Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Studenții de azi, profesioniștii de mâine”

Conferință de Management al carierei pentru studenții de la Facultatea de Științe

„Studenții de azi, profesioniștii de mâine”

Astăzi, miercuri, 22 octombrie 2014, cu începere de la ora 16, la Cantina Universității, va avea loc Conferința de Management al carierei, dedicată studenților Facultății de Științe, organizată în cadrul Proiectului POSDRU/ 160/ 2.1/ S/ 137280/ „Studenții de azi, profesioniștii de mâine".

Acest proiect este implementat de Universitatea din Oradea în calitate de partener.
Obiectivul general al proiectului constă în îmbunătățirea inserției pe piața muncii în domenii profesionale relevante specializării studiate și propriului set de competențe, prin dezvoltarea aptitudinilor de muncă ca urmare a participării la un program integrat de consiliere și orientare profesională.
 Conferința de Management al Carierei reprezintă prima întâlnire oficială cu studenții. În cadrul proiectului vor avea loc 16 conferințe, organizate în funcție de domeniul de studiu/ facultate. Evenimentul va avea o durată estimată de trei ore și se va desfășura după următoarea structură: în debutul conferinței, studenții vor primi mapele proiectului și vor semna lista de prezență. În cele ce urmează, se vor oferi informații suplimentare cu privire la proiect. Etapa succesivă constă în prezentarea ghidurilor ce conțin informații cu privire la modul în care se redactează un CV cu impact, scrisoarea de intenție, comportamentul adecvat în cadrul unui interviu. Următoarea secțiune este dedicată invitaților din mediul socio-economic, profesioniști din domeniul specific fiecărei conferințe, care vor prezenta informații despre traseul lor educațional și profesional și vor răspunde întrebărilor adresate de către studenți. Ultima parte este dedicată discuțiiilor între studenți și invitați, dar și discuțiilor între studenți și membrii echipei.
 Invitații speciali sunt: prof. Liliana Antonescu, dr. Gheorghe Carp - manager al  Spitalului clinic județean de urgență Oradea, prof. metodist Nicoleta Maghiar, biolog principal Petronela Naghi, lect. univ. dr. Ioan Oswald și biolog specialist Maria Sirca. În discursul lor, invitații vor vorbi despre traseul lor educațional, despre provocările și dificultățile meseriei alese. Studenții vor afla care sunt pașii care ar trebui să îi facă pentru a ajunge să practice meseria pe care au ales-o.
La această întâlnire vor participa toți membrii echipei de implementare a proiectului de la Universitatea din Oradea: prorector conf. univ. dr. Trip Simona - coordonator activități partener, prof. univ. dr. Filip Sanda - asistent coordonator activități partener, ec. Costinaș Daniela - expert financiar, conf. univ. dr. Toderaș Monica - coordonatorul local vizite la companii, psiholog Maghiar Daniela - coordonator local grup țintă, psiholog Judea Adela - expert informare și publicitate, psiholog Bodea Dana - coordonator local evenimente.
Judea Adela

Trimite email
joi, 11 aprilie 2024, 00:05:43 Ora de vară a Europei de Est