Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Școala din Sîntandrei a intrat ieri în campania „Europa, casa noastră”

Ieri, reprezentanți ai Comisiei Europene și Centrului Europe Direct Oradea, la Sîntandrei

Școala din Sîntandrei a intrat ieri în campania „Europa, casa noastră”

Consilieri ai Reprezentanței în România a Comisiei Europene și ai Centrului Europe Direct Oradea au lansat ieri (joi, 15 mai 2014) la Școala Gimnazială Nr. 1 din Sîntandrei, cea de-a IV-a ediție a campaniei „Europa, casa noastră”.

Evenimentul s-a desfășurat în Cabinetul de documentare și informare și a reunit elevi din trei clase (a VII-a A și B, precum și a VI-a A), însoțiți de diriginții claselor, dna prof. Nicoleta Hodiș, Natalia Roman și Maria Milica Ile, consilierul educativ Gelu Pinter, dar și alți profesori. În deschiderea întâlnirii, doamna director, prof. Elena Duma, a prezentat distinșii invitați: consilierii Nicoleta Nuță și Costel Dumitrașcu, din partea Reprezentanței în România a Comisiei Europene, dna conf. univ. dr. Alina Manolescu, președinte al Centrului Europe Direct din Oradea, împreună cu dl conf. univ. dr. Vasile Creț și doi voluntari ai centrului, Simona Avram și Denisa Marian, studente Agora, în anul I, la Poliția locală.
„Suntem aici pentru a le vorbi elevilor și a-i informa despre campaniile pe care Reprezentanța Comisiei Europene le desfășoară pentru ei. Prin această campanie ne referim la o serie de concursuri pe care le avem pentru ciclul primar, dar și pentru cel gimnazial. Ne propunem să le dăm mai multe informații despre ce fac instituțiile europene pentru ei, care sunt avantajele intrării noastre în Uniunea Europeană, ce fel de concursuri desfășurăm; încercăm ca prin termeni simpli să le explicăm cum se desfășoară lucrurile la nivel macro, la nivel european și cu ce le putem fi noi practic de ajutor, cum putem veni în întâmpinarea nevoilor lor. Avem un proiect prin care încercăm să-i implicăm în activități care vizează ajutorarea comunității locale. Vrem să aflăm de la ei dacă identifică probleme pe care noi de la București nu le putem observa și luând pulsul direct de la ei, de mici încercăm să-i formăm în a fi viitori lideri europeni. Avem împreună cu noi reprezentanți ai Europe Direct din Oradea, care ne vor vorbi despre implicarea Europe Direct în proiectele europene și în tot ce ține de promovarea și formarea cetățenilor pe partea aceasta de instituții europene”, ne-a spus dna consilier Nicoleta Nuță.
Tot ieri, consilierii CE au stat de vorbă cu elevi din clasa a XI-a de la Liceul de Arte din Oradea pe aceleași teme, Liceul de Arte fiind cea de-a doua școală bihoreană cuprinsă în această campanie națională.
În cadrul prezentărilor și al discuțiilor care au urmat, Nicoleta și mai apoi Alina și dl Vasile Creț i-au testat și antrenat pe elevi în a-și spune opiniile despre Uniunea Europeană. În cadrul unui joc de rol, Raul Rogojan a fost ales (înalt) comisar al UE, iar colegii săi au vorbit despre respectarea legilor și cu deosebire despre drepturile copilului. Pentru participarea la activitate, elevii au fost răsplătiți cu pliante, materiale de informare pe teme UE, fiind îndemnați să se înscrie la concursurile campaniei „Europa, casa noastră”.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (57 de poze), accesați Galeria foto: Școala din Sîntandrei a intrat ieri în campania „Europa, casa noastră”.

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 10:22:20 Ora standard a Europei de Est