Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Copiii și drepturile lor, Bune practici în educația pentru protecția mediului - ediția a VII-a

Două concursuri naționale, la Oradea

Copiii și drepturile lor, Bune practici în educația pentru protecția mediului - ediția a VII-a

Inspectoratul Școlar Județean Bihor a inițiat și derulează cu succes, de șapte ani, două concursuri înscrise în Calendarul Activităților Educative Naționale al MEN, care au, de fiecare dată, etapa națională la Oradea.

Este vorba despre „Copiii și drepturile lor" și „Bune practici în educația pentru protecția mediului", concursuri care se desfășoară concomitent, fiind găzduite în aceste zile de Liceul Teoretic „Aurel Lazăr" din Oradea.
Deschiderea festivă a avut loc ieri (vineri, 27 iunie 2014), la ora 10.00, în cocheta sală festivă, plină ochi de concurenți și profesorii coordonatori, cărora li s-au adăugat membrii comisiei naționale, invitați și artiști.
„Amfitrionii", Elisaveta Roșu și Florin Negruțiu, au luat în calcul fiecare amănunt, pus la punct cu concursul gazdelor lăzăriste. Festivitatea de deschidere a fost onorată de Marius Balașa, consilier al Ministerului Educației Naționale, inspectorul școlar general adjunct al ISJ bihor, dna prof. Kery Hajnal, de reprezentați ai partenerilor: dna Olimpia Hexan de la DGASPC și dna Carmen Dinescu de la DSP, precum și gazda bună, doamna director adjunct Rodica Juncu. Distinșii invitați au luat loc în prezidiu, alături de cei doi inspectori școlari emblematici, Elisaveta Roșu și Florin Negruțiu. În luările de cuvânt, invitații au felicitat ințiatorii și organizatorii celor două concursuri naționale pentru consecvență și tenacitate, pentru rezultate și impactul competițiilor.
Regalul artistic
Cireașa de pe tortul celei de-a VII-a ediții l-a constituit regalul artistic îndelung aplaudat, susținut de cinci artiști de top, trei lăzăriști, un prinț și o prințesă: : Flavia Sferle, o interpretă talentată de muzică populară și muzică ușoară, Gabriel Luca, un dănțăuș de clasă (a la „Florile Bihorului") și Marian Bora, un Fărcaș neîntrecut al taragotului și fluierului! Cu Șezătoarea lor specială, pusă în scenă de doamnele profesor Livia Ghiurcuța și Olga Drăgan, cei trei lăzăriști au cucerit premiul al III-lea la concursul național „Cultură și civilizație în România", desfășurat luna aceasta la București. Ceilalți doi artiști sunt prințesa naiului, doamna conf. univ. dr. Oana Lianu și fiul său, Ionică Lianu Popa, elev în clasa a II-a la Liceul de Arte, în clasa doamnei prof. Valeria Bunica. La fiecare ediție, avem parte și de o surpriză care vine tocmai de la Suceava. De șapte ani, doamna profesor Valerica Ignătescu, de la Școala Gimnazială „Miron Costin" din Suceava, încondeiază organizatorii în versuri măiestrite potrivite.
Micii ecologiști de la Roșia și „Dacia"
Onoarea de a deschide competiția au avut-o cei mai mici ecologiști, cele două echipaje bihorene din ciclul primar, de la Școala Gimnazială din Roșia (Florentina Copăcian, Vlăduț Perț, Bogdan Simea și Samira Tirla, coordonați de dna prof. Maria Ujoc și Valentina Silaghi) și de la Școala Gimnazială „Dacia" din Oradea (Eduard Foltuț, Iinca Dascalciuc, Rareș Său și Mădălina Abrudan, îndrumați de dna prof. Aurelia Popovici), fiecare prezentând câte o scenetă ecologică originală.
La concursul „Copiii și drepturile lor" s-au prezentat 19 echipaje (14+5) din 10 județe (8+2) și municipiul București; 14 cu participare directă, din județele: Alba, Bihor, Bistrița-Năsăud, Brăila, Caraș-Severin, Maramureș, Satu Mare și Sălaj, iar 5 echipaje, unul din Buzău și câte două din Sibiu și municipiul București, și-au trimis doar materialele. Cele 19 echipaje reprezintă următoarele unități de învățământ: 1.Colegiul Național „Titu Maiorescu" din Aiud - județul Alba; 2-3.Liceul Teoretic „Aurel Lazăr" din Oradea și Școala Gimnazială „Oltea Doamna" din Oradea - Bihor; 4-5.Colegiul Național „Petru Rareș" din Bistrița - Bistrița-Năsăud (cu două echipaje, pentru gimnaziu și liceu); 6-7.Colegiul Național „Gheorghe Munteanu Murgoci" din Brăila - Brăila (cu două echipaje); 8.Liceul Tehnologic „Elina Matei Basarab" din Râmnicu Sărat - Buzău; 9-10. Colegiul Tehnic Traian din București și Liceul Teoretic „Ady Endre" din București ; 11-12. Colegiul Național „Mircea Eliade" din Reșița - Caraș-Severin (cu două echipaje); 13-14. Școala Gimnazială „Avram Iancu" din Baia Mare și Colegiul Economic „Nicolae Titulescu" din Baia Mare - Maramureș; 15-16.Școala Gimnazială „Mircea Eliade" din Satu Mare și Colegiul Național „Mihai Eminescu" din Satu Mare - Satu Mare; 17.Școala Gimnazială „Silvania" din Șimleu Silvaniei - Sălaj; 18-19. Colegiul Tehnic Energetic din Sibiu și Liceul Teoretic „C. Noica" din Sibiu - Sibiu.
La concursul „Bune practici în educația pentru protecția mediului" s-au prezentat 22 de echipaje (17+5) din 10 județe (8+2) și municipiul București; 17 cu participare directă, din județele: Alba, Bihor, Bistrița-Năsăud, Brăila, Caraș-Severin, Maramureș, Satu Mare și Suceava, iar 5 echipaje, unul din Buzău și câte două din Sibiu și municipiul București, și-au trimis doar materialele. Cele 22 de echipaje reprezintă următoarele unități de învățământ: 1.Colegiul Național „Titu Maiorescu" din Aiud - județul Alba; 2-7. Școala Gimnazială din Săcădat, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" din Oradea, Liceul Tehnologic din Dobrești, Liceul Tehnic Nr. 1 din Vadu Crișului, Școala Gimnazială din Roșia și Școala Gimnazială „Dacia" din Oradea (ultimele două având echipaje din ciclul primar) - județul Bihor; 8-9. Școala Gimnazială „Avram Iancu" din Bistrița și Liceul Tehnologic „Ion Căian Românul" din Căianu Mic - Bistrița-Năsăud; 10-11. Colegiul Național „Gheorghe Munteanu Murgoci" din Brăila și Colegiul Național „Ana Aslan"  din Brăila - Brăila; 12. Liceul Tehnologic „Elina Matei Basarab" din Râmnicu Sărat - Buzău; 13-14. Școala Gimnazială Nr. 1 din Cornereva și Colegiul Tehnic din Reșița - Caraș-Severin; 15-16. Școala Gimnazială „Avram Iancu" din Baia Mare și Colegiul Economic „Nicolae Titulescu" din Baia Mare - Maramureș; 17. Colegiul Național „Mihai Eminescu" din Satu Mare - Satu Mare; 18-19. Colegiul Tehnic Energetic din Sibiu și Liceul Teoretic „C. Noica" din Sibiu - Sibiu; 20. Școala Gimnazială „Miron Costin"din Suceava - Suceava; 21-22. Colegiul Tehnic Traian din București și Liceul Teoretic „Ady Endre" din București.
Vineri, s-au prezentat și s-au evaluat portofoliile (materialele în PowerPoint), s-a amenajat expoziția, s-au desfășurat concursurile (pe categorii de vârstă, gimnaziu și liceu) și s-au efectuat vizite în municipiul de pe Crișul Repede, iar astăzi (sâmbătă), se vor desfășura activități practice. Participanții la concursul „Copiii și drepturile lor" vor avea activități la instituții din subordinea DGASPC Bihor, iar cei de la concursul „Bune practici în educația pentru protecția mediului" vor ieși în județ, în Defileul Crișul Repede, la Peștera de la Vadu Crișului, iar seara se vor întoarce în Oradea pentru diseminare și premiere. Duminică, vor vizita Cetatea Oradea.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (81 de poze), accesați Galeria foto: Copiii și drepturile lor, Bune practici în educația pentru protecția mediului - ediția a VII-a.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 13:00:30 Ora de vară a Europei de Est