Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Târg de ofertă școlară pe platoul din fața Centrului Comercial „Crișul

Joi, un târg inedit în Oradea

Târg de ofertă școlară pe platoul din fața Centrului Comercial „Crișul

„Ne-am hotărât împreună cu câteva licee tehnologice să organizăm această acțiune de promovare a ofertelor școlare 2014-2015.

Am invitat, alături de Inspectoratul Școlar, toate liceele din oraș, tehnologice, școli postliceale, de formare profesională, teoretice, să fie prezente pe platoul din fața magazinului cu un stand reprezentativ, ca să-și poată promova oferta școlară", ne-a spus doamna Mariana Cibu, administratorul Centrului Comercial „Crișul".
Târgul a fost organizat joi, 29 mai 2014, între orele 12.00 și 17.00. Doamna Mariana Cibu, inițiatorul evenimentului, ar fi dorit ca manifestarea să dureze chiar două zile, dar nu s-a vrut. „Ni s-a spus că e prea mult. Eu am crezut că impactul este mult mai mare și interesul este mult mai mare din partea școlilor. Am invitat și clasele a VIII-a, tocmai în ideea de a susține învățământul orădean pentru că și noi suntem o instituție care în Oradea suntem de 35 de ani. În 29 aprilie 2014, am avut un eveniment, la împlinirea a 35 de ani de când am deschis magazinul „Crișul". Și atunci am zis pentru că noi suntem foarte implicați sau sentimental legați de această comunitate, ne interesează foarte mult să fim alături de tot ce se întâmplă în oraș. Spuneam că am invitat și școlile generale să participe la acest târg. Am organizat o tombolă, din oră în oră, cu premii în produse cosmetice. Din oră în oră, am extras 10 taloane...", a precizat administratorul Centrului Comercial „Crișul", doamna Mariana Cibu.
Școala Tehnică Postliceală „Henri Coandă" Oradea
Noi am aflat despre eveniment de la doamna prof. Zoița Dănuța Bonca, directorul rețelei naționale de școli postliceale „Henri Coandă".
Domnia sa ne-a sunat comunicându-ne că dorește să promoveze oferta școlară.
Școala Tehnică Postliceală „Henri Coandă" Oradea este o instituție publică de drept privat, înființată în anul 2000, cu zece filiale, în Bistrița și Beclean (jud. Bistrița-Năsăud), Cluj-Napoca, Dej și Turda (jud. Cluj), Constanța (jud. Constanța), Baia Mare (jud. Maramureș), Satu Mare (jud. Satu Mare), Timișoara (jud. Timiș) și Tulcea (jud. Tulcea), acreditată în domeniile medical și social.
Furnizorii săi de formare profesională sunt Fundația Cultural-Umanitară „Henri Coandă" Oradea și S.C. Vertia Prod. S.R.L., autorizate de ministerele Muncii și Educației.
La târgul de joi, Liceul Particular „Henri Coandă", Liceul Teoretic „Henri Coandă" și Școala Postliceală „Henri Coandă" au oferit o paletă largă de specializări, cele trei unități de învățământ fiind bine reprezentate pe platou de cadrele didactice (director, prof. Ilea Silviu Constantin, prof. Suciu Bogdan, Cioară Leontina, Chira Delia, precum  și maiștrii instructori Morar Felicia și Marczin Silvia), care au măsurat tensiunea arterială și au făcut demonstrații de coafură, manichiură, machiaj și masaj...
Oferta educațională
La Liceul Particular „Henri Coandă" și la Liceul Teoretic „Henri Coandă" vă înscrieți pe bază de dosar, la profilurile: economic, pedagogic, teoretic.
Școala Postliceală „Henri Coandă" Oradea vă așteaptă cu o paletă largă de specializări în diferite domenii, care sunt cerute pe piața actuală, atât la noi, cât și în străinătate, bine plătite. Diplomele sunt recunoscute pe plan național și internațional.
Pentru ce specializări puteți opta?
1.În domeniul sănătate și asistență pedagogică:
asistent medical generalist, de farmacie, balneofiziokinetoterapie și recuperare, de radiologie, de nutriție și dietetică, de laborator; ergoterapeut și pedagog de recuperare.
2.În domeniul estetica și igiena corpului omenesc:
stilist, cosmetician și tehnician maseur
3.În domeniul servicii:
bibliotecar studii medii; tehnician în activități de secretariat
4.În domeniul turism și alimentație:
asistent manager în unități hoteliere; agent de turism - ghid; tehnician nutriționist; asistent de gestiune în unități de cazare și alimentație
5.În domeniul economic:
agent fiscal
6. În domeniul mecanic:
maistru mecanic
Școala oferă prețuri fără concurență!
CT „Mihai Viteazul": 6 clase la forma de zi, filieră tehnologică: tehnician operator tehnică de calcul, tehnician în administrație, tehnician în activități economice, tehnician în turism, coafor-stilist și tehnician analize produse alimentare (câte o clasă de 28 de locuri la fiecare calificare); 4 clase la școala profesională (pentru absolvenții de clasa a VIII-a): bucătar (lb. română); bucătar (lb. maghiară); ospătar (chelner) - vânzător în unități de alimentație publică; mecanic auto (câte 28 de locuri); 4 clase la școala profesională (doar pentru absolvenții clasei a IX-a liceu): bucătar; coafor-frizer-manichiurist-pedichiurist; ospătar (chelner) - vânzător în unități de alimentație publică; mecanic auto.
CT „Traian Vuia": 4 clase la liceu curs de zi (tehnician de telecomunicații, tehnician în instalații electrice, tehnician în turism, tehnician mecatronist); 2 clase (28 locuri) la școala profesională (cls. IX): electrician exploatare joasă tensiune; operator la mașini cu comandă numerică; precum și 2 jumătăți de clasă (câte 14 locuri): electronist aparate și echipamente; electronist rețele de telecomunicații; 4 jumătăți de clasă (14 loc.) la școala profesională (cls. X): electronist aparate și echipamente; electrician exploatare joasă tensiune; operator la mașini cu comandă numerică; mecanic auto; liceu seral (cls.IX), 2 clase: tehnician în activități economice; tehnician în administrație; liceu seral (cls. XII) - semestrul II: 4 clase: tehnician electrotehnist; tehnician eletronist; tehnician transporturi; tehnician în hotelărie; liceu cu frecvență redusă cls. IX: 2 clase mate-info; 3 clase de școală postliceală: tehnician infrastructură rețele de telecomunicații; organizator de conferințe, congrese, târguri și expoziții; tehnician operator mașini cu comandă numerică. Doamna director adjunct Adriana Petrica a ținut să ne reamintească două dintre rezultatele de excepție a doi elevi ai colegiului: Ivan Augustin Ionuț, din a XI-a - mențiune la etapa națională a olimpiadei de Mecanică, în 2014, și Creț Răzvan, din a XI-a, medalie de aur la etapa națională a Concursului de Matematică Aplicată "Adolf Haimovici", în 2013 la Iași.
CT „Andrei Șaguna" - deținător al titlului de „Școală Europeană": 2 clase (de câte 28 de locuri) la liceu curs de zi, filiera tehnologică, profil servicii: turism și alimentație publică (lb. română); estetica și igiena corpului omenesc (lb. maghiară); 4 clase de școală profesională cls. IX (28 de locuri fiecare): prelucrarea lemnului; sculer matrițer (lb. română); mecanic auto; electrician exploatare joasă tensiune (lb. maghiară); 2 clase (de câte 28 de locuri fiecare) cls. a X-a cu calificare de nivel II: bucătar-ospătar; sculer-matrițer; 5 clase (28 locuri fiecare) la liceu curs seral, 2 la cls. a IX-a: turism și alimentație publică (lb. română); estetica și igiena corpului omenesc (lb. maghiară); 3 la cls. a XII-a: tehnician mecanic pentru întreținere și reparații; tehnician în industria textilă; organizator banqueting.
Liceul „Don Orione" - grădiniță, ciclu: primar, gimnazial și liceal.
Profil real - 25 de locuri, biologie-chimie (opțional intensiv engleză); profil tehnic - 25 de locuri, tehnician mecatronist.
Au mai fost prezenți la târgul de joi: Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu", Liceul cu Program Sportiv „Bihorul", Colegiul Național „Iosif Vulcan",  Liceul Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu" , Liceul Teoretic „Aurel Lazăr", Colegiul Tehnic „Transilvania" și Liceul Teoretic German „Fr. Schiller", precum și un stand cu carte școlară din cadrul Centrului Comercial „Crișul".
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Târg de ofertă școlară pe platoul din fața Centrului Comercial „Crișul". 

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 11:42:50 Ora standard a Europei de Est