Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Îmi exprim regretul și nemulțumirea

12 și un sfert

Îmi exprim regretul și nemulțumirea

La fel ca în decembrie 2013, a doua zi după încheierea sesiunii parlamentare, Guvernul Ponta a emis o Ordonanță de urgență, OUG 49/2014, care modifică Legea educației naționale 1/2011.

De data asta, se pare că a descoperit motivul pentru care aproximativ jumătate dintre absolvenții de liceu nu reușesc să-și ia bacalaureatul: le lipsesc câteva luni de cursuri de pregătire pentru examenul național de bacalaureat. Aceste câteva luni de pregătire vor revoluționa sistemul de învățământ si vor aduce rezultate spectaculoase ce nu au putut fi atinse cu ajutorul a doar 12 ani de școală.
Iată cum, în loc să aloce mai mulți bani educației, guvernul alocă bani pentru protecție socială  dublând cheltuielile pentru obținerea bacalaureatului prin organizarea de cursuri de pregătire și a unei a treia sesiuni de bacalaureat, iar apoi, acordând ajutor de șomaj tinerilor care nu s-au pregătit temeinic în anii de școală și nu au lucrat nicio zi în viata lor. Asta, în condițiile în care se consideră că toți elevii din România trebuie să termine un liceu, să ia bacalureatul și să facă o facultate. Din păcate, în tot acest timp, învățământul profesional care ar asigura forța de muncă calificată dorită de investitori, ar reduce numărul șomerilor tineri și ar răspunde nevoilor curente ale societății, nu se bucură de aceeași susținere ca universitățile, iar exemplele de bună practică în domeniu sunt doar excepții datorate unui context local favorabil.
Descoperirea nevoii de timp suplimentar de pregătire pentru absolvenții de liceu, care ar crește artificial rata de promovare a bacalaureatului, pe bani publici,  a încurajat Guvernul Ponta să meargă mai departe și să aducă 97 de modificări dintr-o lovitură Legii educației naționale. Schimbările preconizate cu privire la organizarea examenelor de titularizare pe post, concursuri pentru ocuparea funcțiilor de directori, trecerea din domeniul public al statului în domeniul public al unei unități administrativ-teritoriale, funcționarea universităților, etc creează, printre altele, condițiile perfecte pentru ca educația să fie recentralizată și politizată excesiv, alterează funcționarea instituțiilor de învățământ și va duce în final la scăderea calității învățământului în România, atât la nivel preuniversitar, cât și universitar.
Modul în care această Ordonanță de Urgență a fost promovată, la finele sesiunii parlamentare, ridică suspiciuni cu privire la motivele reale ce au stat la baza acestor modificări si scoate încă o dată în evidență lipsa de viziune în domeniul educației și refuzul Guvernului de a discuta, colabora, descoperi și rezolva adevăratele probleme din educație. Ca membru în Comisia pentru învățământ din Camera Deputaților, îmi exprim regretul și nemulțumirea  că astfel de modificări se fac fără a ni se da posibilitatea de a le dezbate înainte, de a le înțelege și discuta cu specialiștii în domeniu și cei direct afectați de ele.
Florica CHERECHEȘ,
deputat PNL

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 02:28:19 Ora de vară a Europei de Est