Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Cabinet multimedia la Școala Gimnazială „Nicolae Popoviciu” Beiuș

Un mandat și o misiune încheiate cu succes!

Cabinet multimedia la Școala Gimnazială „Nicolae Popoviciu” Beiuș

În urma strădaniei de trei luni a doamnei director, prof. Adina-Ionela Cioloș și a dnei director adjunct, prof. Manuela Monea, care i-a fost alături, joi, 28 august 2014, a avut loc inaugurarea cabinetului multimedia de la Școala Gimnazială „Nicolae Popoviciu” din Beiuș.

Această realizare poate fi considerată ca o încununare a eforturilor celor două doamne directori al căror mandat s-a încheiat  la data de 31.08.2014. Cu această investiție, o adevărată „piatră de hotar", domniile lor țin să deschidă o ușă spre un proces instructiv - educativ modern în beneficiul resursei umane din această unitate prestigioasă de învățământ. 
La festivitatea de inaugurare au răspuns invitației doamnei director primarul Municipiului Beiuș, dl prof. Adrian Domocoș, președintele Comitetului de părinți, domnul Adrian Ciorna, reprezentantul Primarului Municipiului Beiuș în Consiliul de administrație, dl prof. Ioan Dărăbăneanu, cadre didactice, precum și personalul nedidactic și auxiliar din școală.
Cuvântul de deschidere i-a revenit doamnei director Adina Cioloș care a adus mulțumiri celor prezenți, dar mai ales domnului primar și Consiliului Local care a alocat fondurile necesare realizării acestui cabinetul multimedia  care aliniază Școala Gimnazială „Nicolae Popoviciu" școlilor care își desfășoară activitatea la înalte standarde europene. De asemenea, doamna director a mulțumit celor care au sprijinit-o atât în acest demers, cât și în toți anii în care a asigurat conducerea acestei școli.
Buna colaborarea dintre școală și primărie a fost reliefată și de domnul primar, care le-a mulțumit doamnelor directori, domnia sa afirmând că școlilor din Beiuș li s-au alocat fonduri pentru a se efectua lucrări care să asigure desfășurarea unui proces instructiv - educativ în condiții optime, cabinetul la a cărui inaugurare a participat asigurând acest lucru atât pentru elevi, cât și pentru cadrele didactice. Pe lângă acest cabinet multimedia, domnul primar apreciază și celelalte lucrări care s-au derulat în școală pe parcursul vacanței de vară pentru a asigura un început de an școlar cât mai bun.
La aprecierile făcute de domnul primar a subscris și președintele Comitetului de părinți pe școală, domnul Adrian Ciorna,  care a ținut să precizeze faptul că Asociația de părinți va asigura achiziționarea unui sistem de supraveghere pentru ca finalitățile lucrărilor derulate în această perioadă să poate fi monitorizate mai ușor.
Domnul prof. Ioan Dărăbăneanu a transmis în cuvinte puține, însă bogate ca sens și conținut, ceea ce a simțit dumnealui în acele momente. Domnia sa a afirmat că doamna director, prof. Adina-Ionela Cioloș, este cel de-al șaptelea director al Școlii Gimnaziale „Nicolae Popoviciu" cu care colaborează, iar din punct de vedere biblic numărul șapte este numărul perfecțiunii, al unității, este ziua Domnului, această paralelă vrând să demonstreze calitatea conducerii acestei instituții de învățământ în opinia domnului profesor și nu numai.  
În urma tăierii panglicii de către domnul primar și doamna director, cei prezenți au fost invitați să pășească pragul cabinetului, iar la inițiativa doamnei director a fost păstrat un moment de reculegere pentru cel care a fost director adjunct, prof. Ioan Mikloș. Au fost prezentate apoi dotările cabinetului multimedia. Doamna director a propus responsabilii acestui cabinet: domnișoara profesor Florina Cloanda și domnul profesor Cătălin Bar, motivând alegerea făcută: „sunt cadre didactice cu simț de răspundere, implicate în viața școlii, care au răspuns de fiecare dată afirmativ la solicitările conducerii unității, în plus domnișoara Cloanda deține și cunoștințe de specialitate în operarea cu programul AEL, iar domnul profesor Bar, cunoștințe pe partea de soft".
Cu siguranță că strădania și reușitele doamnelor directori sunt apreciate de colegii care au răspuns invitației și de cei care, din motive bine întemeiate, n-au putut fi prezenți. În numele cadrelor didactice, dar nu numai, doamna învățătoare Kovacs Catrina a transmis următorul mesaj: „Vă mulțumim,  doamnă director  Adina  Cioloș,  pentru  invitație!  Ne bucurăm mult  că  ați reușit  să îmbogățiți  baza materială  a   școlii   și  cu acest  cabinet care  va  fi mândria școlii, fiind binevenit  în  procesul  instructiv-educativ. Cei  ce  vor  beneficia  în primul  rând   de el vor  fi elevii  noștri  și,  totodată,  cadrele  didactice, care  vor avea posibilitatea să lucreze la standardele  care se impun  acum într-o societate  modernă. Apreciem mult sacrificiul  de care  ați dat dovadă  și  în această  vacanță, fiind   prezentă zilnic la  școală, cu excepția  câtorva  zile  de  concediu. La  fel, apreciem  și dăruirea doamnei director adjunct, Manuela Monea, care și-a petrecut  aproape  toată vacanța  în  școală, și nu în ultimul rând,  mulțumim conducerii Municipiului  Beiuș  care  a  făcut posibilă această  lucrare  de  amploare  în unitate prin investițiile financiare făcute.
Vă  dorim  multă  sănătate, împliniri pe plan profesional și o  viață  fericită! Dumnezeu  să  vă  fie  călăuză  la  fiecare pas!"
Prof. Forina Cloanda
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cabinet multimedia la Școala Gimnazială „Nicolae Popoviciu” Beiuș.

Trimite email
luni, 16 iunie 2025, 12:42:32 Ora de vară a Europei de Est