Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul educativ judeţean „Dăruind, dobândeşti”

La Şcoala Gimnazială „Ioan Slavici” se derulează

Proiectul educativ judeţean „Dăruind, dobândeşti”

Ziua de 13 noiembrie 2014 a marcat începutul unui parteneriat: şcoală - părinţi - biserică - comunitate.

Joi, la Şcoala Gimnazială „Ioan Slavici" Oradea a avut loc lansarea proiectului educativ judeţean „Dăruind, dobândeşti", proiect cu un profund caracter moral-religios, coordonat de d-na prof. Dascălu Lenuţa-Amalia.
Invitaţii activităţii au fost: dl inspector şcolar pr. prof. Florin Negruţiu, d-na deputat Florica Cherecheş, prof. Sana Vasile, reprezentant al Asociaţiei „Smiles" Cihei, prof. dr. Gabriel Floruţ, din partea Bisericii Penticostale „Betel" Oradea şi coordonatorii de proiect din şcolile partenere: prof. Herţe Carmelia - Liceul Teoretic „O. Ghibu", prof. Suplăcan Sorin - Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul", prof. Urda Gheorghe - Şcoala Gimnazială „Puiu Sever" din Ineu de Criş şi prof. Lăzău Florina - Şcoala Gimnazială Sârbi.
Şcoala Gimnazială „Ioan Slavici", reprezentată de doamna director, prof. Buzulica Brânduşa, a iniţiat proiectul educativ judeţean „Dăruind, dobândeşti", coordonat de prof. Dascălu Lenuţa-Amalia; echipa de proiect din cadrul şcolii cuprinde următoarele cadre didactice: prof. Mălan Katalin, Hiriş Anamaria, Luca Cristina, Dărăban Maria, Mara Daniela, Boloş Mihaela, Coşereanu Mihaela, Popa Maria şi bibliotecar Ştefănuţ Ruxandra. Proiectul se derulează în parteneriat cu Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" (reprezentat de director adjunct, prof. Carpan Anca), Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" (director, prof. dr. Filimon Ruben), Şcoala Gimnazială „Puiu Sever" Ineu de Criş (director, prof. Ioancio Florian), Şcoala Gimnazială Sârbi (director, prof. Alb Mariana).
Acest proiect cultural-religios îşi propune educarea elevilor în spiritul dragostei pentru semeni, pentru valorile culturale şi moral religioase, crearea în şcoli a unui climat necesar pentru implicarea în diverse activităţi cu caracter filantropic şi moral-religios, cât şi pentru pregătirea şi prezentarea unor spectacole cu ocazia unor sărbători religioase.
Activitatea proiectului se va desfăşura pe o perioadă de 8 luni, respectiv noiembrie 2014 - iunie 2015 şi urmăreşte dezvoltarea la elevi a spiritului de dreptate, echitate şi dragoste de semeni; profesorii coordonatori împreună cu echipele de proiect vor ajuta elevii să realizeze o împletire între cuvântul scris al Scripturii şi împlinirea acestuia în viaţa de zi cu zi; elevii vor fi ajutaţi să guste nu doar frumuseţea lecturii unor scrieri cu caracter religios-moral, ci să fie chiar ei creatori de artă; de asemenea, vor fi valorificate aptitudinile teatrale, muzicale şi literar-artistice ale elevilor prin diferite programe în cadrul unor serbări şcolare, articole în revista şcolii şi în ziarul clasei etc.
Proiectul a fost prezentat de coordonatorul de proiect, prof. Dascălu Lenuţa-Amalia, care a  făcut cunoscute planul de activităţi şi modul de desfăşurare a proiectului. Au fost descrise activităţile şi precizate responsabilităţile. Menţionăm câteva dintre temele proiectului: „Cum mă comport ca şi creştin", „Şcoala şi teatrul", „Antologie de poezie creştină", „Din prinosul inimii vorbeşte gura", „Nu este aici, a Înviat", „Lumini peste veacuri" (activitatea aceasta  se va desfăşura pe parcursul a doua luni, timp în care elevii vor avea posibilitatea să vizioneze secvenţe din viaţa unor personalităţi biblice, istorice, literare, prin ale căror activitate şi trăire moral-creştină, au aruncat peste veacuri un ecou luminos cu reverberaţii ce ating eternitatea; elevilor li se vor prezenta exemple de martiri din toate epocile istorice, inclusiv din perioada comunistă. Profesorii împreună cu elevii vor analiza posibilităţi de slujire după modelul biblic, care cere fiecărui cetăţean să-şi iubească patria şi poporul, şi să se roage pentru prosperitatea lui.
În cadrul discuţiilor, doamna director Buzulică Brânduşa a apreciat activitatea cadrelor didactice de la „Ioan Slavici", interesul crescut al elevilor şi părinţilor pentru activităţile extracurriculare şi implicarea bisericii în educaţia moral-religioasă a elevilor; doamna prof. Herţe Carmelia (de la Lic.T. „O. Ghibu") a prezentat câteva cărţi propuse pentru activităţile din cadrul proiectului, cum ar fi „Insula delfinilor albaştri", de Scott O'Dell, după care a recitat poezii scrise de  Vasile Voiculescu şi Ioan Alexandru. Tot domnia sa a mai vorbit despre formarea la elevi a capacităţilor de a interpreta anumite texte cu caracter religios.
Prof. Sorin Suplăcan şi Ghe. Urda au subliniat rolul şi importanţa implicării elevilor într-un astfel de proiect. Dl prof. Sana Vasile şi-a exprimat bucuria de a fi partener.
Lucrările s-au încheiat în acorduri de chitară, toţi participanţii unindu-şi glasurile în interpretarea unor frumoase colinde.
Prof. Dacălu Lenuţa-Amalia

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 22:04:03 Ora de vară a Europei de Est