Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ziua porților deschise la Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna”

Marți

Ziua porților deschise la Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna”

Marți, 8 aprilie 2014, Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna” a fost gazda unor serii de activități desfășurate în cadrul săptămânii „Școala altfel”, sub egida „Ziua porților deschise”.

Pe parcursul zilei, atât conducerea școlii cât și cadrele didactice au primit la sediul școlii de pe str. C. Brâncoveanu absolvenți ai clasei a VIII-a de la diferite școli din oraș și județ care au vizitat atelierele și laboratoarele școlii și au asistat sau chiar au interacționat cu elevii școlii într-o varietate de activități propuse.
Astfel, la cabinetul de legislație rutieră, sub coordonarea prof. Negrean Alexandrina Simona și prof. Postole Gretta au avut loc activități de simulare-auto, exerciții de conducere, efectuarea unor ornamente de Paște din sârmă în formă de găină și suporturi din sârmă pentru ouăle de Paște, precum și realizarea unor roboței – mașinuță, ladybug și microbug încasetat. Profesorii coordonatori și ceilalți profesori implicați – Goga Ioan și Urdea Elena – au monitorizat implicarea elevilor din toate clasele de mecanică din școală și i-au încurajat și pe vizitatori să se implice în aceste activități antrenante.
În cele două saloane de estetică s-au realizat coafuri și lucrări de fantezie, în armonie cu coafurile executate, precum și manichiură și machiaje diferite. Celor prezenți li s-au explicat diferitele tehnici de coafură și unii invitați au profitat de ocazie și au fost coafați, tunși sau li s-a efectuat o manichiură deosebită de către elevii clasei a IX-a B, a X-a C și a XI-a B. Activitățile din salonul I de coafură au fost coordonate de maistrul Crișan Csilla și prof. Sabău Elisabeta, iar la salonul II, activitățile s-au desfășurat sub îndrumarea maistrului Abrudan Luminița și a prof. Sipos Marta.
O altă activitate derulată, de această dată în laboratorul de gastronomie a fost realizarea de dulciuri de bucătărie și gustări – clătite, plăcinte și fursecuri de către elevii clasei a IX-a A, împreună cu elevii invitați. Maistrul Ciurez Virginia, coordonatorul activității, prof. Bogojel Otilia și  prof. Pop Marina s-au asigurat că toți cei invitați savurează din bunătățile preparate. Totodată, în salonul de tehnici de servire, elevii clasei a XII-a C, de la profilul organizator-banqueting au aranjat o masă festivă pentru a-și demonstra calitățile specifice profilului lor.
La atelierul de tâmplărie, coordonatorii prof. Clitan Dumitru și Chioran Pompei au îndrumat elevii clasei a XI-a C și au organizat o expoziție cu produse de artizanat și sculptură, constând în casete sculptate, rame tablouri, imitând parțial coaja lemnului, farfurii artizanale, oglinzi și figurine (ciobănaș și gheișă). De asemenea, pe secțiuni din lemn tăiat transversal s-au executat picturi cu anotimpul primăvara și toamna. Tablourile au fost executate din piese puzzle, urmând apoi să fie înrămate.
La atelierul mecanic,, sub coordonarea prof. de instruire practică Chiriac Fănel s-a realizat activitatea demonstrativ-practică  de montare și demontare a motorului, precum și explicarea rolului și a funcționării părților componente ale acestuia elevilor clasei a X-a A.
Atelierele de textile au fost și ele inundate de vizitatori curioși. Aceștia au asistat la realizarea de haine din materiale reciclabile și la ornamente de Paște – activitate coordonată de prof. Simona Lăcătușu și prof. Olar Cristina, în laboratorul de industrie textilă, iar maistrul Vicaș Ana a realizat împreună cu elevii școlii și invitații  papioane din mătase la atelierul de croitorie. Prof. Varga Violeta și prof. Koka Camelia au derulat ateliere de creație pe teme pascale efectuând picturi pe figurine de ghips, mandale în vederea realizării unor ghirlande precum și felicitări din origami.
Nici profesorii de discipline teoretice nu s-au lăsat mai prejos. În cadrul unui atelier de lucru, profesorii de limbi moderne Bungău Angela, Chișiu Ramona și Holhoș Felicia au stimulat interacțiunea lingvistică a elevilor clasei a XII-a B, într-o activitate de învățare non-formală cu titlul „Identitate națională britanică și franceză – stereotipuri culturale și iconuri naționale”. S-a urmărit stimularea achiziției lingvistice a elevilor prin implicarea acestora în activități interactive precum: prezentarea de materiale multimedia pe tema francofoniei, audiții melodii reprezentative pentru cele două națiuni, rezolvare de puzzle-uri, ghicitori și cuvinte încrucișate. La finalul activității s-au expus produsele finale ale activității - cele două colaje realizate de echipele de elevi, colaje care  ilustrează specificul național al Franței și al Marii Britanii.
Tot într-o atmosferă relaxată și cu accente practice și-au desfășurat activitatea și prof. Teușdea Alexandrina, prof. Maszarik Dorin și inginer Moț Adrian. Aceștia au dorit să pună în practică cunoștințele teoretice învățate la clasă și au efectuat următoarele experimente: electroliza sulfatului de cupru, circuite electrice din portocale și cartofi, experimentul cu mașina Van der Graff și mici construcții de mașini propulsate de baloane cu aer.
Toți cei implicați în activitățile derulate au constatat impactul pozitiv al acestor activități educative non-formale asupra elevilor, care au interacționat cu profesorii lor, precum și cu colegii din alte școli. Feedback-ul oaspeților a fost, de asemenea, unul favorabil, viitorii liceeni integrându-se cu succes în mijlocul colegilor mai mari.
Director,
prof. ec. dr. Răzvan Vonea
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ziua porților deschise la Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 13:27:12 Ora de vară a Europei de Est