Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

A păstrat în sufletul său bunătatea oferită de conștiința propriei valori

Informaticieni care ne părăsesc

A păstrat în sufletul său bunătatea oferită de conștiința propriei valori

IN MEMORIAM - Prof. univ. emerit dr. ȘTEFAN IOAN NIÞCHI (1944-2014)
Fost profesor la Universitatea „Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca (1992-2014); fost membru în Colectivul de redacție al revistei ISI, IJCCC, editată de Universitatea Agora din Oradea

Dl. prof. Ștefan Ioan Nițchi a fost un om care a păstrat în sufletul său bunătatea oferită de conștiința propriei valori, care i s-a transmis din familie. Tocmai această bunătate a fost cea care i-a permis să privească și să abordeze oamenii și situațiile întâlnite în viață cu atâta calm, dar și cu adâncă profunzime. Trebuie remarcat că dl. prof. Ștefan Ioan Nițchi a știut să privească în sufletul celor cu care lucra, ceea ce l-a ajutat de-a lungul timpului să promoveze oameni valoroși și să dezvolte legături de durată care aveau la bază căldura sufletească, dincolo de relaționarea sa strict profesională.
De asemenea, bunătatea acestui om l-a ajutat să fie un reper pentru mulți oameni, fie din mediul universitar sau din afara lui. A fost și va rămâne un reper, tocmai pentru că a avut întotdeauna o atitudine împăciuitoare. A dorit armonie în jurul său. A încercat permanent să construiască și să întrețină o atmosferă de liniște, pentru că armonia este cea care favorizează performanța în muncă, dar și echilibrul sufletesc, atât de necesar fiecăruia dintre noi.
Aceste trăsături l-au ajutat să vadă partea bună a celor din jurul său, să facă remarci asupra calităților și să îl asculte pe fiecare prin prisma acestui mod de raportare la oameni. Poate și de aceea, a reușit să adune în jurul său atâția oameni de omenie, care la rândul lor, au deprins de la blajinul lor dascăl că știința de carte nu înseamnă totul în această lume mult informată a științei. Ea este doar o latură a vieții, o parte cu care ne mândrim, care uneori oferă și posibilitatea să devenim infatuați sau aroganți pe alocuri. Când ne amintim de prof. Ștefan Ioan Nițchi, putem doar să considerăm că știința este o altă latură a vieții, pe lângă celelalte valori care ne dau posibilitatea să ne exprimăm, să fim oameni între oameni.
Bunătatea a fost cea care l-a ajutat să treacă peste acele dorințe care sunt percepute de către ceilalți ca fiind fala sau răzbunarea. Ea l-a păstrat un om modest, un om care vorbea puțin și la obiect, un om care îi găsea fiecăruia locul cel mai potrivit.
Datorită acestui mod de a fi, a obținut respectul celor din jurul său. Important de menționat este faptul că el niciodată nu a cerut, nu a fugit după respectul celor din jur. Nu a fost un om dornic de mărire, dar oamenii din jurul său l-au considerat întotdeauna un mare profesionist, un mare pedagog și un deschizător de drumuri.
Dl. prof. Ștefan Ioan Nițchi a fost fondatorul școlii informatice economice clujene. S-a remarcat în activitatea profesională mai ales în domeniul bazelor de date și al sistemelor suport de decizie și s-a dovedit un excelent coordonator în cadrul proiectelor și granturilor de cercetare în care a fost implicat. De asemenea, relațiile cu mediul de afaceri și universitățile din țară și străinătate, au contribuit în dezvoltarea colectivelor coordonate de dânsul.
La final, dorim să spunem că este foarte greu să așterni în cuvinte calitățile și faptele definitorii pentru o persoană, iar când vorbim despre cineva cu atât de multe realizări, cineva care și-a închinat viața celorlalți, devine o provocare. Dacă atunci când părăsim această lume vom retrăi toate sentimentele pe care le-am produs celor din jurul nostru în viața noastră pământească, suntem convinși că dl. prof. Ștefan Ioan Nițchi va retrăi doar sentimente calde, la fel cum a semănat în jurul celor care l-au cunoscut.
Nu avem pretenția că am spus totul sau că am arătat ce era mai important, dar suntem siguri că de fiecare dată când vom reciti aceste rânduri ne vom aduce aminte cu drag de dl. prof. Ștefan Ioan Nițchi.
Nota redacției revistei IJCCC (editată de Universitatea Agora)
Regretăm profund moartea, la 27.04.2014, a prof. univ. dr. Ștefan Ioan Nițchi, profesor emerit și conducător de doctorat la Universitatea  „Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca, un distins membru al colectivului editorial al INTERNATIONAL JOURNAL OF COMPUTERS COMMUNICATIONS & CONTROL (IJCCC).
Ștefan Ioan Nițchi s-a născut la 01.01.1944 în localitatea Vișeu de Sus, Maramureș și a obținut diploma de licență în matematică (1966) și cea de doctor în informatică (1990) la „Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca. Diploma de doctor în informatică a fost recunoscută în 1997 în SUA. Timp de 26 de ani a fost cercetător și șeful Laboratorului de baze de date și sisteme tranzacționale la Institutul pentru Tehnică de Calcul.
În perioada 1992-1994 a fost conferențiar la Facultatea de Știinte Economice și Administrarea Afacerilor din cadrul Universității „Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca. Din 1994 a devenit profesor titular. În 1993 a fost ales șef al catedrei de Informatică Economică, iar apoi a fost reales în 1996, 2000, 2004 și 2008. A participat la stagii de documentare, asistență tehnică, ca senior Fulbright și ca profesor invitat în Franța, Italia, China, Polonia, Republica Cehă, SUA, Canada, Ungaria și Finlanda. A publicat peste 30 de cărti și peste 150 de lucrări în reviste și proceedingsuri. A coordonat peste 75 de granturi de cercetare. Activitățile sale s-au axat îndeosebi pe Baze de date și Bănci de date, sisteme suport de decizie, Inteligență artificială, Sisteme colaborative și E-Business.
Mentor și model de viață, Profesorul Ștefan Ioan Nițchi a îndrumat și încurajat generații întregi de tineri studioși, cu o generozitate deosebită.
În sufletele noastre o să rămână vie imaginea OMULUI care a fost dl. prof. Ștefan Ioan Nițchi.
Dan Bența, Universitatea Agora,
discipol al domnului profesor
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: A păstrat în sufletul său bunătatea oferită de conștiința propriei valori.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 20:00:10 Ora de vară a Europei de Est