Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Votează! Contează!

La Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea

Votează! Contează!

Vineri, 11 aprilie 2014, în cadrul programului „Să știi mai multe, să fii mai bun” s-a desfășurat la Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea activitatea „Votează! Contează!”, coordonată de d-na profesoară Florea Camelia Simona.

Prin această activitate s-a urmărit responsabilizarea elevilor și părinților acestora în ceea ce privește participarea la alegerile europarlamentare din 25 mai. La discuții au luat parte dna Ana Angela Pop din partea Uniunii Femeilor din județul Bihor, dl conf. univ. dr. Vasile Creț, Universitatea AGORA, două studente voluntare din partea Europe Direct, directoarea adjunctă a Liceului Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș”, dna prof. Lezeu Eugenia, dna Șora Silvia, profesoară de istorie de la Colegiul Național „Samuil Vulcan”, Beiuș și dl Maurice Sikes, cetățean  american. Alături de invitați s-a aflat și primarul comunei Remetea, dl Ștefănică Adrian, care a apreciat colectivul de cadre didactice  pentru inițiativa unei astfel de activități, precum și pentru proiectele internaționale derulate în ultimul an în școală.
Dl director Copil Ionel Stelian a adresat invitaților un cuvânt de bun venit și a prezentat scopul activității: prezentarea proiectelor europene în care este implicată școala și promovarea participării la alegerile europarlamentare.
Dna profesoară Florea Camelia a prezentat proiectul internațional ACES, „WE ARE DIFFERENT, BUT WE THINK AND FEEL ALIKE” care tocmai s-a încheiat și a cărui diseminare a avut loc la Senec, în Slovacia. Au participat în jur de 300 de  profesori și elevi din peste 100 de școli din 15 țări europene. La ceremonia de înmânare a premiilor au luat parte reprezentanți ai ministerelor țărilor participant, dl  ministru al învățământului din Slovacia, reprezentanți ai organizației Interkulturelles Zentrum, VCELI DOM din Austria și fundația Erste. Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea a primit distincția care o atestă  ca făcând parte din comunitatea școlilor ACES. Dna profesoară Fuciu Cristina Laura, coordonatoarea proiectului multilateral Comenius TOGETHER WE MAKE THE WAY a subliniat scopul și obiectivele proiectului, precum și importanța lui pentru elevi, profesori  și comunitatea locală. În cadrul acestui proiect sunt 7 școli partenere, din 7 țări: România, Italia, Spania, Slovacia, Polonia, Turcia și Bulgaria. Proiectul se derulează pe o perioadă de doi ani, iar grantul acordat este în valoare de 24 000 euro.
În continuare, fiecare invitat a reliefat rolul Parlamentului European și necesitatea participării la alegerile din 25 mai. Dl conf. univ. dr. Vasile Creț a evidențiat importanța acestui act civic pentru noi ca și cetățeni ai Europei. Dna Ana Angela Pop a făcut un apel la femeile din sală, a încurajat tinerii  să se implice, pentru că de ei depinde viitorul nostru ca și popor. Dna profesoară Lezeu Eugenia a reamintit virtuțile creștine și, așa cum  Mântuitorul a spus să i se dea Cezarului ce e al lui, tot la fel și noi avem datoria morală să ne exercităm  dreptul  la vot, ca o responsabilitate civică a fiecăruia. Dna prof. Șora Silvia a făcut o incursiune în istorie și a reamintit înființarea Uniunii Europene, prezentând Parlamentul ca fiind cea mai importantă instituție europeană. Dânsa a încurajat tinerii să înțeleagă necesitatea participării la evenimentele sociale. Dra  Cotuna Denisa  și dra Simona Teodora Avram  din partea Europe Direct au subliniat șansa uriașă pe care o au tinerii români de a studia în țări europene, iar apelul lor s-a adresat în primul rând celor tineri: „Trebuie să vă implicați. Europa are nevoie de  voi!” Dl Maurice Sikes a accentuat ideea că  votul nostru, al fiecăruia, contează. Cu o experiență vastă, de cetățean american, care a participat la toate acțiunile electorale din țara sa, dânsul a explicat cum un singur vot poate face diferența.
În continuare, elevii Școlii Gimnaziale Nr. 1 Remetea au participat la un concurs pe teme europene. Pe parcursul celor patru probe (cultură generală, desen, dans și muzică), cele patru echipe au dovedit  că Europa nu are granițe când e vorba de exprimarea artistică. Elevii au avut răspuns la întrebări legate de Uniunea Europeană și instituțiile acesteia, au desenat, au cântat în limba engleză și au dansat dansuri specifice diferitelor țări europene.
Chiar dacă elevii de gimnaziu nu vor vota la 25 mai, promovarea spiritului civic este un obiectiv permanent, iar Școala Gimnazială Nr. 1 Remetea, dascăli și elevi deopotrivă, înțeleg  că a fi european înseamnă a te implica, a dovedi responsabilitate și seriozitate. Europa e a noastră, a tuturor, ne dorim să facem parte din ea și suntem în măsura în care înțelegem transmiterea valorilor europene.
Prof. Camelia Florea
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 11:52:18 Ora de vară a Europei de Est