Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Împreună în comunitate”

O acțiune de proiect plină de speranță și bucurie, la S.A.M. „G. Barițiu”

„Împreună în comunitate”

„Cu entuziasm și dăruire, am pornit această acțiune de proiect, care timp de opt luni a adus speranță, bucurie, încredere, unui grup de tineri cu dizabilități severe din comunitatea noastră, tineri depășiți de vârstă (peste 17 ani) și neșcolarizați.”

Cine-și întoarce fața către acești tineri?
Cu același entuziasm, ne-a primit și pe noi, ieri (13 mai 2008), dna prof. ing. Neli Negruț, așa cum au pornit și în acțiunea de proiect - „ Împreună în comunitate” - cadrele didactice și tinerii Școlii de Arte și Meserii „George Barițiu” din Oradea, cu speranța că membrii comunității, oameni de afaceri, politicieni, aflând mai multe despre acești tineri, își vor întoarce fața spre ei și vor găsi de cuviință să le ofere câteva firimituri căzute de pe masa lor îmbelșugată.
În plină campanie electorală, se așteaptă ca măcar acum, unii să se sensibilizeze, făcând o bună impresie, cu impact la ale(r)gători.
Proiectul este finanțat prin granturi M.E.C.T., asigurîndu-se astfel pentru 30 de tineri terapie ocupațională, psihoterapie, kinetoterapie în cadrul a trei ateliere protejate. Pe domenii specifice, aceste ateliere cuprind dotări pentru feronerii decorative, deco-art, și atelier de produse artizanale. În raidul nostru prin atelierele și cabinetele școlii, am fost însoțiți de prof. ing. Neli Negruț, care ne-a dat informațiile și explicațiile necesare.
În atelierul de feronerii, ieri, la orele amiezii, se desfășura o activitate comună a elevilor școlii cuprinși în proiectul Comenius și acești tineri cu dizabilități severe pentru formarea abilităților practice de asamblat cutii decorative,  de executat picturi pe mulaje de ipsos și de realizare a unor decorațiuni din mărgele. Pe Florin l-am găsit la strung, iar Ștefi executa saboți din plastic pentru mobilier școlar (o comandă pentru o școală), îndrumați de prof. ing. Viorica Ionaș și maistrul Gavril Pupoieș. În atelierul de decorațiuni, elevii executau decorațiuni din flori uscate pentru felicitări. În cabinetul de psihoterapie, am asistat la o activitate „Focus-grup”, unde directorul instituției, prof. Alina Vese și prof. ing. Neli Negruț au realizat chestionarea mămicilor acestor tineri pentru aflarea concluziilor la care au ajuns în urma activităților derulate. Mămicile participante la discuții au propus formarea unui comitet de inițiativă pentru continuarea proiectului, în vederea obținerii de fonduri, urmând să fie împărțite pliante în comunitate pentru sensibilizarea membrilor comunității și găsirea de sponsori (care îi pot sprijini cu bani sau resurse materiale ori achiziționând produsele finale ale proiectului, prezentate în cadrul unei frumoase expoziții). Dacă în aceste ateliere, munca este brățară de aur, iar rezultatele se văd imediat, în cabinetul de kinetoterapie sau în cel psihologic, prof. Andreea Hirțe și psiholog Felicia Felecan culeg roadele în timp, progresele obținute în kinetoterapie și consilierea educațională sunt evidente, dar numai pentru cei care sunt mereu cu ochii pe acești tineri, respectiv, dascălii lor și părinții. Cu acești tineri „uitați de lume” trebuie să se lucreze mult la ridicarea moralului și la întărirea încrederii în sine, dezvoltarea autonomiei personale și cultivarea satisfacției unei munci împlinite.
Ultimul cabinet vizitat a fost cel medical, unde dna doctor Domnica Oargă veghează în permanență la starea lor de sănătate. Zilele acestea s-a încheiat o nouă campanie de vaccinare.
Revenind la proiectul acestor tineri, sugestiv intitulat „Împreună în comunitate”, prof. ing. Neli Negruț, coordonatorul de proiect, dorește să felicite acești tineri pentru produsele obținute și să mulțumească echipei de proiect (prof. Alina Vese, directorul școlii, Viorica Podilă, contabil șef, prof. ing. Viorica Ionaș, psiholog Felicia Felecan, maistru Gavril Pupoieș și pedagog Lucian Sonea), administratorului școlii (Florian Bungău), dar și partenerilor și sponsorilor proiectului (S.C. CIAC, director, ing. Ioan Mintaș), cu ajutorul cărora, timp de opt luni, pe perioada derulării proiectului, acești tineri au primit, zilnic, o gustare.
Să mai spunem că joi (22 mai), în cadrul „Zilelor școlii”, va avea loc diseminarea proiectului ”Împreună în comunitate”, demarat în luna octombrie 2007 și finanțat cu 10.000 de euro de către M.E.C.T prin programul de granturi, sumă din care au fost achiziționate materiile prime și materialele, precum și toate materialele și utilajele cu care au fost dotate atelierele și cabinetele.
 Săptămâna viitoare, „Zilele școlii” și întâlnire de proiect Comenius   
De luni până joi, inclusiv (19-22 mai), la S.A.M. „George Barițiu”, în cadrul „Zilelor școlii”, se va desfășura întâlnirea  de proiect Comenius, aflat în cel de-al doilea an de derulare. În cadrul proiectului „You and me in the environment”, echipa de la „George Barițiu” va primi vizita a 17 elevi și profesori, parteneri de proiect din Germania, Polonia și Islanda. Pentru ca reuniunea să fie cât mai eficientă și plăcută, gazdele au pregătit un program bogat și variat, cuprinzând întâlniri de lucru în cadrul proiectului, vizitarea atelierelor și cabinetelor școlii și a altor școli din municipul Oradea, o întâlnire cu primarul Oradiei, excursii la Peștera Urșilor (de la Chișcău) și la Cluj-Napoca, iar joi (22 mai), activități speciale prinse în buchetul „Zilelor școlii”. (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Împreună în comunitate”.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 16:00:25 Ora de vară a Europei de Est