Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Uniți în cuget și simțiri de Ziua Națională a României

La CN ,,Avram Iancu” din Ștei

Uniți în cuget și simțiri de Ziua Națională a României

În acest an, de 1 Decembrie, zi de sărbătoare pentru românii de pretutindeni, întreaga comunitate locală şteiană a fost invitată să celebreze Marea Unire la CN ,,Avram Iancu" Ștei.

Au răspuns pozitiv invitației reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor, ai Primăriei și Consiliului Local Ștei, ai Spitalului Orășenesc, ai Poliției, Jandarmeriei și Pompierilor din Ștei. Acestora s-au alăturat toate instituțiile culturale și de învățământ din Ștei, și anume, Casa de Cultură „Miron Pompiliu", Clubul Copiilor și Elevilor, Grădinița cu Program Prelungit și Normal, Școala Gimnazială „Miron Pompiliu", CT „Unirea" și CN „Avram Iancu".
Ziua a început cu primirea invitaților cu pâine și sare de elevii colegiului, îmbrăcați în costume populare. Pentru a intra în atmosfera de sărbătoare, toți cei care au trecut pragul colegiului au primit cocarde și stegulețe tricolore. Prima surpriză pe care gazdele au pregătit-o invitaţilor a fost inaugurarea steagului colegiului ce conține figura reprezentativă a eroului ardelean, Avram Iancu, dar și a drapelului României. Un sobor de preoți a ţinut o slujbă de sfințire a drapelelor, iar ridicarea lor pe catarg a fost însoțită de intonarea Imnului Național al României și de cel al colegiului de către corul școlii, coordonat de dl profesor Vasile Buhaș. A urmat discursul de bun venit al dlui director al CN ,,Avram Iancu", prof. Cristian Andru, care a vorbit despre importanța istorică și spirituală a Zilei de 1 Decembrie. Reprezentantul IȘJ Bihor, dna insp. gen. adj. Codruța Bogdan, a ținut să felicite inițiativa de a celebra acest eveniment național într-un cadru atât de larg. Seria discursurilor oficiale a fost încheiată de dl primar, Iulian Balaj, care ne-a introdus în atmosfera de sărbătoare și mândrie națională.
 ,,Maestrul de ceremonii", consilierul educativ Viorel Lucaciu, i-a invitat pe toți cei prezenți la Sala de festivități a colegiului pentru a asista la expoziția cu tema ,,Mândru că sunt român" și un spectacol artistic cu participarea tuturor instituțiile școlare și culturale din oraș.
Expoziția tematică a conținut materiale create de elevii colegiului: elevii clasei a VIII-a au conceput machete sub  îndrumarea  doamnei prof. Luminița Andru, desene și colaje sub coordonarea doamnei prof. Carmen Stanciu-Coroiu, dar și de copiii de la Clubul Copiilor și Elevilor care și-au adus contribuția prin obiecte de ceramică și costume tradiționale sau prin desene, aceștia fiind coordonați de prof. Marius Boc și prof. Raul Bocșe.
Spectacolul a fost deschis de prof. de istorie, Boloca Nicoleta , care printr-un discurs cu semnificație istorică, a arătat însemnătatea luptei românilor transilvăneni pentru unitatea națională și a vorbit despre importanţa creării României Mari în anul 1918, împlinindu-se astfel visul de veacuri al tuturor românilor.
Au urmat preşcolarii de la Grădinița cu Program Prelungit, coordonați de dna director Lucreția Cearnău. Elevii de la Școala Gimnazială „Miron Pompiliu", coordonați de consilierul educativ, prof. Sanda Merce și bibliotecar, dna Ileana Tomescu, au susținut un scurt program artistic compus din cântece și poezii patriotice.
Casa de Cultură ,,Miron Pompiliu" a ținut să celebreze această zi prin două cântece interpretate de Paula Lezeu, sub îndrumarea dnei referent Iuliana Fodor și a d-lui referent Marius Dușe.
Clubul Copiilor și Elevilor ne-a încântat printr-un program artistic de cântece și dansuri populare, fiind coordonați de instructor Cornel Tomuțiu.
Colegiul Tehnic ,,Unirea" și-a adus contribuția la acest eveniment prin interpretarea a două cântece, elevii fiind îndrumați de consilierul educativ, prof. Adrian Gruie.
„România nu este doar pământul pe care calci, ci și cerul de deasupra lui"
Cei ce au încheiat manifestarea artistică au fost elevii de la colegiul nostru care, coordonați de doamna profesoară de istorie, Mihaela Zaha, au pregătit o piesă de teatru originală cu tema redescoperirea valorilor de cinste, demnitate și mândrie națională. Doamna profesor a conchis, spunând „România nu este doar pământul pe care calci, ci și cerul de deasupra lui". Elevii Mihaela Bogan și Carmina Pantea au cântat ,,Pe-al nostru steag e scris Unire", realizând un moment emoționant pentru auditoriu. La final, grupul de dansuri populare al școlii noastre, „Crăișorii Șteiului", coordonați de dl profesor Cristian Gavriș, au susținut un scurt program de jocuri populare, invitându-i pe toți cei prezenți, de la cel mai mic până la cel mai mare, să se prindă într-o mare horă a Unirii. Întregul eveniment a fost prezentat de elevii Diana Petran și Raul Fritea, care au mulțumit d-lor directori, prof. Cristian Andru și prof. Emanuel Coroiu, pentru efortul și implicarea în organizarea acestui eveniment.
Prof. Niculae Alina
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Uniți în cuget și simțiri de Ziua Națională a României.  

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 11:05:55 Ora standard a Europei de Est