Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Noii inspectori școlari și directori de unități de învățământ

S-a schimbat „garda”

Noii inspectori școlari și directori de unități de învățământ

E regretabil că permutările politice duc, de fiecare dată, la schimbări și la nivelul inspectoratelor școlare și al unităților școlare.

Pleacă ai lor, vin ai noștri, cu excepțiile de rigoare, care întăresc regula.
În noul an școlar (care pentru cadrele didactice a început la 1 septembrie), în fruntea Inspectoratului Școlar Județean Bihor a fost numit dl profesor Nicolae Avram, până mai ieri inspector școlar general (interimar), dar și general adjunct. Noul inspector școlar general adjunct este dna profesor Bogdan Codruța Maria (din Ștei), alături de celălalt inspector școlar general adjunct, dna prof. Hajnal Kery. La matematică, avem un inspector școlar nou, în persoana dnei profesor Nan Gabriela; la informatică (0,5 post) – prof. Zsigo Tamas; la limba și literatura maternă, maghiară și germană (0,5 post) – prof. Ferko Emilia; la învățământul preșcolar – prof. Caciora Lucia; inspector cu munca educativă – prof. Duma Daniela; inspector școlar pentru implementarea descentralizării instituționale – prof. dr. Codrean Ioana Paula; inspector școlar pentru proiecte educaționale (0,5 post) – Neșiu Sânziana; director al CN „Samuil Vulcan” Beiuș – prof. Gavra Viorel, iar director adjunct – prof. Ilieș Mihaela Irina; director al Grădiniței Nr. 1 Beiuș – Ștefănică Monica; director al Școlii Gimnaziale „Nicolae Popoviciu” Beiuș – prof. Nemeș Mihaela Viorica, iar director adjunct – prof. Benedek Judit; director al CT „Ioan Ciordaș” Beiuș – prof. Ispas Dan Mugurel; director al Școlii Gimn. Nr. 1 Brusturi – prof. Bârlău Livia; director al Șc. Gimn. „Ovidiu Drimba” Lugașu de Jos – prof. Burlou-Bica Claudiu Lucian; director al Lic. Tehnologic „Horea” Marghita – prof. Sabău Remus, iar director adjunct – prof. Durnea Angela Luminița; director al Șc. Gimn. Nr. 1 Mădăras – prof. Cionca Ancuța Mihaela; director al Șc. Gimn. Nucet – prof. Coraș Traian; director al CN „Mihai Eminescu” Oradea – prof. dr. Marian Cristina; director adjunct al Lic. Reformat „Lorantffy Zsuzsanna”  - prof. Zsiros Anika; director adjunct al Lic. T. „Ady Endre” – prof. Ciubotariu Eva Ilona; director adjunct al CN „Emanuil Gojdu” – prof. Serea Gelu; director adjunct al CT „Traian Vuia” – prof. Secară Rodica; director al Lic. Greco-Catolic „Iuliu Maniu” – prof. Dragoș Alexandru; director adjunct al Lic. de Arte – prof. Tiponiț Monika; director adjunct al Șc. Gimn. „Nicolae Bălcescu” – prof. Cseke Sandor; director adjunct al Șc. Gimn. „Avram Iancu” (Grădinița Nr. 44 – „Rază de soare”) – prof. Bodea Floare; director al Lic. T. German „Fr. Schiller” – prof. Nicolae Ungur, iar director adjunct – prof. Vasi Krisztina; director al Lic. T. „Onisifor Ghibu” – prof. Ioan Pirtea; director al Lic. Tehnologic Nr. 1 Popești – prof. Burlou Lucian; director al CN „Teodor Neș” Salonta – prof. Trancău Vasile, iar directori adjuncți – prof. Mitran Alina și Haș Vasile; director adjunct al Lic. T. „Petofi Sandor” Săcueni - prof. Kozma Sandor; director al Lic. Tehnologic „Szalardi Janos” Sălard – prof. Prem Monika, iar director adjunct – prof. Pure Cosmina; director al CT „Unirea” Ștei – prof. Mateiaș Ioan, iar director adjunct – prof. Bici Viorica Cornelia; director al Lic. Tehnologic Nr. 1 Șuncuiuș – prof. Manci Capriș George; director al CSEI Nr. 1 Tileagd – prof. Călinescu Ervin; director al Grădiniței Nr. 1 Tinca – prof. Drimbe Monica Florica; director al Lic. T. „Nicolae Jiga” Tinca – prof. Martin Florica, iar director adjunct – prof. Orban Iuliu; director al CT Nr. 1 Vadu Crișului – prof. Reti Lucian Petru, iar director adjunct – prof. Majer Zoltan.
Primele reacții... la cald!
„Trebuie ajutați tinerii...” 
Bănuim că noul inspector școlar general adjunct, dna prof. Bogdan Codruța, mai milităroasă din fire, cu 20 de ani de vechime la catedră, răspunzând de resursele umane, va ajuta și promova tineretul.
„Trebuie ajutați tinerii care ies de pe băncile școlilor și absolvenții de facultate, care are au idei, dar care nu au experiență pedagogică”, e de părere doamna inspector.
„Ne-am propus să popularizăm mult mai mult experiențele pozitive ale educatoarelor”
Inspectorul responsabil cu învățământul preșcolar, doamna prof. Caciora Lucia, și-a propus o bună relaționare cu toate cadrele didactice din învățământul preșcolar, apreciind calitate, competența și tactul pedagogic.
„Ca inspector școlar, ne-am propus să popularizăm mult mai mult experiențele pozitive ale educatoarelor. Având în vedere vârsta scăzută a copiilor cu care lucrăm, e mai dificil să ajungi la inima copilului, să-l faci să înțeleagă tot ce se întâmplă în jur. Pentru început, trebuie să-l ajutăm să depășească șocul pe care îl simte la despărțirea de cei dragi. Și abia după aceea, putem vorbi de comunicare și relaționare normală și firească. Apreciez tactul pedagogic al educatoarei care știe cum să procedeze în situații dificile în relație cu copiii, dar și cu părinții acestora”.
Inspectorul educativ este omul faptelor
Doamna inspector școlar Duma Daniela este un om al faptelor, așa după cum o cunoaștem de la CN „Mihai Eminescu”, și așa și dorește să rămână. Și-a propus să cunoască profesorii care răspund în școli de munca educativă; chiar în 5 octombrie, de Ziua Mondială a Educației, dorește să aibă o primă întâlnire cu profesorii consilieri educativi; elevii trebuie să fie antrenați mai mult în activități educative, pentru promovarea și afirmarea valorilor și talentelor. În 12 octombrie, de Ziua Oradiei, și-a propus  o ediție locală (municipală) a unui Festival interetnic care să se desfășoare în centrul Municipiului Oradea, probabil pe pietonală.
Consiliile elevilor trebuie să fie mai active, iar consilierii mai combativi, dar nu la ședințe, ci pe teren, dând exemplu și impuls colegilor în organizarea și desfășurarea activităților.
Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 31 octombrie 2025, 14:33:22 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Duminică, 23 noiembrie,
AZTECA - Lansare ,,ÎNGER & D3MON" la Quantic, București.
Deci: duminică, 23 noiembrie 2025, de la ora 19.00 - Înger și demon...