Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Curs festiv la Ingineria sistemelor de la Universitatea Politehnica Timișoara

Miercuri, în sala Filarmonicii „Banatul” din Timișoara

Curs festiv la Ingineria sistemelor de la Universitatea Politehnica Timișoara

Promoția 2010-2014 a Facultății de Automatică și Calculatoare, secția Ingineria sistemelor a Universității Politehnica din Timișoara, a ținut cursul festiv miercuri, 28 mai, în cocheta sală a Filarmonicii „Banatul” din Timișoara.

La celebrarea acestui moment special, ei au fost onorați de decanul Facultății de Automatică și Calculatoare, dl prof. dr. ing. Horia Ciocârlie și de șef lucrări dr. ing. Sorin Nanu, alesul lor, să le fie decan de an la cursul festiv. În imensa și frumoasa sală au luat loc cei mulți și dragi ai sărbătoriților, părinți, frați, bunici, prieteni dragi, iar în primul rând și la balcon, cadrele didactice universitare, îndrumătorii lor în cei patru ani de studenție.
Cunoscând bine realitatea și atitudinea tinerilor din zilele noastre, care nu sunt încântați să mai fie „dădăciți”, dl decan s-a ferit să le dea sfaturi pentru că: „ei preferă să se dea cu capul de pragul de sus și să învețe din propria experiență mai mult decât din sfaturile celor mai în vârstă”; l-am citat pe distinsul decan. Totuși, domnia sa a ținut să-i avertizeze că optând pentru această frumoasă profesie sunt „condamnați” să învețe toată viața pentru a fi în pas cu schimbările rapide care se produc în domeniul profesiei îmbrățișate.
„Vreau totuși să vă adesez un avertisment, acela că ați optat pentru o meserie, pentru o profesiune în care veți învăța toată viața. Ați învățat la facultate, veți învăța la master și mai ales veți învăța la locul de muncă, lucrurile se schimbă în domeniul nostru foarte repede și va trebui să fiți pregătiți să faceți față exigențelor unei meserii frumoase, dar dificile, așa cum spuneam, să fiți pregătiți să învățați tot timpul. Desigur, acuma este important acest moment festiv, care nu este un capăt de drum. Toată lumea știe, că noi, de fapt, cumva inversăm, sărbătorim finalizarea cursurilor, mai avem însă până finalizăm ciclul de licență”, a spus dl decan.
După examenul de licență și susținerea proiectului sunt așteptați să se înscrie la masterat, având posibilitatea să aleagă din 8 programe de master, dintre care patru în limba engleză. „Nu vă lăsați amăgiți de cei care vă spun că masterul nu este necesar, după părerea mea și din observațiile mele, masterul câștigă din ce în ce mai mult teren”, i-a asigurat dl decan. Și le-a mai spus că e în curs de oficializare asociația absolvenților facultății, iar cei care vor dori vor putea deveni membri.
În numele studenților a vorbit apoi Tudor Fofiu, moderatorul evenimentului, care a adresat mulțumiri tuturor celor prezenți, sintetizând drumul devenirii lor în cei patru ani și mulțumind pentru sprijinul pe care l-au primit din plin din partea familiei, profesorilor și prietenilor; în câteva zeci de minute am urmărit pe ecran un colaj cu cele mai importante momente, imortalizate în imagini, amintiri ale celor patru ani de facultate.
 „Viitorul a început acum 30 de ani”
În cadrul cursului festiv, șef lucrări dr. ing. Sorin Nanu le-a supus atenției, pentru a-i pune pe gânduri, impactul tehnologiei asupra societății. „De ce cred că este bine să cunoașteți acest lucru, pentru că atunci când îl cunoașteți nu o să vă mai fie frică de el”. În expunerea sa, dl inginer a pornit de la calculator, rețelele de calculatoare la nivel mondial și telefoanele celulare, subliniind impactul celor trei tehnologii asupra societății: „au permis dezvoltarea procesării de informații și a transmiterii informației”; s-a ajuns apoi la avalanșa de informații, la stabilirea direcției, la schimbarea modului de gândire și a atitudinii: „Voi  va trebui să scăpați de aceste tare și să vă acordați atitudinea pe noul curent, pe noul tip de societate, orientată pe viziune, creativitate. Aici fiecare trebuie să se gândescă în viitor, să creeze, să participe la mersul înainte. Gândirea sistemică se păstrează și în noua societate. Soluțiile nu sunt albe și negre, pot fi multe soluții corecte, pot fi și nuanțe. Nu trebuie să fie toate categoriile identice. Sunt foarte importante colaborarea, comunicarea, responsabilitatea fără control. Firmele angajatoare au declarat, într-un sondaj, că la angajare, primul lucru pe care l-au așteptat de la candidați este atitudinea, nu pregătirea profesională, nu diploma, ci atitudinea. În sensul că cel care dorește să ocupe un post este orientat pentru postul respectiv și nu neapărat pentru bani sau să nu stea acasă. Vrea să facă, să fie activ, să se implice. Să aveți încredere în voi. Nu respectați toate regulile. Regulile mai pot fi încălcate, dar trebuie să aveți grijă cum le încălcați. Fiți pozitivi. Evitați negativismul. Doar printr-o gândire pozitivă puteți să avansați, să vă atingeți scopurile...”
Din cuvântul șefului de promoție, Andrei Csorik, am reținut „că fiecare greutate pe care am întâmpinat-o ne-a oferit șansa de a evolua în înțelegerea ei. Dar astăzi nu am venit aici pentru a sărbători sfârșitul. Noi suntem aici pentru a sărbători începutul; începutul unei cariere de inginer, o perioadă din viață cu mult mai multe provocări și oportunități decât am avut în ultimii patru ani. De-acum începe greul!”
Predând cheia, au predat ștafeta, dar „flacăra” olimpică aprinsă va continua să ardă în ei prin toată știința acumulată, prin voința călită, cu ambiția și profesionalism cu care s-au înarmat.
Mult succes în viață și în cariera făurită și visată!
Ovidiu Dan  
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Curs festiv la Ingineria sistemelor.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 19:42:04 Ora de vară a Europei de Est