Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

22 martie – Ziua mondială a apei

Apa - izvorul vieții

22 martie – Ziua mondială a apei

Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite, în cadrul Conferinței Națiunilor Unite asupra Mediului Înconjurător, de la Rio de Janeiro, din anul 1992, a declarat ziua de 22 martie ca Ziua mondială a apei (prin Rezoluția nr. 47/193 din 22 decembrie 1992), în scopul conștientizării guvernelor, a populației în general, asupra faptului că apa nu este o resursă inepuizabilă, iar dezvoltarea resurselor de apă contribuie la productivitatea economică și la bunăstarea socială.

Ziua mondială a apei este sǎrbǎtoritǎ începând cu anul 1993...
Pornind de la faptul cǎ în mai puțin de un secol, populația mondială a crescut de 3 ori, iar consumul de apă de 6 - 7 ori, tema lansatǎ pentru acest an este : “ Luptând împotriva deficitului de apă”.
Pornind de la faptul că apa dulce reprezintă doar 3% din totalul apei existente pe Terra, cercetările actuale sunt direcționate spre repartizarea judicioasă și economisirea rezervelor existente, dar și spre extinderea soluțiilor tehnice de desalinizare a apei mărilor și oceanelor, la prețuri acceptabile.
Cea mai mare cantitate de apă dulce se folosește în agricultură (70%), în industrie (20%), iar pentru consumul casnic (10%).
In Europa, aproximativ 41 milioane de oameni suferǎ de pe urma lipsei de apǎ potabilǎ, iar alte 85 milioane de persoane nu au acces la canalizare sau instalații sanitare.
Comunitatea Internaționalǎ a decis, cu ocazia Summitului Mondial pentru Dezvoltare Durabilǎ, care a avut loc în anul 2002 la Johannesburg (Africa de Sud), reducerea la jumǎtate, pânǎ în anul 2015, a numǎrului de persoane lipsite de apǎ și a proporției persoanelor fǎrǎ acces la utilitǎți sanitare
( estimate în prezent la 2,3 miliarde).
Conform datelor din Raportul privind starea mediului în județul Bihor în 2006, întocmit de A.P.M. Bihor, pe baza datelor furnizate de A. N. “Apele Române”, Direcția Apelor Crișuri Oradea, instituția care se ocupǎ de gospodǎrirea apelor din bazinul hidrografic “Crișuri”, resurse de apă teoretice, la nivelul bazinului hidrografic, sunt de 3116,4 mil. mc iar resurse de apă utilizabile sunt de 744,734 mil. mc. Resursele de apă de suprafață în bazinul Crișurilor sunt de 395 mil. mc/an, având o lungime totală 3573 km.
Râurile din cuprinsul județului aparțin bazinului hidrografic al Crișurilor, fiind reprezentate prin Barcău, Crișul Repede, Crișul Negru și afluenții acestora.
Principalele cursuri de apă sunt: Crișul Repede (101 km pe teritoriul județului și 148 km pe teritoriul țării), Crișul Negru (135 km și 144 km), Barcău (68 km și 118 km).
Principalele lacuri din județ sunt cele de la Cefa (598 ha), Tămașda – Ciumeghiu (200 ha), Homorog – Mădăras (95 ha) și Inand – Cefa (30 ha).
Lacurile naturale sunt într-un număr foarte redus, fiind un element nesemnificativ în peisajul județului. Acestea sunt: Lacul Șerpilor și Lacul cu Stuf de lângă Salonta, Peța –Lacul cu nuferi (apa termală), Lacul Tăul Mare din Munții Bihor.
Mai importante sunt lacurile artificiale realizate pentru satisfacerea unor cerințe economice. În acest sens exemplificăm amenajările piscicole din vecinătatea localității Cefa (cca. 700 ha), Tămașda (200 ha), Homorog (cca. 105 ha), Mădăras (cca. 30 ha). Acestora li se adaugă acumulările cu scop complex: Leșu de pe Valea Iadului (28,3 mil.m3), Tileagd, de pe râul Crișul Repede, acumulările nepermanente Șimian (4,6 mil. m3), Galoș Petreu (46 mil. m3) de pe Valea Ierului, precum și o serie de acumulări locale pentru satisfacerea necesarului de apă în irigații, alimentare cu apă sau pentru atenuarea viiturilor (Vășad, Valea lui Mihai, Diosig, Sălacea, Gepiu, Călacea).
Activități educative
Pentru marcarea acestei zile, în municipiul Oradea se desfǎșoarǎ o serie de activitǎți educative inițiate de Palatul Copiilor și Elevilor din mun. Oradea, Școala cu cls. I-VIII „Decebal” și Liceul Teologic Greco – Catolic. La aceste activitǎți vor participa specialiști din cadrul Agenției pentru Protecția Mediului Bihor și din cadrul Direcției Apelor Crișuri Oradea, care vor prezenta elevilor semnificația acestei zile și mǎsurile pe care fiecare dintre noi le putem lua pentru folosire durabilǎ a resurselor de apǎ.
Programul acestor activitǎți este urmǎtorul:
Miercuri, 21 martie, la ora 14, la sala festivǎ a Palatului Copiilor și Elevilor - „ Apa este viațǎ” – activitǎți interactive cu elevii din cadrul Cercului de Protecția Mediului, coordonați de prof. Felicia Goina, împreunǎ cu elevii claselor I D și F de la Școala cu cls. I-VIII „Dacia” Oradea;
Joi, 22 martie, ora 10, la Școala cu cls. I-VIII „Decebal”  - activitǎți educative dedicate Zilei Mondiale a Apei la care vor participa elevi din clasele I-IV, împreunǎ cu elevi de la sistemul „Step by step” (organizator, înv. Emilia Huza).
Tot joi, 22 martie, membrii cercului Chimie experimetală „Nymphaea” de la Palatul Copiilor și Elevilor vor vizita laboratoarele destinate analizelor chimice de la Agenția pentru Protecția Mediului. Și nu în ultimul rând, la Grădinița nr. 27 „Voinicel”, va avea loc o activitate demonstrativă sugestiv intitulată „Apa-izvorul vieții”.
Sǎrbǎtorirea acestei zile s-a dovedit a fi o ocazie bunǎ pentru a reaminti tuturor cât de importante sunt eforturile concrete pentru a oferi spre consum apǎ potabilǎ, precum și identificarea problemelor și gǎsirea de soluții pentru rezolvarea acestor probleme.
În evoluția civilizației, un rol determinant îl are și cantitatea și calitatea apei. În jurul surselor de apǎ, de-a lungul timpului, s-au dezvoltat comunitǎți umane. În obiceiurile popoarelor, cultul pentru apǎ este pus alǎturi de cel al vieții și al viitorului.
ing. Felicia Enache

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 19:37:05 Ora de vară a Europei de Est