Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cea de-a 13-a conferință a Centrului Serviciilor Publice de Ocupare al țărilor din Sud - Estul Europei

La Sibiu, în 21 și 22 octombrie

Cea de-a 13-a conferință a Centrului Serviciilor Publice de Ocupare al țărilor din Sud - Estul Europei

Centrul Serviciilor Publice de Ocupare al țărilor din Sud - Estul Europei, înființat în anul 2007 în scopul întăririi și dezvoltării relațiilor dintre instituțiile de profil din această regiune geografică, și-a desfășurat cea de-a 13-a conferință în România, la Sibiu, în zilele de 21 și 22 octombrie 2014.

Alături de reprezentanți ai SPO din țările membre (Bosnia-Herțegovina, Bulgaria, Croația, Ungaria, Macedonia, Muntenegru, România, Serbia, Slovenia și Turcia), au participat invitați de la Asociația Mondială a Serviciilor Publice de Ocupare, precum și din instituții omoloage din Austria, Franța, Lituania și Republica Moldova.
La acest eveniment a fost invitat în calitate de expert din partea Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Bihor, domnul Csaba  Bekesi, director executiv.
Lucrările conferinței au fost deschise de doamna Cristiana Barbu, președintele Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, care a salutat prezența participanților străini și români, a domnului Levente-Akos Horvath, secretar de stat, Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, precum și a domnului Jean-Pierre Calais, șeful Departamentului Cooperare și Relații Internaționale, Pôle Emploi (Franța), prezent la conferință și ca reprezentant al Asociației Mondiale a Serviciilor Publice de Ocupare.
În cuvântul său de deschidere, doamna  Cristiana Barbu a subliniat că „în managementul SPO este necesară definirea și utilizarea unor indicatori care să reflecte cât mai fidel activitatea și performanțele serviciului public de ocupare, ținând cont de resursele financiare și umane disponibile, astfel încât toate eforturile să fie concentrate către satisfacerea cât mai bună a nevoilor clienților noștri, persoane aflate în căutarea unui loc de muncă și angajatori".
Prima zi a reuniunii a fost dedicată managerilor SPO și a avut ca temă, pentru prezentări și dezbateri, „Managementul SPO prin indicatori de performanță".
Prezentând experiența românească în managementul bazat pe indicatori de performanță, domnul Eugen Preda, consilier al președintelui ANOFM, a subliniat importanța pe care o prezintă stabilirea de obiective și ținte realiste și de niveluri de performanță pentru actul de conducere, precum și necesitatea de a optimiza corelația dintre performanță și resursele alocate. De asemenea, s-a referit la contractele de performanță managerială pe care, potrivit legii, le încheie anual președintele ANOFM cu ministrul Muncii, Protecției Sociale, Familiei și Persoanelor Vârstnice, precum și cu directorii executivi ai agențiilor teritoriale de ocupare a forței de muncă.
 „Pentru managementul Serviciului Public de Ocupare din România indicatorii de performanță constituie repere esențiale. În cadrul contractului de performanță managerială pentru anul 2014 sunt prevăzuți 10 indicatori de performanță, care reflectă prioritățile momentului: ocuparea tinerilor, ocuparea șomerilor de lungă durată și a persoanelor din grupuri cu nevoi speciale, creșterea eficienței măsurilor active de stimulare a ocupării ", a precizat domnul Eugen Preda.
Reprezentanții SPO din țările invitate și din cele membre CPESEEC au prezentat sistemele manageriale bazate pe indicatorii de performanță, oferind o bună ocazie pentru schimb de bune practici în acest domeniu.
În cea de-a doua zi, experții SPO participanți au discutat despre „Sistemele utilizate de SPO pentru analiza pieței muncii, evaluarea impactului măsurilor active și a altor acțiuni pe piața muncii". Cu această ocazie au făcut expuneri reprezentanți ai SPO din România, Franța, Bosnia - Herțegovina, Bulgaria, Croația, Ungaria, Macedonia, Muntenegru, Serbia și Slovenia, urmate de dezbateri care au constituit un util schimb de bune practici.
Director  executiv,
Bekesi Csaba
 

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 19:26:31 Ora de vară a Europei de Est