Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ministerul a suplimentat locurile bugetate

Ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 29 septembrie

Ministerul a suplimentat locurile bugetate

Comisia de Relații Interne și Internaționale vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 29 septembrie 2014.

Debutul în condiții optime a noului an de învățământ
Reunit în ședință plenară, Senatul universitar a analizat și aprobat un set de documente indispensabile debutului în condiții optime a noului an de învățământ superior: statele de funcții, repartizarea locurilor bugetate, rezultatele concursului de ocupare a posturilor pentru cadrele didactice, reducerea taxei de școlarizare cu 50% pentru al doilea program de studii, completarea procedurii bugetului de venituri și cheltuieli cu unele propuneri avansate de Departamentul pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic, cu referință directă la activitățile didactice prestate de cadrele didactice din învățământul preuniversitar desemnate să conducă și să îndrume practica pedagogică a studenților.
Locurile bugetate, suplimentate de minister
Ca urmare a demersurilor conducerii Universității din Oradea, Ministerul Educației Naționale a suplimentat locurile bugetate alocate în iunie instituției orădene de învățământ superior cu 30 pentru programele universitare de licență, 15 pentru master și 4 pentru studii de doctorat, a precizat rectorul Constantin Bungău în informarea prezentată luni în cadrul ședinței Senatului universitar. În anul de învățământ 2014-2015, Universitatea din Oradea beneficiază de 1.604 locuri pentru ciclul de licență, 750 pentru masterat și 21 aferente studiilor de doctorat.
DHC pentru un membru al academiei de științe tehnice din România
Membrii Senatului universitar au aprobat propunerea Facultății de Construcții și Arhitectură de a acorda titlul de Doctor Honoris Causa domnului prof.univ.dr.ing. Alexandru Cătărig, profesor emerit, consultant la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, membru corespondent al Academiei de Științe Tehnice. Începând din 1993 și până în prezent, prof.univ.dr.ing. Alexandru Cătărig a susținut programele de studii din domeniul Inginerie Civilă la Universitatea din Oradea.
12 absolvenți de la Universitatea din Oradea, între cei 120 calificați pentru probele practice la INM
În numele Senatului universitar, președintele Sorin Curilă a adresat felicitări Facultății de Drept pentru performanța din acest an. La concursul de admitere organizat de Institutul Național al Magistraturii, 12 candidați, absolvenți ai Facultății de Drept din Oradea, au promovat cu succes examenul scris și testul de raționament logic. Este un rezultat foarte bun dacă se ia în considerare că numărul de înscriși s-a ridicat la 4.000, iar numărul reușiților a fost de 120. Rezultatele plasează facultatea orădeană pe o poziție onorantă, care devansează centre universitare de tradiție.
Omagierea unui universitar orădean
Președintele Senatului, Sorin Curilă, a înmânat luni d-lui conf.univ.dr. Zoltan Carol Pasztai, de la Facultatea de Geografie, Turism și Sport, diploma de onoare și o plachetă a Universității din Oradea pentru rezultatele obținute în cercetarea științifică și implicarea în activitatea Senatului. Zoltan Carol Pasztai a asigurat interimatul la conducerea Senatului universitar până la organizarea instituției conform Legii educației naționale nr. 1/2011 și alegerea președintelui celui  mai important for decizional din Universitatea din Oradea. Universitarul orădean este inițiatorul și promotorul unui concept de Kinetoterapie „Step by step spre viitor cu lădița Zoli", marcă înregistrată la OSIM București în 2011. A publicat 167 de articole, numele său regăsindu-se pe coperta mai multor cărți de specialitate din aria Kinetoterapiei.
Prof.univ.dr. Lia Pop,
președintele Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:05:43 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).