Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Întâlnire de proiect în Lituania, Þara chihlimbarului și a mirosului de liliac

Diseminare proiect

Întâlnire de proiect în Lituania, Þara chihlimbarului și a mirosului de liliac

n perioada 11-16 mai 2014, o echipă de elevi și profesori ai Colegiului Tehnic „Traian Vuia”, Oradea a participat la cea de-a treia reuniune a proiectului Comenius Multilateral „Option Variety for Entrepreneurship – Varietate de opțiuni în antreprenoriat”, desfășurată în localitatea Pabirze, din Lituania.

Proiectul se derulează în perioada 2013-2015 cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, prin  programul „Învățare pe tot parcursul vieții.”  Echipa de proiect din România a fost formată din 5 profesori: director adjunct, prof. Șaitoș Dorel, coordonator proiect - prof. Urs Marcela, Albu Anca, Bordea Ioana, Roșu Andreea și cinci elevi: Sasu Daiana și Tincău Bianca (clasa a X-a H), Filip Cristian (clasa a XI-a F), Holonec Casian (clasa a XI-a H) și Bonța Alexandru (clasa a XII-a A). Întâlnirea a reunit 26 de reprezentanți din toate țările partenere implicate în proiect:  Spania, Turcia, Bulgaria, România, la care s-au adăugat reprezentanții țării gazde, Lituania.
 Întâlnirea de proiect a avut o agendă bogată și a cuprins activități variate care au îmbinat activitățile relevante tematicii proiectului, cu activități care să permită contactul cu geografia, istoria și culturala unei țări europene baltice, Lituania.
În acest sens,  programul propus de echipa țării gazde a cuprins: un atelier de lucru unde au fost prezentate materialele  cu tema „My lucky business story”, realizate de elevii din toate țările partenere, participarea la „Ziua antreprenoriatului”, unde elevii școlii din Lituania au organizat un târg în cadrul căruia au fost comercializate produse realizate de ei, o vizită de studiu la Sunrise Valley Science and Technology Park din Vilnius, un parc tehnologic care promovează educația antreprenorială și o vizită la Valdo Business Center, un centru de afaceri din orașul Riga. Trebuie să apreciem ca foarte bună, prezentarea realizată de elevii români pe tema „My lucky business story”, care a cuprins și un interviu în limba engleză, cu un tânăr antreprenor orădean.
Pentru că vizitarea unei țări presupune și cunoașterea acesteia din punct de vedere geografic, istoric și cultural, gazdele noastre s-au preocupat să ne ofere șansa de a realiza acest lucru prin vizitele organizate la Vilnius, capitala Lituaniei, la Siauliai, locul faimosului „deal al crucilor” sau la Riga, capitala Letoniei. Pentru cunoașterea bogăției culturale și istorice a regiunii baltice a Europei au fost organizate două vizite culturale la muzeul din incinta castelului din Birzai, Lituania sau la castelul în stil baroc,  Rundale din Letonia.
Elevii români au locuit în această perioadă la familii gazdă, unde au fost foarte bine primiți și s-au adaptat foarte repede, ei deja cunoscându-și partenerii din perioada reuniunii de proiect de la Oradea, când au fost gazde pentru colegii lor din Lituania. Cu acest prilej au gustat din stilul de viață autentic lituanian, luând contact cu o parte din obiceiurile și tradițiile lor. Nu în ultimul rând trebuie menționat faptul că au avut șansa de a-și îmbunătății abilitățile de comunicare în limba engleză, abilitățile de comunicare și relaționare interpersonală, dar și cele de adaptare la contexte culturale noi.
Ne-am despărțit de Lituania mai bogați din punct de vedere spiritual, încântați de tot ceea ce am văzut și am trăit aici, impresionați de frumusețea oamenilor, de calmul și veselia lor, și nu în ultimul rând de mirosul florilor de liliac care ne-a însoțit pe tot parcursul călătoriei. 
Următoarea reuniune de proiect va avea loc în Bulgaria, în perioada 16-22 noiembrie 2014.
Acest proiect a fost finanțat cu sprijinul Comisiei Europene. Această comunicare reflectă numai punctul de vedere al autorului și Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a
informațiilor pe care le conține.
Prof. Urs Marcela Andrea,
coordonator proiect
P.S.Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Întâlnire de proiect în Lituania, Þara chihlimbarului și a mirosului de liliac.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 06:58:06 Ora de vară a Europei de Est