Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Studenti de la Departamentul de Electronica si Telecomunicatii efectueaza stagii de pregatire profesionala in Franta

Bune practici

Studenti de la Departamentul de Electronica si Telecomunicatii efectueaza stagii de pregatire profesionala in Franta

Din 2003, intors din Franta, dupa aproape 5 ani, lucrati in laboratoarele de cercetare din domeniul analizei si prelucarii semnalelor, am trimis 36 de studenti de la specializarile Electronica si Telecomunicatii pentru a pregati proiecte profesionale sub indrumarea profesorilor cu care am colaborat: prof. Danielle Nuzilard de la Universitatea din Reims, prof. Ioan Roxin de la Universitatea din Montbeliard.

Trei au sustinut tezele de doctorat in Franta, iar 28 s-au intors in tara si lucreaza in domeniul ITC.
Anul acesta a fost randul Alexandrei Stan, studenta in anul III la specializarea Retele si Software de Telecomunicatii, sa pregateasca timp de 3 luni un proiect realizat la Universitatea din Franche-Comté in laboratorul ELLIADD  cu echipa OUN, condusa de prof.Ioan Roxin.
La intoarcerea din Franta, Alexandra ne-a impartasit experienta petrecuta acolo:
" Ce va pot spune despre experienta mea Erasmus ? A fost una grozava.
 La inceput, aceasta experienta era , mai degrabã un vis greu de realizat în aceste vremuri, când puþini mai reuºesc sã depaºeascã aceste ‘bariere'.
 Cum de altfel sunt o fire luptãtoare, mi-am propus sa încerc sã îmi îndeplinesc ºi visul acesta, aºa cã mi-am luat inima in dinþi, ºi dupã multe dezbateri, analizã, ºedinte cu cel ce avea sã îmi fie coordonator, domnul profesor Sorin Curila, Presedintele Senatului Universitatii din Oradea, am realizat cã visul care la început pãrea cea mai grea parte din istoria vieþii mele, începuse sã prindã contur. Drumul a fost unul plin de emoþie, ºi încãrcat de întrebãri fãrã rãspuns...dar când am ajuns acolo s-a dovedit a fi totul extraordinar, de la prima zi de acomodare pâna la ultima secundã.
 Despre Montbeliard va pot spune ca este un  oras de vis in care am petrecut trei luni minunate  din viata mea. Acest mirific oras se afla in partea de est a Frantei in regiunea Franche-Comte, fiind foarte aproape de granita cu Elvetia. Povestea orasului se concentreaza asupra printeselor ce au locuit odinioara si au lasat in urma lor ca marturie Castelul ducelui de Wurtemberg. In ceea ce priveste arta, orasul detine numeroase colectii la Muzeul Castelului ducelui de Wurtemberg iar galeria Le 19 este centrul artei contemporane. Un alt loc impresionant pe care l-am  vizitat il reprezinta Uzina si Muzeul Peugeot pentru a admira primele productii de automobile. Nu este de neglijat nici stadionul August-Bonal unde am asistat la un meci de fotbal cu echipa gazda-FC Sochaux-Montbeliard impotriva lui Marseille.
Experienta academica a fost una minunata.Am realizat un proiect in laboratorul ELLIADD, condus de domnul profesor Ioan Roxin (caruia doresc sa ii multumesc si pe aceasta cale pentru atentia, sfaturile dumnealui, pentru ca mi-a permis sa progresez in aceste trei luni), alaturi de echipa OUN("Objets et Usages Numérique")din Montbéliard, Universitatea Franche-Comtė, o echipa dinamica, tanara, cu o autonomie care le permite sa dezvolte propriile proiecte de cercetare. Proiectul la care am lucrat se numeste SCOPANUM- strategii de comunicare în situaþii de crizã  post- accident nuclear cu ajutorul retelelor de socializare. Pe langa acest proiect am participat si la cursurile si laboratoarele sustinute de domnul profesor Ioan Roxin, cursuri care m-au introdus in lumea programarii avansate.
 La sfarsitul lunii martie am asistat la sustinerea tezei de doctorat al lui Ioan Szilagyi, fost student al Universitatii Oradea.
Sistemul universitar este putin diferit fata de cel romanesc, se pune accent pe aprofundare si nu pe acumulare, pe calitate si nu pe cantitate, insa nu as putea sa afirm care dintre cele doua este cel mai bun.
  Din toatã acestã experienþã pot spune cã am avut doar de câºtigat,am acumulat mult mai multe cunoºtinþe ºi informaþi în domeniu cît ºi prieteni în strãinãtate, iar ei, colegii mei, un adevãrat prieten ºi coleg. Recomand din toata inima aplicarea pentru o bursa  in strainatate, deoarece o consider vitala in evolutia  umana si profesionala a tinerilor de varsta mea. " N.F. Pentru mai multe poze, accesaþi Galeria foto: Studenti de la Departamentul de Electronica si Telecomunicatii efectueaza stagii de pregatire profesionala in Franta.
P

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:36:12 Ora standard a Europei de Est