Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Cea de-a 13-a conferință a Centrului Serviciilor Publice de Ocupare al țărilor din Sud - Estul Europei

La Sibiu, în 21 și 22 octombrie

Cea de-a 13-a conferință a Centrului Serviciilor Publice de Ocupare al țărilor din Sud - Estul Europei

Centrul Serviciilor Publice de Ocupare al țărilor din Sud - Estul Europei, înființat în anul 2007 în scopul întăririi și dezvoltării relațiilor dintre instituțiile de profil din această regiune geografică, și-a desfășurat cea de-a 13-a conferință în România, la Sibiu, în zilele de 21 și 22 octombrie 2014.

Alături de reprezentanți ai SPO din țările membre (Bosnia-Herțegovina, Bulgaria, Croația, Ungaria, Macedonia, Muntenegru, România, Serbia, Slovenia și Turcia), au participat invitați de la Asociația Mondială a Serviciilor Publice de Ocupare, precum și din instituții omoloage din Austria, Franța, Lituania și Republica Moldova.
La acest eveniment a fost invitat în calitate de expert din partea Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Bihor, domnul Csaba  Bekesi, director executiv.
Lucrările conferinței au fost deschise de doamna Cristiana Barbu, președintele Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, care a salutat prezența participanților străini și români, a domnului Levente-Akos Horvath, secretar de stat, Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, precum și a domnului Jean-Pierre Calais, șeful Departamentului Cooperare și Relații Internaționale, Pôle Emploi (Franța), prezent la conferință și ca reprezentant al Asociației Mondiale a Serviciilor Publice de Ocupare.
În cuvântul său de deschidere, doamna  Cristiana Barbu a subliniat că „în managementul SPO este necesară definirea și utilizarea unor indicatori care să reflecte cât mai fidel activitatea și performanțele serviciului public de ocupare, ținând cont de resursele financiare și umane disponibile, astfel încât toate eforturile să fie concentrate către satisfacerea cât mai bună a nevoilor clienților noștri, persoane aflate în căutarea unui loc de muncă și angajatori".
Prima zi a reuniunii a fost dedicată managerilor SPO și a avut ca temă, pentru prezentări și dezbateri, „Managementul SPO prin indicatori de performanță".
Prezentând experiența românească în managementul bazat pe indicatori de performanță, domnul Eugen Preda, consilier al președintelui ANOFM, a subliniat importanța pe care o prezintă stabilirea de obiective și ținte realiste și de niveluri de performanță pentru actul de conducere, precum și necesitatea de a optimiza corelația dintre performanță și resursele alocate. De asemenea, s-a referit la contractele de performanță managerială pe care, potrivit legii, le încheie anual președintele ANOFM cu ministrul Muncii, Protecției Sociale, Familiei și Persoanelor Vârstnice, precum și cu directorii executivi ai agențiilor teritoriale de ocupare a forței de muncă.
 „Pentru managementul Serviciului Public de Ocupare din România indicatorii de performanță constituie repere esențiale. În cadrul contractului de performanță managerială pentru anul 2014 sunt prevăzuți 10 indicatori de performanță, care reflectă prioritățile momentului: ocuparea tinerilor, ocuparea șomerilor de lungă durată și a persoanelor din grupuri cu nevoi speciale, creșterea eficienței măsurilor active de stimulare a ocupării ", a precizat domnul Eugen Preda.
Reprezentanții SPO din țările invitate și din cele membre CPESEEC au prezentat sistemele manageriale bazate pe indicatorii de performanță, oferind o bună ocazie pentru schimb de bune practici în acest domeniu.
În cea de-a doua zi, experții SPO participanți au discutat despre „Sistemele utilizate de SPO pentru analiza pieței muncii, evaluarea impactului măsurilor active și a altor acțiuni pe piața muncii". Cu această ocazie au făcut expuneri reprezentanți ai SPO din România, Franța, Bosnia - Herțegovina, Bulgaria, Croația, Ungaria, Macedonia, Muntenegru, Serbia și Slovenia, urmate de dezbateri care au constituit un util schimb de bune practici.
Director  executiv,
Bekesi Csaba
 

Trimite email
duminică, 11 mai 2025, 12:52:13 Ora de vară a Europei de Est