Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

În tabără la Sovata

De la Oradea la Aluniș

În tabără la Sovata

Ștrumfii cei curajoși de la Eco Școala „Avram Iancu” din Oradea s-au înscris în tabăra de la Sovata, cabana Aluniș.

Unii au optat pentru prima dată să-și petreacă o săptămână de vacanță într-o tabără. Alții au fost pentru a doua sau a treia oară. Grupul celor 21 de copii a fost alcătuit din doi copii de 3 ani (Sonia și Ionuț), opt elevi din clasa pregătitoare (Iulia, Andreea, Arianna, Paul, Mihai, Vlăduț, David și Ianis), o elevă de clasa a III-a (Maria), patru elevi din clasa a IV-a (Diana T., Flaviu, Briana și Georgiana), două eleve din a V-a (Diana Z., Patricia) și trei elevi din a VI-a (Raul, Amalia, Andra). Copiii învață la diferite școli: la Școala Gimnazială „Avram Iancu”, Lic. Teologic Baptist „Emanuel”, Lic. Teoretic „Aurel Lazăr”, Școala Gimnazială „Dacia”, C.N. „Iosif Vulcan” și Lic. Tehnologic din Șuncuiuș. Cu toții ne-am propus o aventură de o săptămână la Sovata (într-o zonă mirifică, înconjurată de pădure, pe malul unui pârâu). În această aventură a cunoașterii și distracției, ei au fost îndrumați de prof. Monica Toader, având sprijinul a trei părinți (Alina, Otilia și Marcel), șoferul autocarului (Florin) și ghidul (Adi).
Prima zi
După circa șase ore de mers, am ajuns cu bine la destinație. Nu am mers însă continuu, am făcut câteva popasuri, am discutat fel de fel, cu toții bine dispuși pe tot traseul. Am luat prânzul și ne-am cazat; am repetat regulamentul taberei, și am vizitat două ateliere de artă meșteșugărească, artizanală din zonă: obiecte decorative și pălării din iască, precum și vase din lut. Întorși la cabană, până la cină, copiii au încercat să decoreze un ulcior cu elemente grafice, din natură, după cum au văzut la atelierul de olărit.
A doua zi
Trezirea a fost dis-de-dimineață. Înviorarea a fost condusă de Patricia. După micul dejun, am mers pentru câteva ore la Salina Praid. La întoarcere a urmat un scurt shopping. După prânz, s-a trecut la programul de somn în timp ce o ploaie scurtă ne-a salutat cu amabilitate... După-masă, ne-am întrecut în ghicitori și jocuri de cunoaștere. Am luat cina și am intrat „la apă”, în piscina Hotelului Aluniș, după care am participat la tombola cu surprize...
A treia zi
După micul dejun, chiar dacă nu ne-am stresat cu matematica, am făcut o incursiune în acest domeniu, cu muncă diferențiată, după care ne-am  informat despre Sovata și Salina Praid. Ne-am jucat (multe și diverse pe terenul cu zgură din incinta taberei), iar după prânz, ne-am încărcat bateriile… la orizontală. Având-o pe Andreea - sărbătorita zilei, i-am pregătit câteva surprize (felicitări, coroniță, un portret, realizat de Diana Z., un buchețel de flori cules de Rareș, daruri de la membrii grupului) și o masă festivă cu suc, tort, alune, oferite de sărbătorită, dans cu dedicație.
A patra zi
Deja ne-am intrat în ritm. Înviorarea a fost condusă de Ami; au urmat micul dejun și controlul camerelor (inspectorii zilei au fost cele două Diane - Diana Z și Diana T.). S-a verificat „tema” pe care au avut-o de pregătit în postura de mici detectivi (Ce nu ne place) - interviu cu câți membri ai grupului; toți au fost recompensați pentru temă (munca depusă); ne-am informat despre localitatea Corund pe care au vizitat-o zilele trecute. Joi,  am comunicat în perechi (rezolvarea unei cartograme). Curajoși din fire, cei 25 (21 plus 4) ne-au încumetat la o cursă lungă, o drumeție  de aproximativ 3 km până la Lacul Ursu din Sovata. Chiar dacă drumul la pas a fost plăcut, oboseala la întoarcere și-a spus cuvântul, trebuind să apelăm la taxiuri. Ajunși în tabără, nu am renunțat la jocuri, la terasă pentru că cerul a lăcrimat din nou. După prânz și odihnă, am desenat și colorat, ne-am luat gustarea de la ora 16 (pregătită de Diana Z., Ami și Monica T.), am cântat și ne-am  căutat norocul (în trifoi cu 4 foi), am jucat fotbal, ne-am „întărit” cu  pufuleți și popcorn, am realizat afișe pentru petrecerea în pijamale și balul mascat din zilele următoare. Seara s-a lăsat cu petrecerea în pijamale, scaunele muzicale, trenulețul întrebărilor și puțină zumba („instructor”, Briana).
A cincea zi
După petrecerea în pijamale, vineri, ne-am sculat ceva mai târziu. Înviorarea a fost condusă de Andra. În livingul cabanei, s-au derulat activități relaxante și informarea de dimineață despre lacurile din Sovata; pentru că vremea ne-a permis, am încins și un concurs de desene pe asfalt, urmat de un program la alegere, până la prânz (jocuri și întreceri pe terenul de zgură). După odihnă, am ieșit din nou la piscină, iar după cină, am avut „Balul mascat”.
A șasea zi
Sâmbătă, rolurile s-au inversat. Copiii au fost cei care au propus activitățile pe care le-au și coordonat. Flaviu și  Paul au inspectat camerele, Ianis a condus înviorarea. Diana Z. le-a propus rezolvarea unui aritmogrif „Tabăra învingătorilor”. Patricia le-a dat celor mari să compună un catren pe baza unui cuvânt dat, iar cei mici au alcătuit propoziții cu cuvântul extras. Tot Patricia i-a învățat coregrafia unui dans. Maria a condus un parcurs aplicativ. Pe terenul de sport, Diana T., David, Flaviu și Briana au dat startul ștafetelor. Cu toții au fost recompensați. După-masă, am ieșit în oraș pentru suveniruri și ne-am plimbat cu trenulețul, iar seara s-a încheiat cu un foc de tabără… la șemineu.
A șaptea zi
Ne-am trezit mai târziu și ne-am făcut bagajele; au luat micul dejun și au pornit la drum. Primul popas l-am făcut la Pollus center din Cluj-Napoca, unde au luat prânzul. Ajunși cu bine acasă, au urmat îmbrățișările și impresiile (experiențele unice).
Vă mulțumesc, dragii mei copii ascultători! La final, toți ați luat FB*.
Vă doresc vacanță frumoasă, iar la anul, vă aștept pentru o nouă tabără, poate la mare...
Prof. Monica Toader
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: În tabără la Sovata.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 01:29:09 Ora de vară a Europei de Est