Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Peste 2.300 de elevi au participat, joi, la ediția a III-a

Concursul Școlar Județean „Învață Bine”

Peste 2.300 de elevi au participat, joi, la ediția a III-a

Asociația Piticot a organizat joi, 8 mai 2014, Concursul Școlar Județean „Învață Bine”, ediția a III-a.

Concursul s-a adresat elevilor din clasele V–VIII, desfășurandu-se la 8 discipline: Limba și literatura română, Limba engleză, Matematică, Biologie, Istorie, Geografie, Chimie și Fizică. 25 de școli din Bihor au devenit joi centre de examinare. Peste 200 de cadre didactice au fost implicate voluntar în coordonarea concursului, supravegherea elevilor, întocmirea și corectarea lucrărilor. Peste 50 de studenți voluntari ai Universității din Oradea, ai Facultății de Științe Economice, specializările Marketing, Management și ECTS  și de la Facultatea de Științe Socio-Umane s-au asigurat de buna desfășurare a concursului în fiecare centru de examinare. La concurs au participat 2.305 elevi (637 elevi din mediul rural și 1.668 de elevi din mediul urban), aceștia având posibilitatea să susțină concursul la mai multe discipline, înscrierea fiind gratuită. Rezultatele concursului vor fi afișate, luni, 12 mai, pe site-ul http://piticot.org/invatabine/ elevii având posibilitatea să depună contestații până marți. Candidații care au obținut același punctaj și concurează pentru obținerea premiilor vor susține o proba de baraj pe data de 23 mai, urmând ca pe 28 mai să se afișeze rezultatele finale. În data de 6 iunie, va avea loc premierea elevilor câștigători, în total fiind oferite 24 de premii: premiul I – în valoare de 300 de lei, premiul II - în valoare de 200 de lei și premiul III  - în valoare de 100 de lei. Toți elevii participanți vor primi diplome de participare, toate cadrele didactice și studenții voluntari vor primi adeverințe de participare.
De ce acest concurs și cine s-a implicat?
Asociația Piticot a conceput acest concurs cu scopul de a contribui la dezvoltarea spiritului competițional la elevi, de a crește interesul elevilor și profesorilor pentru învățare, implicarea cadrelor didactice în activități de voluntariat, proiecte sociale și umanitare.
Centrele de examinare
Au răspuns afirmativ invitației de a deveni centre de examinare la această ediție 8 școli din județul Bihor:
Școala Gimnazială Nr. 1 Sîntandrei – prof. coordonator dna Hodiș Nicoleta; voluntari: Fitiu Ovidiu și Sandrau Alexandru
Colegiul Național „Samuil Vulcan” Beiuș – prof. coordonator dna Hora Florentina, voluntari: Tunduc Anca și Koutsari Alexandra
Colegiul Național „Teodor Neș” Salonta – prof. coordonator Maghiar Eva, voluntari: Fofiu Anamaria și Olaru Adrian
Colegiul Tehnic Nr. 1 Vadu Crișului – prof. coordonator Mudura Sorin, voluntar Calamar Vladimir 
Școala Gimnazială Nr. 1 Borod – prof. coordonator Venter Ioana, voluntari: Toia Andrei și Pele Palaghiu Sebastian
Școala Gimnazială „Zelk Zoltan” Valea lui Mihai – prof. coordonator Drugacs Adina, din partea As. Piticot dna președinte al As. Piticot, Catrinar Lavinia
Școala Gimnazială „Miron Pompiliu” Ștei – prof. coordonator Liana Moruț, voluntar Abrudan Romina și asistent manager As. Piticot Morar Anca
Colegiul Național „Octavian Goga” Marghita – prof. coordonator Blaga Sanda, voluntari: Cioran Denisa și Crisavitchi Cristi
Câteva dintre centrele enumerate au găzduit elevi din următoarele unități de învățământ:
Școala Gimn. Nr. 1 Ceica – prof. coordonator Mihuț Simona
Școala Gimn. Nr. 1 „Avram Iancu” – prof. coordonatori: Petruș Dănceanu Andra, Toma Diaconu Daniel, Gavra Alexandru și Marți Teodora
Școala Gimn. Nr. 1 Aștileu – prof. coordonatori: Fania Maria și Cozac Octavia
Școala Gimn. „Kazinczy Ferenc” Șimian – prof. coordonator Oneț Oana Maria
În Oradea, 17 școli au devenit centre de examinare la actuala ediție:
Lic. T. „A. Lazăr” Oradea – prof. coordonatori: Oprean Iulia Flavia și Halbac Serban, voluntar Gyorgy Lavinia Cristina
Șc. Gimn. „N. Bălcescu” – prof. coordonator Costa Monica, voluntari: Alb Andrada Mirela și Birău Carla
Lic. Teologic Penticostal „Betel” – prof. coordonator Major Gabriela, voluntari: Crăița Antonio, Măruța Alexandru și Pasc Larisa
Șc. Gimn. „Dacia” – prof. coordonator Berce Monica, voluntari: Croitoriu Claudia, Gîrba Corina, Popa Florina și Hulber Ioana
Lic. „Don Orione” – prof. coordonator Oprean Iulia Flavia, voluntari: Bejușca Emilia și Ilea Camelia
C.N. „Mihai Eminescu” – prof. coordonator Tătar Cristina Ramona, voluntar Moț Cristina
Lic. T. German „Friedrich Schiller” – prof. coordonatori Fazecas Judith și Gacsadi Olga, voluntari: Păluț Genoveva și Tanca Alina
Șc. Gimn. Nr. 16 – prof. coordonator Șerfezeu Narcisa, voluntari: Demian Georgiana și Bocioc Claudia
C.N. „Emanuil Gojdu” – prof. coordonator Crăciun Ilie Viorel, voluntar Hirțe Anamaria
C.N. „Iosif Vulcan” – prof. coordonator Mihincău Dana, voluntari: Bodea Simina și Dumiter Andreea
Lic. de Arte – prof. coordonator Cristea Ligia, voluntar Lucuța Gia
Lic. cu Program Sportiv „Bihorul” – prof. coordonator Dulca Flavia, voluntari: Micu Mădălina și Bota Voichița
Șc. Gimn. „Octavian Goga” – prof. coordonator Ropa Roxana, voluntar Rusu Carmen
Șc. Gimn. „Oltea Doamna” – prof. coordonator Tanc Mirela, voluntar Cotuț Maxim Cornelia
Lic.T. „O. Ghibu” – prof. coordonator Chirilă Maria, voluntari: Istrate Loredana și Takacs Cristina
Șc. Gimn. „Avram Iancu” Oradea – prof. coordonator Goina Felicia, voluntari: Dănila Raluca și Ștefancic Andra
Șc. Gimn. Nr. 11 – prof. coordonator Avram Simona, voluntari: Alb Alexandra Ioana și Oșan Gabriela.  
Asociația Piticot aduce mulțumiri tuturor celor implicați, cu atât mai mult sponsorilor fără de care nu s-ar fi putut realiza acest concurs: Public Euroconsulting, Top Casa, Professional Advertising & Events, Asociația „Seriozitate Omenie Sinceritate”, Overseas Travel, Dragonstar Curier, Elit Mezeluri, Clever Children, Prietenii Veseliei, Bene International, Kings Land Country Club.
Denisa Hora,director Asociația Piticot
Imagini din centrul de examinare de la C.N. „I. Vulcan”
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Peste 2.300 de elevi au participat, joi, la ediția a III-a. 

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 23:58:05 Ora de vară a Europei de Est