Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Cea de-a IV-a ediție a concursului școlar județean „Învață bine

Noutăți privind

Cea de-a IV-a ediție a concursului școlar județean „Învață bine

Asociația Piticot organizează, în parteneriat cu Colegiul Național „Iosif Vulcan" Oradea și Inspectoratul Școlar Județean Bihor, cea de-a IV-a ediție a concursului școlar județean „Învață bine", rezervat elevilor din clasele V-VIII din județul Bihor.

Și la această ediție premiile sunt cât se poate de tentante: premiul I - aparat foto, premiul al II-ea - glob pământesc iluminat, iar premiul al III-lea - Dicționar ortografic, ortoepic și morfologic al limbii române; câte opt premii din fiecare, fiind vorba despre opt discipline de concurs: matematică, română, engleză, istorie, geografie, biologie, fizică și chimie. Premiile I,II și III vor fi însoțite de câte o medalie corespunzătoare; toți cei care vor obține minimum 5 la disciplina de concurs vor fi răsplătiți cu diplome de participare.
Perioada de înscriere la concurs este 15 septembrie - 12 octombrie 2014, iar concursul se va desfășura în 23 octombrie.
Condiții... „bombă"!
De-acum un elev nu se va mai putea înscrie decât la o singură disciplină de concurs. Și mai sunt trei condiții care vă vor dezarma și dezamăgi (probabil): concurentul trebuie să fi obținut la învățătură, în anul anterior, la disciplina de concurs pentru care a optat cel puțin media 9, respectiv calificativul FB în cazul elevilor din clasa a V-a; să fi obținut media generală cel puțin 9 sau calificativul FB în clasa anterioară, precum și media 10 la purtare sau calificativul FB.
Înscrierea se va face la profesorul coordonator din școală.
Această ediție a concursului este susținută financiar prin Proiectul Nr. 11 din 25.07.2014, finanțat prin Programul anual de finanțări nerambursabile județene al Direcției de Dezvoltare și Implementare Proiecte (DDIP) Bihor.
Schimbările survenite la cea de-a IV-a ediție a concursului școlar județean Învață bine" ne-au fost prezentate vineri, 12 septembrie 2014, de către Denisa Hora, director organizare evenimente al Asociației Piticot, la conferința de presă organizată la CN „Iosif Vulcan". Denisa a fost însoțită de dna prof. Dana Mihincău, profesor coordonator la colegiul gazdă și de eleva Ileana Pop, premiantă la mate și geografie la ediția a II-a, la geografie și chimie la ediția a III-a, care se arată încântată de acest concurs pe care îl consideră mai interesant decât altele „pentru că la acest concurs se dau și premii, nu doar diplome, iar subiectele sunt de tip grilă..."
Organizatorul principal și sufletul acestei competiții, Denisa Hora, a ținut să ne prezinte membrii echipei de proiect (manager de proiect - Lavinia CATRINAR, director organizări evenimente - Denisa HORA, manager Marketing - Iulia OPREAN - voluntar, Anca MORAR - asistent director), precum și partenerii proiectului (Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog - Bihor, Dragon Star Curier, Ovidan.ro, Oradea Online, Public Euroconsulting, Oradea Hub, Party Oradea, Crișana, Prietenii Veseliei, Hotel Ramada,  Professional Advertising & Events și Izvorul Minunilor), dorind astfel să le mulțumească tuturor și pe această cale pentru sprijinul acordat, fără a-i uita pe profesorii coordonatori, profesorii evaluatori, pe toți voluntarii studenți și voluntarii din centrele de concurs.
Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 00:40:06 Ora standard a Europei de Est