Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Colegiul „Șaguna” – în căutare de noi provocări pentru învățământul profesional

Directorul Răzvan Vonea, în vizită de studiu pentru susținerea învățământului profesional

Colegiul „Șaguna” – în căutare de noi provocări pentru învățământul profesional

Încurajat și convins de necesitatea revigorării și extinderii învățământului profesional și tehnic, dl prof. dr. Răzvan Vonea, director al Colegiului Tehnic „Andrei Șaguna” Oradea, a participat la o vizită de studiu Comenius în Malta, alături de inspectori școlari, directori de colegii vocaționale și reprezentanți ai instituțiilor de plasare a forței de muncă din Lituania, Letonia, Germania, Marea Britanie, Scoția, Irlanda, Franța, Guadalupe, Cehia și Polonia.

Tematica vizitei de studiu se pliază peste necesitățile de implementare și încurajare a învățământului profesional care restartează în țara noastră începând din anul școlar 2014/2015. Titlul vizitei de studiu a dlui prof. Vonea Răzvan a fost „Dezvoltarea și încurajarea învățământului tehnologic. Malta, ca studiu de caz”.
Durata vizitei a fost de 5 zile, desfășurându-se în orașul Sliema, Malta. Grantul de finanțare obținut prin programul LLP a fost de 990 euro, conform contractului încheiat cu ANPCDEFP România. Organizatorul acestei vizite de studiu a fost dna Nathalie Muscat, manager de programe în cadrul Agenției Naționale de Programe Europene din Malta.
În prima zi a vizitei au avut loc prezentări ale sistemelor educaționale din diferitele țări europene, urmate de dezbateri asupra asemănărilor și deosebirilor constatate, dar și vizite la Direcția de Cercetare și Dezvoltare din cadrul Ministerului Educației din Malta și la Comisia Națională de Învățământ Superior, unde au fost prezentate tematici privind organizarea sistemului educațional preuniversitar maltez, asigurarea calității în învățământul tehnologic, validarea competențelor dobândite la nivel formal și informal, dar și statistici privind învățământul tehnologic maltez.
A doua zi au fost programate vizite la The Employment and Training Corporation, centru în care se susțin cursuri de scurtă și lungă durată în vederea amplasării și integrării pe piața muncii, având o excelentă bază materială în domeniile de pregătire Mecanică, Electronică, Electric și Prelucrarea lemnului. În cadrul sistemului de educație maltez a fost aplicat un proiect pilot privind introducerea de discipline tehnologice în învățământul gimnazial, cu scopul de a forma elevilor din gimnaziu imaginea generală asupra calificărilor profesionale ce le vor putea obține dacă urmează învățământ tehnologic; relevant, diferit și înspre a susține învățământul tehnologic, au fost introduse în gimnaziu discipline precum: Tehnologia informației, Inginerie tehnologică, Industria ospitalității, Îngrijirea sănătății și Asistență socială și de sănătate. Prin aceste discipline, maltezii urmăresc familiarizarea elevilor din gimnaziu cu discipline specifice filierei liceale tehnologice în scopul alegerii corecte a traseului lor profesional. Este un element novator care ar putea constitui și în țara noastră un sprijin pentru conștientizarea elevilor de a urma o anumită calificare profesională cu care să poată fi inserați mai ușor pe piața muncii locală sau europeană.
În ziua a III-a s-a vizitat cea mai mare companie de mentenanță, întreținere și reparare a avioanelor, Lufthansa Teknik, în Malta fiind foarte prezente calificările de mecanic auto, mecanic întreținere și reparare avioane și mecanic de întreținere aparate de aer condiționat. A fost vizitată și Asociația Salariaților din Malta, punându-se în lumină relația permanentă a acesteia cu colegiile tehnice.
În zilele următoare, s-au vizitat tipurile de unități de învățământ preuniversitar din Malta, existând colegii publice, 2 colegii confesionale și 2 colegii independente, private. Două colegii vocaționale vizitate, Colegiul de arte, știință și tehnologie și Institutul de studii în turism, s-au remarcat printr-o excelentă bază materială, spațiu adecvat unui proces de învățământ modern, facilități educaționale acordate elevilor, ateliere-școală dotate și utilizate de către grupe de 6-10 elevi.
Vizita de studiu se dorește a fi o sursă de inspirație, un ghid pentru regândirea și așezarea învățământului profesional în țara noastră astfel încât să corespundă cu seriozitate necesităților de absorbție ale pieței muncii locale și europene. Ceea ce se impune în mod stringent în țara noastră, prin legiferare la nivel național, sunt următoarele direcții de acțiune înspre susținerea învățământului profesional și tehnic:
1.Stabilirea transparentă a raportului procentual dintre învățământul teoretic și vocațional;
2.Fixarea unor criterii clare de admitere în învățământul profesional; absolvenții de gimnaziu admiși cu medii sub 5 în învățământul liceal, ruta directă, sunt principala cauză a rezultatelor foarte slabe la examenul național de bacalaureat;
3.Corelarea cifrei de școlarizare pentru învățământul profesional în strictă concordanță cu contractele de practică cu agenții economici locali;
4.Prezența agenților economici care solicită calificări profesionale în consiliile de administrație ale școlilor;
5.Popularizarea acordării de burse profesionale de stat și private pentru elevii care urmează învățământ profesional; în Irlanda, statul finanțează cu 600 de euro bursă privată / elev / lună, iar în Malta 240 euro / lună / elev;
6.Stimularea agenților economici care primesc elevi practicanți cu scopul formării lor profesionale inițiale;
7.Crearea unor baze de practică, precum cea a Colegiului Tehnic „A. Șaguna”, sub forma unor centre de formare profesională în care să se desfășoare zilele de practică ale elevilor.
Nu au lipsit pe parcursul zilelor de vizită celebrele seri tradiționale malteze, cina în restaurante, programe artistice cu dansuri specifice, dar și vizite turistice la obiectivele culturale cu rezonanță ale Maltei.
Prof. Curpaș Anca

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 04:26:55 Ora de vară a Europei de Est