Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Consultarea și semnarea protocoalelor de participare la Rețeaua SocioPlus și Parteneriatul social în educație și formare inițială

Joi, la Universitatea Oradea, a avut loc

Consultarea și semnarea protocoalelor de participare la Rețeaua SocioPlus și Parteneriatul social în educație și formare inițială

Universitatea din Oradea în colaborare cu Universitatea „Aurel Vlaicu" din Arad implementează în perioada 2014 - 2015 proiectul „Servicii de pregătire, documentare și acces pentru studenți în programe de licență și masterat în sociologie și asistență socială" (SocioPlus), finanțat din Fondul Social European programul POSDRU nr. contract: POSDRU/156/1.2/G/139751.

În acest sens, joi, 9 octombrie 2014, în clădirea PractiPass a Facultății de Științe Socio-Umane, a avut loc consultarea și semnarea protocoalelor de participare la Rețeaua SocioPlus și Parteneriatul social în educație și formare inițială, eveniment la care au fost invitați reprezentanți a 17 instituții care au activități conexe domeniilor Sociologie, Asistență socială și Resurse umane, printre care: Primăria Oradea, Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă, Administrația Socială Comunitară Oradea, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Bihor, Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială, precum și reprezentanți ai sectorului ONG, pentru a face parte din Rețeaua SocioPlus.
Întâlnirea a fost moderată de managerul proiectului, dl prof.univ.dr. Adrian Hatos, avându-i alături, în prezidiu, pe decanul Facultății de Științe Socio-Umane, dna prof.univ.dr. Floare Chipea, pe doamna prorector Simona Trip și pe doamna conf.univ.dr. Alina Roman - decan al Facultății de Științe ale Educației, Psihologie și Asistență Socială din cadrul Universității „Aurel Vlaicu" din Arad, în calitate de reprezentant al partenerului de proiect din Arad.
În numele conducerii Universității din Oradea, d-na prorector Simona Trip a salutat participanții  și a felicitat colegii din cadrul Departamentului de Sociologie și Asistență Socială și pentru acest nou proiect, dar și pentru faptul că ei au cele mai multe proiecte din facultate.  „Îi felicit pentru că au avut această idee de a pregăti până la urmă planurile de învățământ în discuție cu mediul socio-economic", a conchis doamna prorector Simona Trip.
Reprezentantul partenerului din Arad, doamna decan Alina Roman a mulțumit Universității din Oradea pentru acest nou parteneriat „care contribuie la dezvoltarea instituțională, a programelor de studii din facultatea noastră, focalizat mai ales pe programul de Asistență socială și pe programul de master, Servicii de asistență socială, care beneficiază prin acest proiect de o abordare inovatoare a domeniului, de încercarea de a ameliora curriculumul celor două programe de studii, astfel încât să corespundă pieței muncii, consolidând colaborarea cu partenerii sociali din Arad".   
„Proiectul își propune să compatibilizeze curricula... cu cerințele pieței"  
 Din cuvântul managerului de proiect Adrian Hatos și al dnei decan Floare Chipea, am aflat scopul, obiectivele și conținutul proiectului: „îmbunătățirea programelor de studiu pentru studenți prin dezvoltarea curriculară, două programe la nivel de licență și trei la nivel de master, identificarea nevoilor existente pe piața muncii la nivel regional și național pentru specializările Asistență Socială și Sociologie la nivel de licență și Gestiunea Resurselor Umane, Managementul Serviciilor Sociale și Managementul Serviciilor de Asistență Socială la nivel de master. În baza studiilor realizate se va face ajustarea conținutului și formei a 5 programe de studiu prin livrarea a 9 module pilot pe parcursul a 2 luni (180 de ore), în care 210 studenți vor aplica instrumente de testare ale curriculei modificate (conținut, structură, tehnici de predare, material didactic, bibliografie).
„Proiectul își propune să compatibilizeze curricula de la Sociologie și Asistență Socială cu cerințele pieței", a concluzionat doamna decan Floare Chipea.  
După derularea unui eveniment similar și la Universitatea parteneră din Arad, se estimează ca rețeaua SocioPlus a proiectului să cuprindă 20 de actori relevanți de pe piața muncii, din mediul public și privat, din cele două județe, Bihor și Arad.
Ovidiu Dan

Trimite email
luni, 16 iunie 2025, 18:30:31 Ora de vară a Europei de Est