Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
16 septembrie 2021

1.Jumătate dintre elevii din România au primit note peste 8.50 în școala online, spune ministrul Educației: Ne creează o imagine falsă, atrag atenția asupra acestui pericol
Notele din învățământul online sunt „peste jumătate între 8.50 și 10”, potrivit declarațiilor ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, făcute astăzi pentru DCNews. Acesta a spus că s-a uitat pe statistica de la nivel național, în privința predării online, și a ajuns la concluzia că notele de 8 sau 9 sunt „un accident”.
Sorin Cîmpeanu este de părere că notele din școala online „ne creează o imagine falsă” și „dacă cineva poate să mă convingă, să ne convingă, aș fi foarte fericit să poată să ne convingă că învățământul românesc are 50% din elevi merituoși”.
Ministrul Educației a mai spus că notele mari din mediul online sunt legate de dificultatea profesorilor de a evalua: „Știm foarte bine că profesorii au avut dificultăți în a evalua. Elevii, studenții sigur că avut șansa de a răspunde mult mai bine întrebărilor profesorilor în spatele unui ecran, cu camera și microfonul oprite”.

2. Cîțu despre decizia impunerii certificatelor verzi și pentru copii, fără să fie precizată vârsta: A fost o scăpare acolo. Prin HG mâine va fi corectată și vor fi cei peste 6 ani
Premierul Florin Cîțu a participat, joi seara, în emisiune la TVR1, unde a oferit câteva explicații despre propunerea Comitetului Național pentru Situații de Urgență (C.N.S.U.) care prevede obligativitatea prezentării Certificatului verde, în localitățile în care incidența la 14 zile este cuprinsă între 3 și 6 cazuri la mia de locuitori. În documentul respectiv se face referire la faptul că certificatul va fi necesar și pentru copii, fără însă să se precizeze până la ce vârstă, informează G4Media.ro.
„Ce se întâmplă cu copiii, în privința acestei decizii?”, a întrebat moderatorul emisiunii.
„A fost o scăpare acolo. Prin Hotărâre de Guvern, mâine va fi corectată și vor fi cei (copiii – n.red) de peste 6 ani. Acum se poate testa foarte ușor. Vom folosi același principiu pe care l-am folosit și la intrarea în România”, a răspuns premierul Cîțu.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
26 iunie 2021
Sfaturile date elevilor de profesorii de la Teleșcoala pentru examenul de Bacalaureat 2021
Emisiunea Teleșcoala, de pregătire pentru examenele de la finalul claselor a VIII-a și a XII-a, a luat vacanță, iar profesorii participanți le-au transmis elevilor câteva sfaturi folositoare la examene, din experiența lor, scrie TVR2. Aceste sfaturi sunt de la profesorii de liceu pentru candidații la Bacalaureat.
„Chiar dacă tinerilor nu le plac foarte mult regulile, câteva, care ne-au fost și nouă de folos, tot le-aș sugera: să lase orice griji în afara sălii de examen, să se concentreze doar pe ceea ce scrie pe foaia de examen, în așa fel încât să permită memoriei să selecteze informațiile necesare rezolvării cerințelor, să aibă încredere în mintea lor luminată de emoție și de speranță…”, spune profesoara de Limba și literatura română Cecilia Barbu.

„Din a vieții înțelepciune”, de Mihaela-Maria Dindelegan

„Sunt lucruri în viață pe care nu le poți uita niciodată!

„Din a vieții înțelepciune”, de Mihaela-Maria Dindelegan

Cu siguranță, Diana, că nici Mihaela nu va putea uita și nu te va uita, cât de frumos (adevărat) ai vorbit despre ea și volumele sale, ieri, joi, 18 septembrie 2014, la lansarea celor cinci volume de poezii, eveniment găzduit de Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai" din Oradea.

Dragi cititori,
Vă invităm să o ascultați (lecturați) pe Diana (sau Daiana, cum îi spun, cu mare drag, alintând-o, copiii de la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir", unde s-a ivit ca o stea!)!
„Sunt lucruri în viață pe care nu le poți uita niciodată. Un astfel de moment este ziua de azi pentru autoarea Mihaela-Maria Dindelegan, care lansează volumele de poezii reunite sub titlul „Din a vieții înțelepciune". Titlul ne duce cu gândul la viața ca ființă, ca organism viu. Fiecare text are povestea lui, dar toate izvorăsc din dorința autoarei de a aduce un plus de bucurie în viața celor mici. Inspirată de necesitatea întoarcerii copiilor la joaca în natură, relaționând cu micile viețuitoare, autoarea dezvăluie tainele pe care ni le relevă natura.
Poezia se naște timid din potirul unei flori, crește odată cu ciripitul unei păsări și are puterea de a trăi prin zâmbetul copiilor.
Răsfoind volumele cu simpatie și arzândă curiozitate, constatăm că poeziile sunt rodul dragostei de carte, de cuvântul scris al autoarei - Dna Mihaela-Maria Dindelegan. Lecturând volumele, ne încântă conținutul și grafica lor, dar ne punem fireasca întrebare cum s-au realizat ele, câtă  muncă a fost depusă, cât este minte, suflet și lumină?
Cartea - ca manieră specială de a trăi - a constituit de la apariția ei un mediu optim de comunicare între oameni, o cale puternică de transmitere de la un timp la altul, de la o societate la alta, de la un popor la altul, a valorilor culturale, științifice, artistice, zămislite în fiecare colț din lume. Cartea a fost, este și va fi un liant ce creează, dezvoltă și menține multitudinea și  varietatea relațiilor interumane, pe care se sprijină existența socială.
Derularea ideilor prezentate în aceste poezii ne duce cu gândul, sufletul și mintea la frumusețea vieții, la necesitatea întoarcerii la natură.
Conținutul lor  exprimă legături organice cu elementele primordiale: pământul, cerul, apa, focul. Putem vedea în jurul nostru flori și iarbă, pomi și albine, fluturi și păsări, astfel încât le putem orienta copiilor atenția spre acestea și putem încerca să-i facem să înțeleagă că în fiecare dintre ele există o formă de viață care, în felul ei, ne transmite un mesaj viu, o chemare la unitate în simțul vieții. Acesta este scopul urmărit de fapt în toate cele trei volume de poezii adresate copiilor. Florile, păsările, fructele, peștii și animalele vorbesc dintre filele cărților și îi cheamă pe copii la armonie, la o relație de prietenie cu ele, la o înțelegere a sensului adânc al vieții și a rolului fiecăruia în existența comună. Oare aud copiii glasul lor?
 „Nu rupeți viața care este în mine,
   Căci bucurie eu vreau tuturor
   Să le aduc în dimineți senine", vorbește o floare ale cărei petale se revarsă într-o unduire de frumusețe și finețe în razele parfumate ale soarelui. Dacă ne aplecăm urechea să le auzim glasul neperceput în cuvinte, fiecare formă de viață din jur ne poate oferi exemple de trăire din care putem învăța lucruri uimitor de utile.
Fiind niște cărți cu scop instructiv și formativ, în acestea întâlnim povestea timpului, întâmplări din viața animalelor, a păsărilor. Relevante sunt poeziile „Timpule, pe unde ești?" și „Poveștile-s făcute să dureze". În prima poezie este evidențiată grija adulților copleșiți de problemele cotidiene care constată că nu le mai ajunge timpul. Soluția pentru ieșirea din acest impas ni-l oferă tot autoarea:
„Căutați copilăria
Și-n ea timpu-l veți afla
Odată cu bucuria
Că nu mai vrea a pleca".
Regresia temporală ne permite stagnarea într-un spațiu în care timpul se scurge foarte încet permițându-ne să savurăm toate clipele fericite ale copilăriei. Această întoarcere într-un spațiu pur, candid ne facilitează comunicarea, apropierea de copiii care au nevoie de atenția și de implicarea noastră. Este subtil sugerată imaginea copilului neglijat, plictisit și saturat de compensații materiale (jocuri pe tablete, telefoane ultraperformante) în detrimentul  compensațiilor spirituale care ar trebui să fie seva educației lor.
În poezia „Poveștile-s făcute să dureze" se continuă ideea stimulării celor mici să citească basme, să se bucure alături de eroi de victoria acestora, educând astfel viitori învingători ce vor învăța că valorile morale sunt cele mai puternice arme. Basmul este cheia zâmbetului unui copil care prinde curaj, dobândește încredere în sine pentru că pornește în aventuri inițiatice alături de Făt Frumos care întruchipează binele, curajul, milostenia. Jocurile tehnologiei moderne nu oferă modele de urmat pline de virtuți, ele se concentrează pe dezvoltarea abilităților mecanice ale copiilor, incitând de multe ori la violență. Produsul final al acestor jocuri se materializează în imaginea unui copil apatic, obosit și lipsit de capacitatea de a comunica cu cei din jurul său.
„Ce bine ar fi copiii să zâmbească
 Și să viseze omul tot râzând
 Poveștile ar prinde să trăiască
 Și nu s-ar mai vedea copil plângând".
Prin conținut și prin grafica aleasă volumele constituie o lucrare de larg interes pentru orice educator, cadru didactic și nu în ultimul rând pentru copiii cărora le-au fost dedicate. Lecturând aceste mici lecții de viață, pătrunzi într-o lume mirifică, simți o trăire și visare individuală, îți lărgești cunoașterea, participi la recrearea unei lumi noi. Prin mesajul transmis este prefigurat viitorul care a început azi.
O recomand, cu deosebită căldură, pentru că așa cum susținea Victor Hugo „fiecare copil pe care-l educăm este un om pe care-l câștigăm".
Prof. metodist Diana Popa
Diana, „doar o vorbă să-ți mai spun" (vorba regretatului lingvist George Pruteanu): Felicitări!
Mihaela chiar merita o asemenea analiză literară pe text, ca o „dedicație" superbă din partea unui specialist (profesor de Limba și literatura română... de nota 10)!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Din a vieții înțelepciune”, de Mihaela-Maria Dindelegan.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

miercuri, 29 septembrie 2021