Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Patimile și Învierea Domnului”

Premierea câștigătorilor concursului de desene și icoane

„Patimile și Învierea Domnului”

Etapa județeană a concursului de desene și icoane „Patimile și Învierea Domnului” s-a finalizat, ieri (marți, 22 aprilie 2008), la sala festivă a Palatului Copiilor și Elevilor din Oradea, cu premierea câștigătorilor.

La ediția din acest an, s-au primit peste 150 de lucrări, după cum aveam să aflăm de la prof. Florin Negruțiu, inspector școlar de specialitate, organizatorul concursului. Cele mai reușite desene și icoane au fost expuse în sala festivă a palatului.
De remarcat este faptul că an de an numărul participanților crește, în condițiile în care și ștacheta calității este în creștere. În atari condiții, și organizatorii au fost încântați să mărească numărul premiilor.
„Prin icoane v-ați arătat credința și evlavia”
Consilierul Radu Rus, reprezentantul Episcopiei Ortodoxe Române a Oradiei și Bihorului a felicitat câștigătorii etapei județene, a transmis mesajul de binecuvântare din partea Preafinției sale Sofonie Drincec, episcopul ortodox al Episcopiei Ortodoxe Române a Oradiei și Bihorului, iar alături de inspectorul Florin Negruțiu a înmânat diplome câștigătorilor.
Cântece, versuri și scenete
Evenimentul a fost prefațat de micii artiști de la școlile gimnaziale „Dacia” și „Oltea Doamna” și Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea.
Pentru început, eleva Mădălina Naghiu (în calitate de prezentator) a invitat în scenă grupul vocal al Școlii „Dacia”, dirijat de prof. Irinel Băjenaru. Au urmat recitatorii Maria Ungur, Alina Moza, Alex Popa și Tudor Perneș (toți elevi ai Școlii „Dacia”). Elevii învățătoarei  Costruț Florica și prof. de religie Laura Baidoc, de la „Oltea Doamna” au prezentat o reușită dramatizare a poeziei „La Paști”, de George Topârceanu, iar elevi din clasele a V-a E și a VI-a A, de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”, îndrumați de prof. Rodica Marian, ne-au prezentat în cadrul unei scenete virtuțile creștine.
Cele 46 de premii acordate la actuala ediție
La secțiunea de desene, s-au acordat 16 premii, după cum urmează: patru premii I - unui copil (nu i s-a dat numele), de la Grădinița nr. 28 din Oradea, Manuil Alexandra (de la Școala nr. 16 din Oradea), Lascu Cristina (Lic. de Artă) și Paul Florina (Lic. T. „O. Ghibu”); patru premii II – Avram Laurențiu (Grădinița nr. 51), Iftime Alexandra (Șc. „O. Doamna”), Ungur Bianca (Șc. nr. 16) și Beldean Cristina (C.T. „M. Viteazul”); patru premii III – Ilisie George (Centrul Școlar de Educație Incluzivă Senzorială din Oradea), Mușet Paula (Șc. „M. Pompiliu” din Ștei), Tău Melania (Șc. nr. 16) și Lyargy Cristina (C.N. „Avram Iancu” din Ștei); patru mențiuni – Ember Roxana (Grădinița cu Program Normal din  Șuncuiuș), Groza Darius (Grădinița P.N. din Ștei), Poleac Diana (Lic. T. „O. Ghibu”) și Hava Diana (Șc. „Dacia”).
La secțiunea de icoane, s-au acordat 21 de premii și mențiuni: șase premii I – Toma Maria (Grădinița nr. 51), Agafița Sergilia (Șc. „N. Popoviciu” Beiuș), Hampel Florin (C.S.E.I. nr. 1 Oradea), Blaj Simona (Șc. nr. 16), Gavra Georgiana (Gr. Șc. „Unirea” Ștei) și Ștefan Ioana (Palatul Copiilor și Elevilor din Oradea); cinci premii II – Nae Georgiana (Gr. nr. 53), Mihoc Sorina (Șc. „N. Popoviciu” Beiuș), Dărăban Andreea (Șc. nr. 16), Lucaciu Adasina (C.T. „M. Viteazul”) și Musca Paula (Lic.de Artă); șapte premii III – Crăciun Diana (Gr. nr. 53), Lup Marius (Șc. cu clasele I-IV Bucium), Ciuhandu Florentina (Șc. cu clasele I-VIII Roșia), Popa Larisa (Șc. cu clasele I-VIII Meziad), Meianu Cosmin (Lic. T. „O. Ghibu”), Csompo Edina (Lic. de Artă) și Murg Ionuț (Palatul C.E.); trei mențiuni – Avram Laurențiu (Gr. nr. 51), Ban Florin (Gr. nr. 53) și Gan Darina (Lic. T. „Onisifor Ghibu).
Organizatorii au mai acordat nouă premii speciale: Episcopiei Ortodoxe Române a Oradiei, Clubului Copiilor și Elevilor Salonta, Școlii cu clasele I-VIII „Nicolae Popoviciu” Beiuș, Școlii cu clasele I-VIII „G. Coșbuc”, Lic. T. „O. Ghibu”, S.A.M. „I. Bococi”, C.S.E.I. nr. 3 Oradea, Grădinița P.N. Ștei și C.T. „Dimitrie Leonida” Oradea.  (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Patimile și Învierea Domnului”.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 23:21:51 Ora de vară a Europei de Est