Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Conferința Națională a Studentului de la Psihologie: „Psihologia contemporană între paradigme și provocări”

Luni, a debutat

Conferința Națională a Studentului de la Psihologie: „Psihologia contemporană între paradigme și provocări”

Luni, 26 mai 2014, a debutat la Departamentul de Psihologie al Facultății de Științe Socio-Umane din cadrul Universității din Oradea, Conferința Națională a Studentului de la Psihologie: „Psihologia contemporană între paradigme și provocări”, manifestare care se va desfășura în perioada 26-31 mai.

Evenimentul, aflat la cea de-a doua ediție, este organizat în cadrul Săptămânii Științifice a Universității din Oradea și este coordonat de prof. univ. dr. Elena Bonchiș director al Departamentului de Psihologie din cadrul Universității din Oradea și lect. univ. dr. Daniela Roman, membru al Departamentului de Psihologie, Universitatea din Oradea.
Parteneri în organizarea manifestării științifice sunt: Asociația Studenților de la Psihologie din Oradea, Asociația Națională a Psihologilor Școlari, Colegiul Psihologilor din România - Filiala Bihor, Asociația CES, Oradea, COGNOSIS și CSEI Nr. 1, Oradea.
Lucrările conferinței au fost deschise de către doamna prof. univ. dr. Elena Bonchiș, care a adresat un bun venit participanților, subliniind importanța evenimentului. Discursul doamnei profesor s-a centrat pe tendințele actuale din domeniul psihologiei. În încheiere, le-a reamintit studenților faptul că profesia de psiholog este o profesie liberală reglementată prin lege: „Profesia nobilă, pe care ați ales-o, este astăzi reglementată prin Legea psihologului, iar în acest an sărbătorim în data de 27 mai, 10 ani de când Parlamentul României a emis Legea nr. 213 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, înființarea, organizarea și funcționarea Colegiului Psihologilor din România. Ziua de 27 mai a fost proclamată ZIUA PSIHOLOGULUI” .  Doamna lect. univ. dr. Daniela Roman, a vorbit studenților prezenți despre Provocările educației contemporane: Neajunsurile sistemului actual de învățământ : blocarea inteligenței copiilor, utilizarea greșită a funcțiilor memoriei și accesul pus pe informare și nu pe formare sunt elemente care ne îndeamnă la reflecție și la schimbare. De aceea, dezvoltarea de competențe profesionale în domeniu, pentru a putea face față cu succes provocărilor societății contemporane, este absolut necesară. În fața acestor provocări pregătirea excepțională este abia suficientă. Studentul Andrei Pușcaș, fost președinte ASPO, și-a îndemnat colegii să valorifice timpul din anii studenției consultând literatura de specialitate și participând la activitățile de dezvoltare personală.
Deschiderea oficială a fost urmată de diverse activități. În fiecare zi a saptămânii, studenții vor avea posibilitatea de a participa la workshop-uri susținute de către cadrele didactice ale Departamentului de Psihologie, de către valoroși psihologi practicieni, dar și de către studenți : Cum să te prezinți la un interviu ? (psiholog Radu Bonchiș, manager AMS); Valori morale ale tinerilor (student Patricia Nicola); Cheile succesului academic (lect. univ. dr. Daniela Roman, psiholog masterand Simina Mermeze și psiholog masterand Laura Șerfezeu); Utilizarea terapiilor prin mediere artistică în învățământul special și special integrat (prof. psihopedagog Teodora Pantazi și prof. psihopedagog Carmen Ilisie, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1, Oradea);  Stiluri parentale (lect. univ. dr. Carmen Bora); SATGIAPO - Un model de dezvoltare a inteligenței emoționale (prof. univ. dr. Elena Bonchiș, masterand Doina Andreev); Imaginea psihologului (Gulyas Adrienn, președinte ASPO);  Desenul – mijloc de evaluare și consiliere a copilului  (masterand Barna Hajnalka și masterand Balla (Szabo) Ildiko); Normalitate și stare de bine (lect. asociat dr. Mioara Salloum); SPSS (trainer Bogdan Isaac - fost președinte COGNOSIS).
De asemenea, va avea loc și o sesiune de comunicări științifice: Psihologia contemporană – între paradigme și provocări, moderată de prof. univ. dr. Elena Bonchiș și lect. univ. dr. Daniela Roman.  
Fiecare zi se va finaliza cu câte o activitate specifică: Seară de film, Seară de jocuri, Cerc de lectură ștințifică, Party în Chanson.
Întâlnirea cu specialiști de profil, participarea la activitățile din cadrul secțiunilor sau workshop-urilor, este un prilej de  asigurare a unui fructuos schimb de experiență, care să trezească studenților dorința și interesul pentru viitoare întâlniri. (D.M.)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 04:51:41 Ora de vară a Europei de Est