Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Trebuie recâștigată încrederea în educație și consolidată”

„Vă invit la colaborare, dialog și la curaj!”

„Trebuie recâștigată încrederea în educație și consolidată”

Miercuri, 1 octombrie 2014, conducerea Universității din Oradea a fost onorată la festivitatea de deschidere a noului an universitar de prezența unor distinși invitați, la cel mai înalt nivel, ca și anul trecut, mai puțin dl ministru delegat Mihnea Costoiu, care nu a mai ajuns, dar și-a trimis mesajul.

Ca și în 2013, la ceremonial au participat parlamentari (dna deputat Florica Cherecheș, dl deputat Ioan Sorin Roman), dl prefect Claudiu Pop, președintele Consiliului Județean Bihor, dl prof. Cornel Popa, dl vicepreședinte Ioan Mang (care apoi s-a retras) și dl primar Ilie Bologan, inspectorul școlar general Nicolae Avram, directori de școli, reprezentanți ai unor instituții și asociații locale și județene, părinți și studenți. Distinsul prorector Sorin Șipoș, învăluindu-ne în evenimente și ancorându-ne în realitate a moderat manifestarea invitându-l pe dl rector Constantin Bungău să radiografieze începutul de an academic.
„Știm cu toții că nu neapărat cantitatea ne interesează, cât calitatea"
Șeful conducerii executive a prezentat „faptele de arme" ale universitarilor orădeni, dar și realitatea crudă a unui nou început, în numele celor 20.000 de studenți și al distinsului corp profesoral (care numără 122 de profesori universitari, 198 de conferențiari, 432 de șefi de lucrări și lectori, 250 de asistenți și 62 de preparatori), cu 30 de titulari mai puțini, cu specializări și programe mai puține, dar cu 284 de parteneriate. „Se observă o concentrare a specializărilor atât la licență, cât și la master, către ceea ce cere piața", remarca domnia sa. În discursul său, dl rector s-a adresat direct măriei sale studentul, și mai cu seamă „bobocilor" (circa 4.700). „Studiile universitate te pot ajuta să faci performanță în domeniul pe care ți l-ai ales numai dacă implicarea ta va fi maximă în procesul de învățare și cercetare oferit de universitate", iar colegilor universitari le-a amintit că „trebuie să depunem un efort mai mare prin încărcarea suplimentară a normelor didactice, dar și pentru a atinge performanțe mai mari în cercetare".
„Dacă cercetare nu e, cunoaștere nu e"
Realist, drept și sincer, președintele Senatului, dl prof. univ. dr. Sorin Curilă, a abordat problemele în strânsă interdependență cu fenomenele și realitatea imediată, recunoscând că „trebuie recâștigată încrederea în educație și consolidată; (că) dacă cercetare nu e, cunoaștere nu e, iar dacă educație nu e, nici competitivitate nu avem".
„Mulți oameni își petrec viața ca spectatori..."
Din mesajul dlui ministru Răzvan Costoiu, citit de dl prorector Sorin Șipoș, aflăm că acolo Sus, universitatea noastră este bine cotată, ca având un „sistem educațional performant, inovativ"; mai aflăm apoi un secret: că mulți oameni se mulțumesc să privească ca simpli spectatori la fenomenele care îi înconjoară, fără a se implica, fără a lua atitudine, fără a manifesta creativitate... De aceea le cere studenților să participe creativ la nevoile societății. „Vă invit la colaborare, dialog și la curaj, de a face primul pas spre un viitor mai bun".
„Toți factorii de decizie avem obligația să creăm locuri de muncă"
Mândru că este absolvent al universității orădene, dl prefect Claudiu Pop se arată mulțumit de progresele care s-au făcut la universitate și de rezultatele obținute. Reprezentantul guvernului a ținut apoi să tragă un semnal: „Toți cei care suntem aici, toți factorii de decizie avem obligația să creăm locuri de muncă, să creăm oportunități".
„Să luptăm ca ea să fie din ce în ce mai puternică"
Și dl președinte al CJ Bihor, dl profesor Cornel Popa, este mândru de demersul profesional și de calificativul obținut de universitatea noastră, care o situează „între unitățile de elită ale învățământului superior românesc. Îi mulțumesc lui Dumnezeu că ea există. Să luptăm ca ea să fie din ce în ce mai puternică, atât cât depinde de noi". Studenților le-a urat să fie tenace și cât se poate de consecvenți în pregătire. Să fie pildă de atașament pentru județ, oraș și universitate.
Luptător consecvent pentru dezvoltarea municipiului nostru, dl primar Ilie Bolojan rămâne ferm pe poziții, exprimând răspicat că și învățământul superior orădean trebuie să răspundă comenzii sociale, „într-o lume în schimbare, aflată în competiție. „Susțin cu toate forțele universitatea noastră", dar nu poate să accepte că „multe discipline să nu mai fie adaptate la realitatea economică. Trebuie să facem ceva pentru a adapta învățământul superior la realitatea economică. Învățământul nostru nu are nevoie de discursuri, ci are nevoie de resurse financiare, de programe de cercetare corespunzătoare, de măsuri ferme pentru a fi adaptat la situația de astăzi. Vreau să vă asigur de sprijinul fără echivoc al primăriei", a mai spus dl primar Ilie Bolojan.
„Vă mulțumim pentru întârzierea adoptării metodologiei cadru"
Reprezentantul studenților în Senat, Romeo Filip (vicepreședintele studenților în Senat), era pregătit cu un discurs pertinent, special pentru dl ministru, în care să-i reamintească nemulțumirile studenților și asociațiilor studențești vizavi de politica unui minister care permite înființarea de colegii în universități, care să le (și să-i) discrediteze, în sensul de a acredita ideea că în universități pot ajunge studenți și absolvenți care nici măcar „nu au reușit să promoveze primul mare examen al vieții.
Vă mulțumim pentru întârzierea adoptării metodologiei cadru privind funcționarea acestor colegii", a mai spus Romeo Filip.
Atât pentru astăzi!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:
„Trebuie recâștigată încrederea în educație și consolidată”.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 02:20:23 Ora de vară a Europei de Est