Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cea de-a X-a ediție a Concursului național de chimie „Raluca Ripan" s-a desfășurat la Oradea

Echipajul județului Constanța a obținut cel mai mare punctaj din concurs

Cea de-a X-a ediție a Concursului național de chimie „Raluca Ripan" s-a desfășurat la Oradea

Grație rezultatelor obținute de Andrei Bădulescu și Cristiana Lipoveanu, pregătiți de distinsul profesor Anița Luncan, Oradea a găzdui sâmbătă și duminică (14-15 iunie 2014), cea de-a X-a ediție a Concursului național de chimie „Raluca Ripan".

Organizatorii competiției au fost Inspectoratul Școlar Județean Bihor și  Colegiul Național „Emanuil Gojdu", în parteneriat cu câteva școli orădene.
Festivitatea de premiere s-a desfășurat duminică, în sala Filarmonicii de Stat, fiind deschisă de președintele executiv al competiției, doamna Daniela Bogdan, inspector școlar general în cadrul Ministerului de resort. Domnia sa a felicitat organizatorii pentru condițiile
asigurate pentru buna desfășurare a concursului și pentru petrecerea în mod plăcut și util a timpului liber în municipiul de pe Crișul Repede. A felicitat apoi concurenții pentru performanța de a ajunge la acest prestigios concurs național. Trebuie precizat că acest concurs se adresează doar elevilor din clasa a VII-a.
„Concursul este tânăr și totuși, după cum v-am spus, a realizat foarte multe prin faptul că de aici pleacă cei mai buni dintre elevi, cei care ajung la olimpiadele internaționale. Vă doresc să ajungeți la astfel de perfomanțe și să aveți modele dintre elevii care au participat. Un astfel de model este Bădulescu Andrei, cel care a obținut premiul al II-lea anul trecut, elev la Colegiul Național „Emanuil Gojdu" și pe care îl invit să vă adreseze câteva cuvinte, să vă spună din experiența lui de elev participant la concurs, dar și elev participant la olimpiada națională, premiul al II-lea la clasa a VIII-a la Olimpiada națională de chimie, anul acesta la Iași".
Salutând concurenții și felicitându-i pentru participarea la ediția de la Oradea, Andrei i-a îndemnat să persevereze, urându-le succes astfel încât să ajungă anul viitor la Galați, la națională. În încheiere, le-a propus să mediteze la aforismul „Victoriile nu sunt veșnice, iar eșecurile nu sunt fatale".
Pornind oarecum de la aforismul lansat de Andrei, președintele executiv, doamna Daniela Bogdan, avea să-i consoleze pe concurenți: „Nu trebuie să considerați absența unui premiu sau a unei mențiuni ca un eșec. Cu toții supraviețuim faptului că nu luăm întotdeauna premii. Trebuie să insistați, să perseverați, să vă doriți acest lucru și să munciți. Niciun fel de succes nu poate fi realizat fără muncă".
Înainte să înceapă festivitatea de premiere, dna inspector școlar general adjunct Kery Hajnal s-a adresat celor 150 de concurenți, felicitându-i pentru faptul că au ajuns să participe la un asemenea concurs, invitându-i să revină la Oradea și la alte concursuri, dar și împreună cu familia. Doamna Daniela Bogdan a oferit prima diplomă directorului Colegiului Național „Emanuil Gojdu", doamnei prof. Liana Bako pentru organizarea exemplară a concursului.
 Nu avem învingători și învinși!
Oferindu-i o diplomă de excelență și președintelui comisiei centrale, dlui prof. univ. dr. Ion Ion, l-a invitat să premieze câștigătorii celei de-a X-a ediții.
„Participarea la acest concurs național nu v-a adus pierderi. Nu avem învingători și învinși. Faptul că ați participat la acest concurs, ați avut de câștigat. Ați câștigat în ceea ce privește un concurs național, o experiență, v-ați
făcut noi prieteni și prin participarea la concurs în etapa anterioară ați demonstrat că sunteți cei mai buni din orașul, din județul din școala dumneavoastră. Trebuie să realizați că abia ați făcut un pas în chimie... și că urmează ani mulți de pregătire până când dumneavoastră veți deveni specialiști, adică acel om care știe din ce în ce mai mult despre din ce în ce mai puțin", a conchis președintele comisiei centrale.
Pe podium au urcat cei din Iași, Constanța și Iași
Primele trei premii naționale (I,II și III) au plecat spre Iași, Constanța și Iași. Au obținut mențiuni cei din: Constanța, Iași, Oradea („Emanuil Gojdu"), București, Ploiești, Vaslui, Iași, Satu Mare, Galați, Focșani, Constanța, Iași, Maramureș, Arad, Oradea („E. Gojdu"); mențiuni speciale: Iași, Baia Mare (Maramureș), Constanța, Craiova -  Dolj, București, Piatra Neamț, Bistrița..., Oradea („E. Gojdu"), apoi de două ori C.N. „Mihai Eminescu" Oradea și o dată „Lic. T. „Ady Endre" Oradea și din nou „Emanuil Gojdu".
Elevii și profesorii din județul Constanța au primit o diplomă de excelență pentru cele mai bune rezultate obținute la actuala ediție; așa după cum județul Bihor a avut anul trecut cele mai bune rezultate.
Primii 15 elevi clasați la acest concurs vor beneficia de o tabără națională de chimie la Curtea de Argeș, în perioada 1-7 septembrie.
Festivitatea s-a încheiat cu un frumos program artistic, prezentat de artiști orădeni, în principal elevi ai Liceului de Arte, precum și Corul de cameră „Voces", dar nu numai.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cea de-a X-a ediție a Concursului național de chimie „Raluca Ripan".

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 10:08:26 Ora de vară a Europei de Est