Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

„Se consumă carte... aici la Oradea!”

Vizitatorii au venit... în număr de 15.000

„Se consumă carte... aici la Oradea!”

Duminică, 11 mai 2014, s-a tras cortina primei ediții a Târgului de carte „Gaudeamus” de la Oradea.

Așa după cum spunea Bogdan Roșca de la Studioul Regional de Radio Cluj în deschiderea evenimentului, „Vizitatorii au venit... Se consumă carte... aici la Oradea”, iar de la dl viceprimar Ovidiu Mureșan aveam să aflăm că la prima sa ediție, târgul de carte de la Oradea a avut 15.000 de vizitatori.
Dl Vladimir Epstein, directorul executiv al Târgului „Gaudeamus” Radio România, ne-a făcut cunoscute premiile și alte date tehnice.
Târgul cu numărul 81 în seria evenimentelor culturale pe care Radio România le organizează de 20 de ani sub această siglă, a reprezentat o premieră și din punctul de vedere al formulei de pregătire, fiind prima oară când autoritățile locale au fost implicate în organizarea unui târg GAUDEAMUS.
 Premiile Târgului GAUDEAMUS Oradea 2014
Trofeele GAUDEAMUS acordate expozanților prin Votul Publicului
Trofeul GAUDEAMUS: locul III – Grupul Editorial RAO, locul II – Grupul Editorial Corint și locul 1 – Editura Humanitas
Cea mai râvnită carte a târgului a fost desemnat volumul „Inferno”, de Dan Brown, publicat de Editura RAO.
Trofeul Presei, pe secțiunile publicații, radio și TV a revenit cotidianului Jurnal bihorean, postului Radio Transilvania și, respectiv, postului DIGI 24 Oradea.
Premiul Educația, oferit de către organizatori, a fost acordat Academiei de Studii Economice din București.
Premiul Miss Lectura a fost câștigat de Liana Roxana Bărar, studentă în anul II la Facultatea de Științe Economice de la Universitatea din Oradea. Premiul a fost oferit de Casa de Modă PUSHA Fashion. 
Tombola GAUDEAMUS
La tombolă s-au acordat peste 40 de premii: telefoane mobile, invitații la teatru, restaurant și evenimente sportive, abonamente la piscină, articole sportive și vouchere pentru un salon de înfrumusețare.
Marele premiu al Tombolei GAUDEAMUS, constând într-o tabletă InfoTouch, un voucher în valoare de 100 de lei la Restaurantul Hanul cu Noroc și un tort festiv de la Hotel Continental Forum, a fost câștigat de domnul Florin Mircea Lascu.
Bilanțul statistic al ediției 2014 a Târgului Gaudeamus Oradea
peste 15.000 de vizitatori, 50 de expozanți reuniți în 33 de standuri, o suprafață de aproape 300 mp de standuri; 12 evenimente propuse de către organizatori și expozanți.
Proiecte inițiate și derulate de Radio România în cadrul târgului
Cărțile se întorc acasă, campanie care are ca principal obiectiv constituirea, prin donații din partea expozanților și a vizitatorilor, a unui fond de carte. Proiectul continuă o tradiție care durează de la primele ediții ale Târgului Internațional GAUDEAMUS (Coșul Târgului); de la relansarea sa, în anul 2010, peste 86.000 de volume au îmbogățit patrimoniul unor biblioteci care nu mai primiseră de foarte mult timp fonduri pentru achiziții. Cărțile donate cu prilejul Târgului GAUDEAMUS Oradea – circa 200 de volume – vor ajunge în comuna Răbăgani.
Invitați de nota 10: olimpicii României, proiect prin care postul public de radio promovează și recompensează performanțele obținute pe plan internațional de către reprezentanții la vârf ai învățământului românesc. Invitatul de nota 10 al Târgului GAUDEAMUS Oradea 2014 a fost Dudás Norbert (Liceul Teoretic „Ady Endre” din Oradea), premiat de către Automobile Dacia, care a oferit o tabletă și de către câțiva dintre expozanții la această ediție (editurile Casa Radio, Corint, Humanitas, Nemira, Trei și Byton Music).
Sunt informații furnizate de dna Connie Chifor, de la Secretariatul târgului.
Dl Ioan Moldovan, directorul Revistei „Familia”, în calitate de președinte de onoare al Târgului de carte, a declarat închisă ediția de debut a Târgului GAUDEAMUS de la Oradea.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Se consumă carte... aici la Oradea!”

Trimite email
vineri, 31 octombrie 2025, 23:35:53 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...