Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Vreau să merg în eXchange

Opinii necenzurate

Vreau să merg în eXchange

În calitate de membru relativ nou în AIESEC, am să vorbesc despre o oportunitate deloc de trecut cu vederea și anume Programul eXchange derulat de AIESEC.

Acesta este principalul program pe care AIESEC îl desfășoară de peste 50 de ani, oferind tinerilor oportunitatea de a realiza stagii internaționale de lucru în companii sau instituții din străinătate. Prin implicarea în acest program, atât companiile cât și tinerii au numeroase oportunități de dezvoltare.
 Aceasta este opinia mea pe care mi-am format-o în timp ce evaluam această posibilitate, comparând-o cu altele. Este unul dintre lucrurile care mi-a captat atenția și mi-a stârnit curiozitatea cel mai mult când încercam să aflu ce este AIESEC.
Cred că suntem mulți cei care dorim să explorăm lumea de peste hotare, fie pentru a intra în contact cu alte culturi, fie doar de dragul unei călătorii. Din câte mi-am dat seama din numeroasele peripeții pe care mi le-au povestit cei care au fost în eXchange, e vorba de mult mai mult decât o călătorie sau o interacțiune cu altă cultură.
Voi trece în revistă doar câteva lucruri esențiale cu care intri în contact într-o asemenea experiență. În primul rând e vorba de responsabilitatea de care trebuie să dai dovadă având în vedere că îți iei viața în propriile mâini. Dar de câte ori nu ne dorim să mergem pe un drum nou pentru a ne testa propriile abilități? În al doilea rând, experiența internațională din domeniul ales e foarte valoroasă. Este de asemenea cunoscut faptul că o limbă straină se învață optim într-o țară în care este vorbită, așadar, perfecționarea englezei, cât și învățarea unei limbi noi este la îndemâna noastră. A cunoaște o altă cultură este, de asemenea, ceva nemaipomenit, iar interacțiunea ce are loc implicit, având în vedere scopul „vizitei”, duce inevitabil la o experiență de neuitat. Cunoscând numeroase persoane și ținând legătura cu ele, ai o altă perspectivă asupra lumii din jur.
Aflând tot mai multe despre eXchange, am început să compar cu alte oportunități asemănătoare, dar, din păcate, nu sunt așa de multe. Ar fi bursele Erasmus care sunt de studiu, iar de lucrat în paralel cu ele este foarte dificil având în vedere importanța creditelor. Pentru a lucra în străinătate se mai poate merge cu Work and Travel, cu viza H2B, însă aceasta presupune muncă necalificată. Sunt și altele, dar analiza pe care eu am făcut-o mi-a demonstrat că programul eXchange, derulat de AIESEC, merită toată atenția.
În concluzie, pentru că sunt un student care vrea să guste tot ce e mai bun din viață la momentul la care se poate, fiindcă vreau să îmi fructific abilitățile dobândite, eXchange este cea mai bună alegere.
Ciprian LUPȘA,
student la Calculatoare, anul I

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 13:34:31 Ora standard a Europei de Est