Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Unitate și diversitate în Uniunea Europeană - Cetățenie europeană activă”, ediția a III-a

Festivitatea de premiere a câștigătorilor Concursului național

„Unitate și diversitate în Uniunea Europeană - Cetățenie europeană activă”, ediția a III-a

Într-o Europă aflată în „Anul european al cetățenilor” și în contextul unei tot mai mari deschideri spre libera circulație, este imperios necesar să ne cunoaștem drepturile și obligațiile pe care le avem ca membru UE, să cunoaștem toate aspectele legate de ideea de cetățenie activă și drepturile conferite de aceasta.

Concursul național „Unitate și diversitate în Uniunea Europeană – Cetățenie europeană activă”, ajuns anul acesta la a III-a ediție, pornește de la identificarea unei nevoi de cunoaștere completă a noțiunii de cetățenie europeană și a drepturilor conferite de aceasta și propune conștientizarea elevilor cu privire la rolul cetățeniei europene active în Uniunea Europeană și dezvoltarea atitudinilor civice în rândul copiilor și tinerilor, pentru a-i determina să devină factori activi în promovarea democrației.
Vineri, 9 mai 2014, în sala festivă a Colegiului Tehnic „Traian Vuia” din  Oradea, a avut loc premierea elevilor câștigători la cele trei secțiuni: „Þările Uniunii Europene - drepturi și obligații” (prezentări PowerPoint); „Eu, cetățeanul activ al UE” (eseuri reflexive, creații literare); „Cetățenia națională și cetățenia europeană” (postere).
236 de lucrări premiate
Concursul a întrunit un număr nesperat de mare de lucrări ale elevilor de liceu și gimnaziu din 39 de școli, din care 236 au fost premiate, fiind incluse pe CD cu ISBN.
La festivitatea de premiere au participat directorii adjuncți ai colegiului nostru, dna prof. Adriana Petrică și dl prof. Dorel Șaitoș, membri ai echipei de proiect: prof. Corina Negruțiu – coorodonator de proiect, Marcela Urs, Vlad Bîdiliță, Manuela Chișvasi, Petre Popa, Mihele Mădălin și Pop Alin, precum și o seamă de invitați din partea partenerilor, dar nu numai: dna conf. univ. dr. Cristina Matiuță – director al Departamentului de Științe Politice și Științele Comunicării, asist. univ. Alina Brihan, dna vicepreședinte Gabriela Goudenhooft de la Institutul pentru Promovarea Democrației, dna Mariana Barna - șef secție la Biblioteca Județeană „Gheorghe  Șincai” și dna lect. univ. dr. Cristina Dogot - director al Editurii Universității din Oradea.
Evenimentul a fost deschis de coordonatorul de proiect, dna prof. Corina Negruțiu, care a prezentat obiectivele și scopul concursului, școlile participante, partenerii, precum și rezultatele obținute la cele trei secțiuni. Lucrările participante la secțiunea postere au fost incluse într-o expoziție care a putut fi admirată de către toți participanții la manifestare. Invitații au ținut prelegeri despre tripla semnificație a zilei de 9 mai și despre  însemnătatea cetățeniei europene.
Peste 150 de volume, oferite premii
Câștigătorii concursului au fost premiați cu diplome și cărți oferite de Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării (90 de volume), Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” (70 de volume) și Editura Universității din Oradea (16 volume).
La festivitate au participat elevi și profesori de la 12 unități de învățământ din Oradea: Colegiul Național „Emanuil Gojdu” (elevii au fost însoțiți de dna director Liana Bako și dna prof. Anamaria Berindea), de la Școala Gimnazială „Dacia” (împreună cu prof. Monica Berce), Colegiul Economic „Partenie Cosma” (prof. Lavinia Koteles), CN „Mihai Eminescu” (prof. Alexandru Butiri, Adela Porge, Maria Dobre), Lic. Ortodox „Ep. Roman Ciorogariu” (prof. Ramona Urdea), Lic. Teologic Penticostal „Betel” (prof. Gabriela Chișiu, Daniela Popovici și Mirela Bara), la CT „Constantin Brâncuși” (prof. Dorina Săcăcian, Daniela Vâlceanu - directorul colegiului și Erica Furtos), Lic. Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu” (prof. Larisa Groze), Lic.T. „Onisifor Ghibu” (prof. Nicoleta Turean, Luminița Dubău), CT „Mihai Viteazul” (prof. Ramona Maghiar), Lic.T „Aurel Lazăr” (prof. Viorel Muscaș), CT „Traian Vuia” (prof. Manuela Chișvasi, Andreea Roșu, Alin Pop, Marcela Urs, Vlad Bîdiliță și Petre Popa).
Peste 20 de școli partenere din țară și de peste hotare
Coordonatorul de proiect a ținut să nominalizeze și școlile partenere din județ și din țară, dar și de peste hotare, care nu sunt puține: Colegiul Economic „George Barițiu”, Sibiu, Liceul Tehnologic Măcin, jud. Tulcea, Colegiul Tehnic „Regele Ferdinand I” ,Timișoara, Colegiul Tehnic „Unirea”, Ștei, jud. Bihor, Colegiul Național „Mihai Viteazul”, Sf. Gheorghe, jud. Covasna, Colegiul Tehnic „Henri Coandă”, Tulcea, Colegiul Tehnic „Panait Istrati”, Brăila,  Liceul Pedagogic „D.P.Perpessicius”, Brăila, Liceul Tehnologic Construcții de Mașini  „UNIO”, Satu Mare, Școala Gimnazială Cătina, jud. Cluj, Liceul Tehnologic „Grigore Moisil”, Brăila, Școala Gimnazială Drăgănești de Vede, jud.Teleorman, Colegiul Tehnic Energetic, Constanța, Colegiul Național „Vasile Lucaciu” Baia Mare, jud. Maramureș, Grup Școlar de Turism, Arieșeni, jud. Alba, Colegiul Tehnic Reșița, jud. Caraș Severin, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, Vulcan, jud. Hunedoara, Liceul Teoretic „Ana Ipătescu”, Gherla, județul Cluj, Școala Gimnazială Nr. 1, Fântânele, județul Galați, Școala Gimnazială „Elena Negri”, com. Costache Negri, județul  Galați, Colegiul Tehnic de Poștă și Telecomunicații „Gheorghe Airinei”, București, Gebze Anatolian Teacher Training Secondary School, Kocaeli,Turcia, Școala: IES La Granja School, Jerez De La Frontera Cadiz, Spain și Rudjer Boskovic Scola Belgrad, Serbia.
Festivitatea s-a încheiat cu un moment dulce, participanții fiind invitați să se îndulcească cu câte o felie din tortul „european”, pregătit special, purtând însemnele Uniunii Europene. (C.D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:„Unitate și diversitate în Uniunea Europeană - Cetățenie europeană activă”, ediția a III-a.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 13:07:11 Ora de vară a Europei de Est