Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Un măr pe zi - o viață sănătoasă

Vineri, la C.N. „Mihai Eminescu

„Un măr pe zi - o viață sănătoasă

Vineri, 13 iunie 2014, la sala festivă a Colegiului Național „Mihai Eminescu" din Oradea, a avut loc Festivitatea de premiere a câștigătorilor Concursului județean „Un măr pe zi - o viață sănătoasă", ediția a III-a.

În deschiderea evenimentului, doamna prof. Citrea Luminița-Marioara,
inspector școlar de specialitate (Biologie) și-a exprimat bucuria pentru reîntâlnirea cu elevii și profesorii campioni ai Concursului județean „Un măr pe zi - o viață sănătoasă", aflat la cea de-a III-a ediție.
„Anul trecut, pe vremea acesta, mai exact în 20 iunie, făceam prima premiere. A ieșit bine și cu aceasta am crezut că am încheiat. Dar, la începutul acestui an școlar, ni s-a solicitat o nouă colaborare din partea Consiliului Județean, pe aceeași temă. Acum suntem la a III-a ediție. Cred că fiecare ediție a fost o reușită", a ținut să sublinieze doamna inspector Luminița Citrea.
Finanțatorul acestui program și concurs județean este Consiliul Județean Bihor.
În cuvântul său, doamna consilier Florina Bențe, coordonatorul de program din partea C.J. Bihor, a felicitat elevii și profesorii școlilor câștigătoare a celei de-a III-a ediții, exprimându-și bucuria pentru o nouă reușită și, în același timp, o premieră națională - faptul că „Asociația Consumatorilor de Produse Alimentare din România „Optimum Cibum" a premiat Consiliul Județean Bihor pentru implementarea măsurilor adiacente în programul de încurajare a consumului de fructe în școli, conform studiului ACPA din mai 2014, acordându-i nota 10 (zece) în condițiile în care media pe țară a fost de doar 5,36.
Valoarea premiilor din acest semestru este mai consistentă decât cea din semestrul trecut, când am oferit scheletul și mulajele de ochi uman, inimă și creier, iar acum oferim microscoape binoculare deosebit de performante. Valoarea totală a premiilor este de 29.276,40 de lei, din care am reușit să cumpărăm 30 de microscoape", a mai spus doamna consilier Florina Bențe.
La rândul său, consilierul ISJ Bihor (cu rețeaua școlară), Sebastian Hebriștean a subliniat buna colaborare pe care o au Inspectoratul Școlar și Consiliul Județean în implementarea măsurilor adiacente în programul de încurajare a consumului de fructe în școli.
În continuare, doamna inspector școlar Luminița Citrea a premiat copiii și profesorii școlilor câștigătoare.
Zona 0 - Oradea
Premiul I  - Szalaci Blanka, Fechete Tibor (prof. Kincs Grete), Școala Gimn. „Szacsvay Imre" Oradea
Premiul II - Oprea Hanna, Oieru Șerban (prof. Corbu Sorina), C.N. „Emanuil Gojdu" Oradea
Premiul III - Vicaș Alexandru, Bulzan George (prof. Szalkai Anca), Șc. Gim. „Ioan Slavici"
Zona 1 - Aleșd
Premiul I - Achim Ana Maria, Pop-Groza Alexandra (prof. Cazan Anca), Lic.T. „C-tin Șerban" Aleșd
Premiul II - Mermeze Nuria Georgiana, Șchiop Camelia (prof. Șchiop Adina), C.T. Nr. 1 Vadu Crișului
Premiul III - Fence Andrei, Catana Gabriela (prof. Maghiar Cosmin), Șc. Gimn. „Ovidiu Drimba" Lugașu de Jos
Zona 2 - Beiuș
Premiul I - Budău Ioana Georgiana, Ciorna Andreea Mariana (prof. Goina Virginia), Școala Gimnazială Nr.1 Budureasa
Premiul II - Bodin Cosmin, Lobonț Denisa (prof. Gabor Gelu), C.N. „S. Vulcan" Beiuș
Premiul III - Benea Gheorghe, Lucaciu Antonia (prof. Ușvat Daniela), Școala Gimnazială Nr.1 Pomezeu
Zona 3 - Marghita
Premiul I - Bențe Eric, Olah Vivien (prof. Lazăr Diana), C.N. „O. Goga" Marghita
Premiul II - Peto Petra, Lukacs-Fugedy Tamas (prof. Barbu Edit), Lic.T. „Horvath Janos" Marghita
Premiul III - Moca Dariana, Karetka Brighitta (prof. Serfezeu Elisabeta), Școala Gimnazială Nr. 1 Petreu
Zona 4 - Nojorid
Premiul I - Durgheu Adela, Costea Georgiana (prof. Cerasela Ioana Turcan), Șc. Gim. Nr. 3 Leș
Premiul II - Dărăban Narcisa, Bob Georgiana (prof. Tripon Ioana), Școala Gimn. Nr. 1 Ceica
Premiul III - Maga Natalia, Lazăr Nicoleta (prof. Cerasela Ioana Turcan), Școala Gimn. Nr. 1 Nojorid
Zona 5 - Salonta
Premiul I - Sabău Sorana Monica, Mance Diana (prof. Goina Aurica), Șc.Gimnazială Nr.1 Ciumeghiu
Premiul II - Babai Larisa, Sarcozi Cristian (prof. Zaha Monica), C.N. „Teodor Neș" Salonta
Premiul III - Traier Peter, Hegedus Patrik (prof. Mailinger Eniko), Lic.T. „Arany Janos" Salonta
Zona 6 - Tinca
Premiul I  - Andreea Iancu, Raluca Pantea (prof. Florica Popa), Șc. Gim. Nr. 1 Cociuba Mare
Premiul II - Coste Adina, Mesaroș Adela (prof. Ardelean  Margareta), Lic. T.  „N. Jiga" Tinca
Premiul III - Gavriș Bianca Patricia, Milian Bianca (prof. Ilie Cosma Lorena), Șc. Gimnazială Nr. 3. Tăut
Zona 7 - Diosig 
Premiul I - Șereș Alina Mariana, Tilița Mădălina Ionela (prof. Cornelia Urs), Șc. Gimn. Nr. 1 Diosig
Premiul II - Sahi Sandor, Megyesi Maria Orsolya (prof. Somogyi Gabriella), Șc. Gimn. „Benedek Elek" Cetariu
Premiul III - Szabo Katalin, Abrudan Mădălina (prof. Lăzău Delia), Șc.Gimnazială Nr.1 Mihai Bravu
Zona 8 - Ștei
Premiul I - Miruna Andru, Creț Mălina (prof. Florina Creț), Șc. Gimn. „Miron Pompiliu" Ștei
Premiul II - Ladar Andrada, Lodbă Oana (prof. Indrei Cristina), Șc. Gimn. „N. Bogdan" Vașcău
Premiul III - Burta Rebeca Fiorela, Condure Paula (prof. Gabor Laura), Șc. Gimn. Nr. 2  Poieni
Zona 9 - Săcueni
Premiul I - Czirjak Angela, Bereczki Timea (prof. Kadar Aniko), Șc. Gimnazială Nr.1 Buduslău
Premiul II - Nagy Istvan, Sos Barbara (prof. Kadar Aron), Șc. Gimn. „Balasko Nandor" Sălacea
Premiul III - Todosi Vivien, Bokor Bence (prof. Maria Borsos), Lic. T. „Petofi Sandor" Săcueni.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Festivitatea de premiere a concursului „Un măr pe zi - o viață sănătoasă", ediția a III-a.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 04:35:58 Ora standard a Europei de Est