Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Conferinţa Naţională de Didactică „Calitate. Inovare. Comunicare în sistemul de formare continuă a didacticienilor din învăţământul superior”

La Oradea şi Băile Felix,

Conferinţa Naţională de Didactică „Calitate. Inovare. Comunicare în sistemul de formare continuă a didacticienilor din învăţământul superior”

Departamentul pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Personalului Didactic (DPPPD) din cadrul Universităţii din Oradea, în colaborare cu Ministerul Educaţiei Naţionale, Direcţia Generală Management, Resurse Umane şi Reţea Şcolară Naţională, Direcţia Formare Continuă, a organizat vineri şi sâmbătă (28 şi 29 noiembrie 2014) Conferinţa Naţională de Didactică „Calitate. Inovare. Comunicare în sistemul de formare continuă a didacticienilor în învăţământul superior".

„Evenimentul este organizat în continuarea proiectului cu acelaşi nume, cofinanţat din Fondul  Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea resurselor Umane 2007 - 2013, Axa prioritară 1: „Educaţia şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării societăţii bazate pe cunoaştere".
„Instituţie academică de prestigiu în învăţământul bihorean, Universitatea din Oradea îşi scrie istoria prin valorile pe care le creează şi promovează. Preluând tradiţii mai vechi într-un nou cadru social, politic şi cultural, Universitatea din Oradea se afirmă ca o prestigioasă instituţie de învăţământ superior în zona de nord-vest a României, fiind, în opinia noastră, o instituţie fundamentală a societăţii româneşti care clădeşte societatea civilă, îi dă sens şi o articulează...
La acest eveniment de mare importanţă ştiinţifică, culturală, educaţională, avem posibilitatea de a discuta şi aprofunda cele mai importante probleme ale învăţământului românesc contemporan, concentrându-ne în deosebi asupra rolului pe care în au Didactica şi Ştiinţele educaţiei în asigurarea calităţii activităţilor formative", a spus doamna prof. univ. dr. Florica Orţan, directorul DPPPD, în deschiderea conferinţei. În amplul său discurs, directorul DPPPD a punctat atât realizările celor două domenii, cât mai cu seamă neîmplinirile şi problemele rămase neelucidate.
„Conferinţa Naţională de Didactică „Calitate. Inovare. Comunicare în sistemul de formare continuă a didacticienilor din învăţământul superior" îşi propune, în primul rând, un schimb de experienţă privind aportul Didacticii şi al Ştiinţelor educaţiei la formarea profesională a cadrelor didactice. În al doilea rând îşi propune analiza modului de funcţionare a instituţiilor care asigură pregătirea iniţială şi continuă a cadrelor didactice, semnalând, în acelaşi timp, o serie de disfuncţionalităţi şi probleme critice, atât în modalitatea de formare a profesorilor, cât şi la nivelul Didacticii. O altă direcţie importantă o constituie desprinderea şi analiza unor perspective inovatoare în domeniul Didacticii şi Ştiinţelor educaţiei, tematica abordată în cadrul conferinţei fiind structurată de altfel în patru secţiuni", a conchis directorul DPPPD şi moderator al conferinţei.
Dl rector i-a rugat pe didacticieni să-i încurajeze „să devină dascăli pe cei care au har"
Invitat să ia cuvântul în deschiderea reuniunii, dl rector Constantin Bungău a prezentat instituţia pe care o conduce, care numără  „20.154 de studenţi, 1.064 de cadre didactice pentru foarte multe domenii de studii, unde eu cred că facem performanţă, pentru că suntem mândri de absolvenţii noştri care ne fac cinste şi care până la urmă sunt rodul muncii noastre de dascăli".
Dl rector i-a rugat pe didacticieni să-i încurajeze „să devină dascăli pe cei care au har să predea, care iubesc meseria de dascăl, pentru că este o meserie care necesită sacrificii din toate punctele de vedere. Şi ştim cu toţii că nu cel mai performant într-un anumit domeniu este şi cel mai bun dascăl în acel domeniu". În continuare, dl rector avea să aducă mulţumiri, felicitând DPPPD-ul orădean pentru performanţele obţinute, „fiind acreditat, cu grad de încredere ridicat; sunt foarte puţine sau poate singurul departament la nivel naţional care, deocamdată, are această acreditare, din ceea ce cunosc eu", a precizat dl rector. La sfârşitul discursului, organizatorii i-au înmânat d-lui rector Constantin Bungău o diplomă de excelenţă; la rândul său, managerul de proiect, dl inspector, prof. univ. dr. Niculae Cristea, i-a oferit d-lui rector una dintre cele mai apropiate cărţi pentru inima şi sufletul domniei sale „Imaginea publică a monarhiei în România". În replică, doamna director Florica Orţan i-a înmânat d-lui inspector Cristea o diplomă de excelenţă.
Mesajul Senatului Universităţii din Oradea, al preşedintelui său, dl prof. univ. dr. Sorin Curilă, a fost transmis de doamna prof. univ. dr. Lia Pop. „În numele domnului preşedinte şi al întregului Senat, vreau să aduc salutul şi mulţumirea Senatului pentru toţi participanţii de la această reuniune".
„Oare n-ar fi nevoie şi de competenţe relaţionale, tutoriale..., morale de nivel superior"?
Felicitând DPPPD-ul orădean şi pe toţi cei prezenţi la conferinţă, reprezentantul Senatului universitar a ţinut să împărtăşească didacticienilor prezenţi o serie de întrebări „despre ce competenţe avem de format, de reluat şi de reluat, încă o dată şi încă de o mie de ori în învăţământul superior şi de ce nu în învăţământul mediu". Domnia sa a lansat provocarea de a se face saltul de la competenţele cognitive la competenţele creative, dar nu s-a oprit doar la acestea, adăugând: „oare n-ar fi nevoie şi de competenţe relaţionale, tutoriale..., morale de nivel superior, de nivelul V, VI?"
Domnia sa şi-a încheiat intervenţia oferindu-i  managerului de proiect, d-lui Niculae Cristea, cartea „De la politicile educaţionale la realităţile educaţiei".  În cuvântul său, consilierul Ministerului Educaţiei Naţionale, doamna conf. univ. dr. Oana Ciuchi, a felicitat colectivul DPPPD, şi pe dl rector, pentru sprijinul acordat în organizarea conferinţei naţionale. În principal, domnia sa a ţinut să informeze participanţii în legătură cu proiectul „Calitate. Inovare. Comunicare în sistemul de formare continuă a didacticienilor în învăţământul superior", implementat de Ministerul Educaţiei Naţionale, în parteneriat cu Universitatea din Bucureşti, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi, Universitatea „Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca, Universitatea Politehnica din Bucureşti, Universitatea din Piteşti, Universitatea „1 Decembrie 1918" din Alba-Iulia, S.C. The Red Point S.A. din Iaşi şi S.C. Trenkwalder S.R.L. (prezentând conţinutul proiectului, echipa de proiect şi activităţile principale: trei conferinţe de didactică, trei academii de vară şi un program de formare şi dezvoltare profesională, acreditat de Direcţia Generală Învăţământ Superior din cadrul MEN, la care au participat 1.467 de cadre didactice, certificate pentru competenţe de didactică în 29 de specializări).
„Consider că prin educaţie şi cunoaştere, avem şansa să reuşim să facem faţă cerinţelor"
Din prezidiul conferinţei au mai cuvântat doamna Claudia Timofte, director al Cancelariei Prefecturii Bihor, care a făcut cunoscut mesajul d-lui prefect Claudiu Pop, care apreciază importanţa educaţiei în formarea noii generaţii şi a specialiştilor de mâine.
„Consider că prin educaţie şi cunoaştere, avem şansa să reuşim să facem faţă cerinţelor. Pentru că trăim din ce în ce mai mult într-o lume nu doar globalizată, dar într-o lume care se bazează pe cunoaştere"...Mesajul inspectorului şcolar general, dl Nicolae Avram, a fost prezentat de doamna inspector şcolar Elena Chivari-Moţoc. Generalul Inspectoratului Şcolar Bihor, „dl prof. Nicolae Avram salută iniţiativa Universităţii din Oradea de a organiza Conferinţa Naţională de Didactică. Tema conferinţei, „Calitate. Inovare. Comunicare în sistemul de formare continuă a didacticienilor în învăţământul superior", este una de actualitate şi interes", s-a spus, printre altele, în mesajul ISJ Bihor.
În continuare, directorul DPPPD, d-na prof. univ. dr. Florica Orţan, şi-a prezentat membrii departamentului, mulţumindu-le pentru implicare în organizarea conferinţei naţionale, iar în final, a înmânat  o diplomă de excelenţă fondatorului departamentului, d-lui prof. univ. dr. Vasile Marcu. Deschiderea festivă din Aula Magna s-a încheiat cu un moment artistic, susţinut de studenţi ai Facultăţii de Muzică.
În după-amiaza zilei de vineri şi sâmbătă, lucrările în plen şi pe secţiuni s-au desfăşurat în sălile de conferinţe ale Hotelului President din Băile Felix.
Am fost şi noi martori la prezentarea câtorva teme, la dezbateri despre competenţe şi la o prezentare de excepţie a  doi studenţi medicinişti orădeni.
Nu puteam rata nici expoziţia organizată cu acest prilej, onorând astfel invitaţia adresată de doamna profesor Renata Cercel, în numele organizatorilor, domnia sa numărându-se şi printre cei care aveau expuse câteva picturi interesante.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (117 poze), accesaţi Galeria foto: Conferinţa Naţională de Didactică „Calitate. Inovare. Comunicare în sistemul de formare continuă a didacticienilor din învăţământul superior” 

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 09:49:39 Ora de vară a Europei de Est