Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Peste 2.300 de elevi au participat, joi, la ediția a III-a

Concursul Școlar Județean „Învață Bine”

Peste 2.300 de elevi au participat, joi, la ediția a III-a

Asociația Piticot a organizat joi, 8 mai 2014, Concursul Școlar Județean „Învață Bine”, ediția a III-a.

Concursul s-a adresat elevilor din clasele V–VIII, desfășurandu-se la 8 discipline: Limba și literatura română, Limba engleză, Matematică, Biologie, Istorie, Geografie, Chimie și Fizică. 25 de școli din Bihor au devenit joi centre de examinare. Peste 200 de cadre didactice au fost implicate voluntar în coordonarea concursului, supravegherea elevilor, întocmirea și corectarea lucrărilor. Peste 50 de studenți voluntari ai Universității din Oradea, ai Facultății de Științe Economice, specializările Marketing, Management și ECTS  și de la Facultatea de Științe Socio-Umane s-au asigurat de buna desfășurare a concursului în fiecare centru de examinare. La concurs au participat 2.305 elevi (637 elevi din mediul rural și 1.668 de elevi din mediul urban), aceștia având posibilitatea să susțină concursul la mai multe discipline, înscrierea fiind gratuită. Rezultatele concursului vor fi afișate, luni, 12 mai, pe site-ul http://piticot.org/invatabine/ elevii având posibilitatea să depună contestații până marți. Candidații care au obținut același punctaj și concurează pentru obținerea premiilor vor susține o proba de baraj pe data de 23 mai, urmând ca pe 28 mai să se afișeze rezultatele finale. În data de 6 iunie, va avea loc premierea elevilor câștigători, în total fiind oferite 24 de premii: premiul I – în valoare de 300 de lei, premiul II - în valoare de 200 de lei și premiul III  - în valoare de 100 de lei. Toți elevii participanți vor primi diplome de participare, toate cadrele didactice și studenții voluntari vor primi adeverințe de participare.
De ce acest concurs și cine s-a implicat?
Asociația Piticot a conceput acest concurs cu scopul de a contribui la dezvoltarea spiritului competițional la elevi, de a crește interesul elevilor și profesorilor pentru învățare, implicarea cadrelor didactice în activități de voluntariat, proiecte sociale și umanitare.
Centrele de examinare
Au răspuns afirmativ invitației de a deveni centre de examinare la această ediție 8 școli din județul Bihor:
Școala Gimnazială Nr. 1 Sîntandrei – prof. coordonator dna Hodiș Nicoleta; voluntari: Fitiu Ovidiu și Sandrau Alexandru
Colegiul Național „Samuil Vulcan” Beiuș – prof. coordonator dna Hora Florentina, voluntari: Tunduc Anca și Koutsari Alexandra
Colegiul Național „Teodor Neș” Salonta – prof. coordonator Maghiar Eva, voluntari: Fofiu Anamaria și Olaru Adrian
Colegiul Tehnic Nr. 1 Vadu Crișului – prof. coordonator Mudura Sorin, voluntar Calamar Vladimir 
Școala Gimnazială Nr. 1 Borod – prof. coordonator Venter Ioana, voluntari: Toia Andrei și Pele Palaghiu Sebastian
Școala Gimnazială „Zelk Zoltan” Valea lui Mihai – prof. coordonator Drugacs Adina, din partea As. Piticot dna președinte al As. Piticot, Catrinar Lavinia
Școala Gimnazială „Miron Pompiliu” Ștei – prof. coordonator Liana Moruț, voluntar Abrudan Romina și asistent manager As. Piticot Morar Anca
Colegiul Național „Octavian Goga” Marghita – prof. coordonator Blaga Sanda, voluntari: Cioran Denisa și Crisavitchi Cristi
Câteva dintre centrele enumerate au găzduit elevi din următoarele unități de învățământ:
Școala Gimn. Nr. 1 Ceica – prof. coordonator Mihuț Simona
Școala Gimn. Nr. 1 „Avram Iancu” – prof. coordonatori: Petruș Dănceanu Andra, Toma Diaconu Daniel, Gavra Alexandru și Marți Teodora
Școala Gimn. Nr. 1 Aștileu – prof. coordonatori: Fania Maria și Cozac Octavia
Școala Gimn. „Kazinczy Ferenc” Șimian – prof. coordonator Oneț Oana Maria
În Oradea, 17 școli au devenit centre de examinare la actuala ediție:
Lic. T. „A. Lazăr” Oradea – prof. coordonatori: Oprean Iulia Flavia și Halbac Serban, voluntar Gyorgy Lavinia Cristina
Șc. Gimn. „N. Bălcescu” – prof. coordonator Costa Monica, voluntari: Alb Andrada Mirela și Birău Carla
Lic. Teologic Penticostal „Betel” – prof. coordonator Major Gabriela, voluntari: Crăița Antonio, Măruța Alexandru și Pasc Larisa
Șc. Gimn. „Dacia” – prof. coordonator Berce Monica, voluntari: Croitoriu Claudia, Gîrba Corina, Popa Florina și Hulber Ioana
Lic. „Don Orione” – prof. coordonator Oprean Iulia Flavia, voluntari: Bejușca Emilia și Ilea Camelia
C.N. „Mihai Eminescu” – prof. coordonator Tătar Cristina Ramona, voluntar Moț Cristina
Lic. T. German „Friedrich Schiller” – prof. coordonatori Fazecas Judith și Gacsadi Olga, voluntari: Păluț Genoveva și Tanca Alina
Șc. Gimn. Nr. 16 – prof. coordonator Șerfezeu Narcisa, voluntari: Demian Georgiana și Bocioc Claudia
C.N. „Emanuil Gojdu” – prof. coordonator Crăciun Ilie Viorel, voluntar Hirțe Anamaria
C.N. „Iosif Vulcan” – prof. coordonator Mihincău Dana, voluntari: Bodea Simina și Dumiter Andreea
Lic. de Arte – prof. coordonator Cristea Ligia, voluntar Lucuța Gia
Lic. cu Program Sportiv „Bihorul” – prof. coordonator Dulca Flavia, voluntari: Micu Mădălina și Bota Voichița
Șc. Gimn. „Octavian Goga” – prof. coordonator Ropa Roxana, voluntar Rusu Carmen
Șc. Gimn. „Oltea Doamna” – prof. coordonator Tanc Mirela, voluntar Cotuț Maxim Cornelia
Lic.T. „O. Ghibu” – prof. coordonator Chirilă Maria, voluntari: Istrate Loredana și Takacs Cristina
Șc. Gimn. „Avram Iancu” Oradea – prof. coordonator Goina Felicia, voluntari: Dănila Raluca și Ștefancic Andra
Șc. Gimn. Nr. 11 – prof. coordonator Avram Simona, voluntari: Alb Alexandra Ioana și Oșan Gabriela.  
Asociația Piticot aduce mulțumiri tuturor celor implicați, cu atât mai mult sponsorilor fără de care nu s-ar fi putut realiza acest concurs: Public Euroconsulting, Top Casa, Professional Advertising & Events, Asociația „Seriozitate Omenie Sinceritate”, Overseas Travel, Dragonstar Curier, Elit Mezeluri, Clever Children, Prietenii Veseliei, Bene International, Kings Land Country Club.
Denisa Hora,director Asociația Piticot
Imagini din centrul de examinare de la C.N. „I. Vulcan”
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Peste 2.300 de elevi au participat, joi, la ediția a III-a. 

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 12:52:40 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).