Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Învățăm să dăruim” - acțiune de voluntariat la Grădinița Nr. 2 - „Armonia” Marghita

În cadrul săptămânii „Școala altfel”

„Învățăm să dăruim” - acțiune de voluntariat la Grădinița Nr. 2 - „Armonia” Marghita

În cadrul săptămânii „Școala altfel” - „Să știi mai multe, să fii mai bun!”, am desfășurat multe activități printre care și acțiunea de voluntariat, intitulată sugestiv „Învățăm să dăruim”.

Analizând realizările din cadrul săptămânii  „Școala altfel”, constatăm că fiecare zi a adus ceva nou în viața preșcolarilor noștri.
Luni (7 aprilie 2014), Minte sănătoasă în corp sănătos” – activități practic-gospodărești, jocuri de mișcare, întreceri sportive și evaluarea parțială a proiectului național Viața”, de promovare a unei alimentații sănătoase.
Marți - „Prietenii naturii”, acțiuni de plantare de flori și pomi fructiferi în curtea grădiniței, precum și activități de ecologizare a spațiilor verzi din grădiniță.
Miercuri - „Din suflet de copil”, activitate de voluntariat: donare de jucării, hăinuțe, rechizite din partea preșcolarilor, a familiilor acestora și a personalului din Grădinița Nr. 2 - „Armonia” Marghita.
Joi - „Învățăm să trăim împreună”(Așa-i portul pe la noi), activități de evaluare anuală a proiectului de parteneriat De pe plaiuri bihorene”, cu grădinițele din Berettyoujfalu (ateliere de lucru cu tema Obiceiuri și tradiții, dansuri populare).
Vineri - „În lumea poveștilor”, activități culturale, ateliere de creație, dramatizări.
Dar, de departe, cea mai împlinită este acea zi în care am reușit să aducem un zâmbet pe chipul unor copii, prin efortul comun al educatoarelor, copiilor, părinților, comunității, prin care i-am învățat pe copii importanța gestului de a dărui.
Deci, ziua de miercuri, 9 aprilie, a fost o zi specială, intitulată „Din suflet de copil”,  în care am pus bazele unui parteneriat de voluntariat cu o fundație ce stă în sprijinul copiilor nevoiași, Fundația „Smiles” Oradea, la inițiativa noii noastre colege,  prof. Oros Cristina, care este voluntar activ al acestei asociații. Mesagera Fundației „Smiles”, dna Hava Maria, a preluat pachetele cu microbuzul fundației și ne-a făcut bucuria de a lăsa câteva gânduri și impresii în Cartea de onoare a grădiniței.
Suntem o mână de fete inimoase, educatoare, îngrijitoare, asistenta, așa îmi place mie să spun despre colectivul grădiniței noastre, pe care generic am  denumit-o „Armonia”: Doina, Ana Maria, Ioana M., Carmen, Ioana C., Dana S., Eugenia, Nadia, Dana R., Cristina, Claudia, Elisabeta, Marcela, Edina, Szidonia.
Prin specificul muncii noastre, îi învățăm pe copii să fie buni, să-i respecte pe cei din jur, să ajute, să trăiască în armonie unii cu alții. Și pentru a ne realiza scopul avem activități specifice, cuprinse în curriculum, conform particularităților de vârstă ale copiilor (povestiri, lecturi după imagini, prezentări PPT, jocuri de rol, convorbiri etc), dar  am simțit că e nevoie să punem în practică tot ce am învățat la activități. Așa s-a născut ideea ca în săptămâna „Școala altfel!”, să facem și noi ceva altfel, să învățăm să dăruim. La această vârstă, copiii se despart cu greu de hăinuțele și jucăriile lor, de aceea le-am cerut părinților să ne fie alături, să le explicăm împreună că alți copii au nevoie de ajutorul nostru. Părinții au îmbrățișat imediat această idee și s-au implicat activ și afectiv în realizarea ei, alături de copii:  au colectat hăinuțe și jucării, le-au ambalat în cutii, au scris numele copiilor pe ele, au transmis mesaje pentru acei copii.  Unii părinți au donat și alimente, care cu siguranță că au fost binevenite, mai ales acum, în preajma sărbătorilor de Paști. A fost muncă în echipă! Păcat că emoțiile și trăirile acelor zile de lucru nu pot fi transmise prin cuvinte! Numărul cutiilor a crescut de la o zi la alta și am ajuns ca în ziua acțiunii să avem câte un munte de cutii în mijlocul fiecărei săli de grupă, cutii mari, cutii mici, colorate, frumos ornate, care așteptau să fie ridicate și dăruite copiilor. Și au fost nesperat de multe, au umplut o dubiță.  Povestea acestor cutii nu s-a oprit aici, ea a continuat cu drumul lor lung spre o altă grădiniță de copii, unde o mână de copii le-au așteptat cu sufletul la gură. Ele  au adus zâmbetul pe fețele copiilor și bucurie în sufletele lor, ale copiilor aflați în grija Fundației Smiles - Oradea, de la Grădinița Smiles din Tileagd.
A fost o simplă acțiune de voluntariat, care a pornit din suflet și a alinat suferința altor suflete, cu un simplu gest de dăruire, dar deseori, antrenați în tot felul de treburi cotidiene, în rutina zilnică, uităm cât de important este  pentru sufletul nostru și al celor din jur, să  facem un bine, să ajutăm, să dăruim un zâmbet, să arătăm că ne pasă.
Acțiunea noastră a fost poate o picătură într-un ocean de nevoi, dar dacă știm că astfel reușim să alungăm măcar o parte din ele și să schimbăm în bine viața cuiva, asta ne motivează să perseverăm. Cu siguranță, vom reveni cu alte astfel de acțiuni în care copii, părinți, educatori, să fim parteneri în promovarea întrajutorării comunitare.
Director, prof. Ardelean Mariana
și colectivul Grădiniței Nr. 2 -„Armonia” Marghita

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 21:47:35 Ora de vară a Europei de Est