Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Zilele Carierei de Impact Social

Timp de trei zile, la Universitatea Agora, s-au desfăşurat

Zilele Carierei de Impact Social

Joi, vineri şi sâmbătă (13-15 noiembrie 2014), la Universitatea Agora din Oradea, s-au desfăşurat Zilele Carierei de Impact Social, în cadrul proiectului „ETIC - Cariere de Impact Social, program de consiliere profesională şi practică studenţească".

Proiectul este cofinanţat de Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, POSDRU, Axa prioritară nr. 2 „Corelarea învăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii", Domeniul major de intervenţie 2.1 „Tranziţia de la şcoală la viaţa activă".
Manifestările au fost deschise, joi, în Amfiteatrul Albastru al Universităţii Agora de către preşedintele Senatului Universităţii Agora, doamna profesor univ. dr. Adriana Manolescu, care a salutat distinşii invitaţi şi parteneri, precum şi participanţii la programul de consiliere.
„Mă bucur că vă aflaţi în Agora. Sunt convinsă că prezenţa dumneavoastră aici, şi felul în care va decurge programul Cariere de Impact Social, program de consiliere profesională şi practică studenţească - ETIC, va determina ca în cele din urmă să aveţi în dezvoltarea carierei Dvs. viitoare un reper important, ştiinţific, profesional în acest spaţiu geografic, dar şi ideatic".
Preşedintele Senatului universitar a prezentat apoi distinşii invitaţi care susţin proiectul: decanul Facultăţii de Medicină şi Farmacie a Universităţii din Oradea, dl prof. univ. dr. medic Florian Bodog, doamna conf. univ. dr. Gabriela Bologa, decanul Facultăţii de Drept şi Ştiinţe Economice a Universităţii Agora, doamna lect. univ. dr. Laura Dumitrana Boşca, director al Centrului de informare, orientare şi consiliere al Universităţii Agora şi d-ra doctorand Raluca David, doctorand în psihologie la Universitatea Oxford, şi expert în acest proiect.
Facilitarea tranziţiei de la şcoală la viaţa activă
Înainte să prezinte proiectul „ETIC - Cariere de Impact Social, program de consiliere profesională şi practică studenţească", managerul de proiect, d-na conf. univ. dr. Gabriela Bologa, a salutat studenţii economişti, viitorii medici şi psihologi, dar şi experţii din practica medicală, prezenţi la eveniment, care doresc să participe la acest proiect generos. Proiectul este implementat de Fundaţia Agora Oradea, începând din 7 mai 2014, pe durata a 18 luni, în parteneriat cu SC eDava Innovation SRL şi SC Consult Plus SRL.
Obiectivul general al proiectului urmăreşte facilitarea tranziţiei de la şcoală la viaţa activă prin creşterea relevanţei educaţiei universitare pentru piaţa muncii, eficientizarea stagiilor de practică şi organizarea unui program de orientare, consiliere vocaţională, în vederea continuării studiilor, orientării în carieră şi integrării pe piaţa muncii.
După prezentarea celor patru obiective specifice, au fost amintite şi activităţile  principale ale proiectului care includ: managementul implementării, achiziţionarea bunurilor şi serviciilor necesare, informare şi publicitate, dezvoltarea a două campanii de informare, crearea unei Alianţe regionale CIS (parteneriate între universităţi şi mediul angajator pentru consilierea profesională şi practica studenţilor), constituirea şi organizarea stagiilor de orientare  şi consiliere profesională, a vizitelor „Zilele porţilor deschise" şi a stagiilor de practică pentru grupul ţintă (500 de studenţi, la specializările management şi psihologie, nivel licenţă şi masterat); organizarea, implementarea, monitorizarea stagiilor de practică şi a vizitelor la angajatorii din Alianţa regională CIS etc.
Subliniind faptul că ideea proiectului aparţine domnişoarei doctorand Raluca David, managerul de proiect, doamna conf. univ. dr. Gabriela Bologa, a prezentat agenda celor trei zile de manifestări, care cuprinde: prezentări de bune practici din partea unor specialişti în domeniul medical, al managementului şi în psihologie.
„Să înveţe ce înseamnă etică şi mai ales să o aplice în viaţa de zi cu zi"
Luând cuvântul în deschiderea evenimentului, decanul Facultăţii de Medicină şi Farmacie a Universităţii din Oradea, dl prof. univ. dr. Florian Bodog, a subliniat faptul că „este important şi pentru studenţii de la Medicină, dar şi pentru ceilalţi studenţi, să vorbească despre Etică, să înveţe lucruri noi, să înveţe ce înseamnă Etica şi mai ales să o aplice în viaţa de zi cu zi, atât la locul de muncă, cât şi acasă, cât şi pe stradă. Este important pentru fiecare dintre noi să inter relaţionăm cu celelalte specializări. Să ne cunoaştem mai bine".
Povestea impactului social
Iniţiatorul proiectului, domnişoara doctorand Raluca David, ne-a spus „povestea" - Cum s-a născut ideea proiectului: „din perspectiva de student şi actualmente doctorand în psihologie, una dintre preocupările principale la care te gândeşti pentru cariera ta şi pentru viitorul tău este cum să ai un impact social. Asta este poate şi prin definiţia facultăţii de psihologie şi cred că cu atât mai mult a celei de medicină, şi sper, de-a lungul anilor, să fie şi a celei de management. Fac studiile doctorale în psihologie experimentală... Dar, în afara doctoratului meu, căutam şi alte metode prin care pot să am un impact social. La Oxford se vorbeşte foarte mult, şi în general, în Marea Britanie şi în America, despre ideea de a avea o carieră de impact social. Aşa că nu mi-a luat multă vreme să găsesc o oportunitate de a afla mai multe despre asta. Şi o oportunitate a fost similară cu evenimentul pentru care ne-am adunat noi astăzi aici, adică se numea „Ziua carierelor de impact social". Această conferinţă a avut loc în primăvară. Am mers la conferinţa respectivă, care avea foarte mulţi invitaţi din toate mediile; unii erau din afaceri, alţii erau din mediul guvernamental, care încercau să schimbe sistemul public, alţii erau din mediul nonguvernamental, ONG-uri, şi-am fost foarte impresionată de ce se întâmpla acolo şi am decis că mi-ar plăcea să ştiu mai multe despre acest subiect. Aşa că am continuat să caut în Oxford oportunităţi de acest fel şi aşa am găsit o organizaţie neguvernamentală înfiinţată de nişte studenţi, şi care era ataşată într-un fel universităţii. Scopul acestei organizaţii era să aducă studenţii de la Oxford mai aproape de ideea de cariere cu impact social, pornind de la voluntariatul pe care studenţii puteau să-l facă în timpul facultăţii", a precizat Raluca David.
Oferind exemple multiple, Raluca a încercat să convingă auditoriul de importanţa şi avantajele proiectului, „de a ne implica în politici publice, de a inova pentru comunităţi dezavantajate, pentru o economie mai sustenabilă, pentru a încuraja antreprenoriatul, atunci când ia în considerare şi latura socială; de a face investiţii şi inovare în educaţie, pentru că prin educaţie putem deschide ochii oamenilor. Tot aşa schimbări din interiorul sistemului, ne putem referi şi la sistemul privat. Firmele ar trebui să fie tot mai conştiente de responsabilitatea care o au în societate şi să şi-o asume tot mai mult", a spus Raluca David, gojdista pe care am avut bucuria să o reîntâlnesc după ani buni, într-o ipostază fericită.
Prezentări de bune practici
Agenda celor trei zile de manifestări a cuprins, aşa după cum am aflat de la managerul de proiect, doamna conf. univ. dr. Gabriela Bologa, „prezentări de bune practici din partea unor specialişti în domeniul medical, al managementului şi în psihologie".
Am ascultat prelegerea Ralucăi: Tranziţia către cariere de impact social - un trend global; Importanţa consilierii studenţilor pentru tranziţia la viaţa activă, prelegere susţinută de lector univ. dr. Laura Dumitrana Boşca; prelegerea d-lui consultant în afaceri Dacian Palladi, intitulată „Ce uită managerii (români)?" Workshop-ul Caritate în sănătate, studii de caz, prezentate de Florina David (past president Lions Club Oradea 22, expert proiect, eDava Innovation), Rodica Dacin şi Florian Dacin (past guvernatori District 124 România Lions Club Oradea); Managementul de arii protejate prin antreprenoriat social, prelegere susţinută de Acs Andrei (manager conservare, sit Natura 2000 Pădurea Craiului); Munca în mediul non-guvernamental - o provocare cu impact social, susţinută de psiholog Oana Marchiş (manager proiecte Centrul Raţiu pentru Democraţie Turda); ETICA la nivel universitar, prelegere susţinută de managerul de proiect, d-na conf. univ. dr. Gabriela Bologa; Voluntariatul şi importanţa lui în zonele de conflict militar (Andrei Ailenei); Resuscitează nonformal - concept şi abordări nonformale în domeniul educaţiei de prim ajutor (Roxana Şuhanea, de la Asociaţia SART ISS); birou de consiliere profesională - psiholog Ioana Checiu etc.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (75 de poze), accesaţi Galeria foto: Zilele Carierei de Impact Social.     

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 17:35:38 Ora de vară a Europei de Est