Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ministerul a suplimentat locurile bugetate

Ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 29 septembrie

Ministerul a suplimentat locurile bugetate

Comisia de Relații Interne și Internaționale vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 29 septembrie 2014.

Debutul în condiții optime a noului an de învățământ
Reunit în ședință plenară, Senatul universitar a analizat și aprobat un set de documente indispensabile debutului în condiții optime a noului an de învățământ superior: statele de funcții, repartizarea locurilor bugetate, rezultatele concursului de ocupare a posturilor pentru cadrele didactice, reducerea taxei de școlarizare cu 50% pentru al doilea program de studii, completarea procedurii bugetului de venituri și cheltuieli cu unele propuneri avansate de Departamentul pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic, cu referință directă la activitățile didactice prestate de cadrele didactice din învățământul preuniversitar desemnate să conducă și să îndrume practica pedagogică a studenților.
Locurile bugetate, suplimentate de minister
Ca urmare a demersurilor conducerii Universității din Oradea, Ministerul Educației Naționale a suplimentat locurile bugetate alocate în iunie instituției orădene de învățământ superior cu 30 pentru programele universitare de licență, 15 pentru master și 4 pentru studii de doctorat, a precizat rectorul Constantin Bungău în informarea prezentată luni în cadrul ședinței Senatului universitar. În anul de învățământ 2014-2015, Universitatea din Oradea beneficiază de 1.604 locuri pentru ciclul de licență, 750 pentru masterat și 21 aferente studiilor de doctorat.
DHC pentru un membru al academiei de științe tehnice din România
Membrii Senatului universitar au aprobat propunerea Facultății de Construcții și Arhitectură de a acorda titlul de Doctor Honoris Causa domnului prof.univ.dr.ing. Alexandru Cătărig, profesor emerit, consultant la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, membru corespondent al Academiei de Științe Tehnice. Începând din 1993 și până în prezent, prof.univ.dr.ing. Alexandru Cătărig a susținut programele de studii din domeniul Inginerie Civilă la Universitatea din Oradea.
12 absolvenți de la Universitatea din Oradea, între cei 120 calificați pentru probele practice la INM
În numele Senatului universitar, președintele Sorin Curilă a adresat felicitări Facultății de Drept pentru performanța din acest an. La concursul de admitere organizat de Institutul Național al Magistraturii, 12 candidați, absolvenți ai Facultății de Drept din Oradea, au promovat cu succes examenul scris și testul de raționament logic. Este un rezultat foarte bun dacă se ia în considerare că numărul de înscriși s-a ridicat la 4.000, iar numărul reușiților a fost de 120. Rezultatele plasează facultatea orădeană pe o poziție onorantă, care devansează centre universitare de tradiție.
Omagierea unui universitar orădean
Președintele Senatului, Sorin Curilă, a înmânat luni d-lui conf.univ.dr. Zoltan Carol Pasztai, de la Facultatea de Geografie, Turism și Sport, diploma de onoare și o plachetă a Universității din Oradea pentru rezultatele obținute în cercetarea științifică și implicarea în activitatea Senatului. Zoltan Carol Pasztai a asigurat interimatul la conducerea Senatului universitar până la organizarea instituției conform Legii educației naționale nr. 1/2011 și alegerea președintelui celui  mai important for decizional din Universitatea din Oradea. Universitarul orădean este inițiatorul și promotorul unui concept de Kinetoterapie „Step by step spre viitor cu lădița Zoli", marcă înregistrată la OSIM București în 2011. A publicat 167 de articole, numele său regăsindu-se pe coperta mai multor cărți de specialitate din aria Kinetoterapiei.
Prof.univ.dr. Lia Pop,
președintele Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 12:46:14 Ora de vară a Europei de Est