Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Dl acad. Florin Gheorghe Filip a prezentat studenţilor Universităţii Agora Biblioteca Academiei Române

Miercuri, în premieră şi în exclusivitate,

Dl acad. Florin Gheorghe Filip a prezentat studenţilor Universităţii Agora Biblioteca Academiei Române

La invitaţia distinsului rector al Universităţii Agora, dl prof. univ. dr. Ioan Dziţac, domnul academician Florin Gheorghe Filip, primul Doctor Honoris Causa al Universităţii Agora, a susţinut miercuri, 12 noiembrie 2014, o conferinţă în Aula Albastră a Universităţii Agora.

În calitatea sa de director al Bibliotecii Academiei Române, dl academician Florin Gheorghe Filip a conferenţiat, în premieră şi în exclusivitate, despre „Tradiţie şi modernitate în Biblioteca Academiei Române".
În faţa preşedintelui Senatului universitar, doamna profesor univ. dr. Adriana Manolescu, şi a celor prezenţi la conferinţă, dl rector Ioan Dziţac a prezentat în sinteză impresionanta carte de vizită a distinsului academician, cărui în 9 mai 2012, Senatul Universităţii Agora i-a conferit primul şi cel mai înalt titlu onorific, cel de Doctor Honoris Causa al Universităţii Agora. Au fost subliniate meritele domnului academician la fondarea unei conferinţe internaţionale la Universitatea Agora (în 2006), care anul acesta a ajuns la a V-a ediţie, ţinându-se tot din doi în doi ani, şi a unei reviste internaţionale („International Journal of Computers, Communications & Control"), o revistă „care avea să devină în foarte scurt timp o publicație cu factor de impact ascendent în sistemul ISI". Participând la conferinţele internaţionale de la Moscova şi din China, alături de dl academician, dl rector nu a ezitat să amintească faptul că „în 2013, Academia Chineză de Ştiinţe i-a acordat domnului academician Florin Gheorghe Filip prestigiosul premiu „Walter Scott  jr. Award in Information Technology". Timp de 10 ani, dl academician a fost vicepreşedinte al Academiei Române, iar în prezent este directorul Bibliotecii Academiei Române şi astăzi (miercuri - n.n.) are amabilitatea să ţină o prezentare la Universitatea noastră", a mai spus dl rector, invitându-l pe distinsul academician să prezinte conferinţa „Tradiţie şi modernitate în Biblioteca Academiei Române".
„Prezenţa în această sală mă emoţionează din mai multe motive. Pentru că sunt într-o universitate tânără şi dinamică, în care am crezut de la început şi pe care m-am angajat să o sprijin şi asta o voi face şi în continuare. Mă emoţionează aceste două tablouri. Ele chiar m-au inspirat în prezentare pe care o voi face. Unul indică prima încercare de unire a tuturor românilor, iar cel de-al doilea e legat de fondarea Academiei Române. M-am gândit să vă fac o prezentare despre Academia Română şi despre Bibliotecă. Lucruri nu foarte tehnice, dar nici foarte cunoscute, prin care doresc să transmit un mesaj", a spus dl academician, în deschiderea conferinţei.
S-a început cu fondarea Academiei Române, în 1866, cu începuturile şi etapele, primii preşedinţi ai Academiei Române, începând cu Ion Heliade Rădulescu (1867-1870), August Treboniu Laurian (1870-1872)..., componenţa Academiei Române (14 secţii: Filologie şi literatură - prima secţie, Ştiinţa şi Tehnologia Informaţiei - ce mai nouă); 62 de institute şi centre de cercetare (cu 2.500 de cercetători), cu trei filiale (la Iaşi - în Moldova), la Cluj-Napoca (în Transilvania) şi la Timişoara (în Banat); cu centre la Târgu Mureş, Sibiu şi Craiova.
Biblioteca Academiei Române
Biblioteca Academiei Române a fost fondată în 6 august 1867, la un an după Societatea Literară Română; informaţii generale, misiune (colectarea, păstrarea şi întreţinerea colecţiilor naţionale de manuscrise şi tipărituri care ilustrează istoria, cultura şi civilizaţia din România şi de pe glob), caracteristici, website, colecţii digitale, implicare în proiecte internaţionale, expoziţii virtuale; Biblioteca virtuală, cu personalităţi care au schimbat lumea (32 de personalităţi), începând cu Dante Alighieri, Victor Babeş, Honore de Balzac, Nicolae Bălcescu... (inclusiv scrisul lui George Coşbuc), George Enescu  (prima carte a lui Galileo Galilei, de la 1500, scanată), Nicolae Grigorescu, Traian Vuia...
Biblioteca cuprinde 13 milioane de unităţi de evidenţă bibliotecară, 10.000 de volume de manuscrise, peste 500.000 de elemente de corespondenţă şi de arhivă; 138.000 de gravuri şi desene, circa 300.000 de fotografii, 53.112 entităţi cartografice, 190.000 de monede, medalii, pietre inscripţionate şi 40.000 de timbre; 55.000 de partituri, 5,3 milioane de cărţi şi circa 7 milioane de publicaţii seriale; proiecte naţionale şi internaţionale; săli de calculatoare în bibliotecă; scrisul lui Napoleon, atlasul lui Ortelius (cu vreo 20 de hărţi); documentul cel mai vechi: Ioan Sinaitul - Canon de penitenţă (sec. XII); partituri ale lui Rossini, Picasso - Lola... „Ar fi multe de arătat. Am dorit să vă dau gustul de a explora acest site: www.biblacad.ro, înfiinţat în 1992. Ce aş mai dori să vă mai pun la suflet: Forţa acestui popor a stat întotdeauna în unitatea lui sau în complementaritatea cunoştinţelor. Faptul cum au înjghebat, cum au fondat aceia Academia este exemplar", a conchis dl academician Florin Gheorghe Filip.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (54 de poze), accesaţi Galeria foto: Dl acad. Florin Gheorghe Filip a prezentat studenţilor Universităţii Agora Biblioteca Academiei Române.

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 16:17:03 Ora de vară a Europei de Est