Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Programul „ Să știi mai multe, să fii mai bun!” la Școala Gimnazială Nr. 1 Rieni

Sporirea calității ofertei școlare

Programul „ Să știi mai multe, să fii mai bun!” la Școala Gimnazială Nr. 1 Rieni

Școala nu poate avea decât două scopuri. Primul e să dăm copilului cunoștințele generale de care, bineînțeles, va avea nevoie să se servească: aceasta este instrucția. Cealaltă e să pregătim copilul de azi pentru omul de mâine, și aceasta este educația. Gaston Berger

În perioada 7-11 aprilie 2014, în învățământul românesc s-a derulat programul „Școala altfel”, în cadrul căruia s-au desfășurat activități  extracurriculare și extrașcolare, interesante, menite să le valorizeze elevilor talentele, preocupările extrașcolare și competențele în domenii cât mai diverse și interesante, cu prezența obligatorie a acestora.
Săptămâna  „Școala altfel” a fost o combinație de școală și de timp petrecut într-un mod plăcut de către elevi, școlarii având astfel un bun prilej de a-și cunoaște mai bine dascălii și de a consolida relația cu aceștia. Fără presiunea unui clopoțel, a tablei, a lecției și mai ales a catalogului, elevii s-au bucurat în unanimitate de săptămâna  „altfel”.
În programul „Școala altfel”, elaborat în colaborare cu elevii, părinții și cadrele didactice din fiecare unitate de învățământ, au fost incluși toți copiii preșcolari/elevii și toate cadrele didactice care funcționează la școlile din comuna Rieni: prof. Ilieș Angela, Marge Loredana, Tirla Simona, Pașca Anca, Bogojel Ioana, Cândea Adriana, Pirtea Claudiu, Dudaș Marțian, Mocan Ioan, Nagy-Panda Laura, Jurj Ioana,  Costea Corina, Florincuța Anamaria, Pirtea Laura, Untaru Loredana, Florincuța Corina, Popa Corina, Dobra Adela, Bota Cristina, Terme Marcela, Fășie Mirela, Raț Valentina, Þigan Ramona.
S-au elaborat  proiecte la nivelul grupelor de preșcolari/claselor, al grupurilor de clase sau al unității de învățământ, care au urmărit și au permis realizarea unor obiective educaționale, prin activități care, în programul normal din perioada cursurilor, nu se pot derula.
Proiectele s-au organizat în instituțiile școlare, în parteneriat cu alte unități de învățământ, cu poliția, cu biserica, cu Biblioteca „C-tin Pavel” Beiuș, cu DSP Bihor și cu Asociația Română pentru Reciclare RoRec.
Tipurile de activități care au fost organizate în cadrul programului „Școala altfel” au inclus: activități culturale; activități sportive; activități de educație pentru cetățenie democratică, pentru promovarea valorilor umanitare; activități de educație pentru sănătate și stil de viață sănătos; activități de educație ecologică și de protecție a mediului (inclusiv colectare selectivă a deșeurilor de echipamente electrice și electronice) ; activități de educație rutieră, PSI, educație pentru reacții corecte în situații de urgență etc. În aceeași săptămână, un grup de elevi din clasele V-VIII coordonați de d-nele prof. Ilieș Angela și Marge Loredana au obținut locul I la Concursul Obiceiuri și tradiții de Paști, organizat la CN „Samuil Vulcan” Beiuș.
Aceste activități au fost organizate sub diferite forme: competiții organizate la nivelul școlii - concursuri pe domenii - literar, sportiv; mese rotunde, dezbateri; activități de voluntariat sau de interes comunitar - Programul Educațional de protecție a mediului „Patrula de reciclare”, Proiectul Național „Viața”; schimburi de experiență; vizite de studii- Programul „Job Shadow Day”; ateliere de lucru - încondeiere de ouă, pictură; excursii tematice - la Grădina Zoologică de la Oradea, la Rezervația cu nuferi de la Băile Felix, la Mănăstirea Sf. Cruci din Oradea; parteneriate educaționale și tematice la nivel de unități de învățământ, activități desfășurate cu sprijinul conducerii unității de învățământ, dna director, Liliana Balint.
Putem spune că, săptămânaȘcoala altfel” a contribuit din plin la sporirea calității ofertei școlare, dat fiind faptul că activitățile au fost variate, toate pe placul copiilor, spațiul de desfășurare a fost, de fiecare dată, altul, unul mai atractiv și mai interesant decât altul, iar pe parcursul desfășurării activităților, accentul nu s-a mai pus pe dobândirea de cunoștințe, pe informații, ci pe atitudini, comportamente, acțiuni care vor contribui, negreșit, la dezvoltarea unor valori morale, etice, estetice, fizice, artistice, care își vor aduce contribuția la formarea unor conduite adecvate și a unor convingeri pe care se va construi personalitatea fiecărui copil.
Ioana Chiorean
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Programul „ Să știi mai multe, să fii mai bun!”  la Școala Gimnazială Nr. 1 Rieni.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 11:53:54 Ora de vară a Europei de Est