Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Diversitatea lingvistică și plurilingvismul

Săptămâna limbilor străine la C.T. „Traian Vuia

Diversitatea lingvistică și plurilingvismul

Venind în întâmpinarea Săptămânii limbilor străine, profesoarele din catedra de limbi străine de la C.T. „Traian Vuia" (prof. lb. engleză: Urs Marcela, Albu Anca, Avram Ioana; prof. lb. franceză: Drugaș Corina; prof. lb. germană: Cotuțiu Mariana) au organizat în cadrul orelor de curs diferite activități marcând acest eveniment.

Prof. Urs Marcela a realizat împreună cu elevii clasei a  X-a G o activitate prin care au celebrat diversitatea lingvistică și plurilingvismul. Această manifestare a avut ca obiectiv conștientizarea elevilor cu privire la importanța limbilor străine și sensibilizarea lor cu privire la existența și valoarea tuturor limbilor vorbite în Europa. În cadrul activității, elevii au prezentat filmulețe despre țări precum Anglia, Franța și Germania, planșe cu  tema „Languages link us together" și au participat la un joc în cadrul căruia au răspuns la întrebări variate legate de limbile vorbite pe cuprinsul Europei.                
Prof. Anca Albu a realizat împreună cu elevii claselor a X-a F şi a XII-a E activităţi precum: o dezbatere legată de importanţa învăţării limbilor străine, crearea de postere şi prezentări PowerPoint. Printre obiectivele acestor activităţi se numără conştientizarea importanţei învăţării limbii engleze, o îmbunătăţire a abilităţilor de comunicare în limba engleză şi cunoaşterea unor aspecte ce ţin de cultura şi civilizaţia britanică.
În urma dezbaterii organizate, elevii au ajuns la următoarele concluzii în ceea ce priveşte cunoaşterea limbii engleze: arată bine în CV-ul oricărei persoane, te ajută când călătoreşti sau să înţelegi mai bine cultura britanică sau americană. Unele dintre aceste idei s-au materializat în crearea unor postere. Prof. Avram Ioana în cadrul aceleiași săptămâni a desfășurat o activitate sub denumirea de „O călătorie de-a lungul Europei" joc de cultură generală cu elevii claselor a IX-a A şi a X-a A. S-au purtat discuții despre necesitatea învăţării a cel puţin două limbi străine, în scopul cunoaşterii culturii şi civilizaţiei celorlalte popoare europene. Ghicitori despre țările din U. E. (un elev da niște indicii, iar clasa trebuie să identifice  despre ce țară este vorba). Traducerea unor saluturi în cât mai multe limbi europene;
În Săptămâna limbilor moderne, în cadrul orelor de limba franceză, prof. Drugaș Corina a realizat la clasele a X-a G şi a XI-a H activități ce a stimulat creativitatea și imaginația copiilor, ajutându-i să înțeleagă că poezia este un mijloc creativ de expunere a gândurilor și sentimentelor, atât în română, cât și în franceză. Principalul obiectiv  a fost crearea de poezii în limba franceză pornind de la „cuvinte cheie" date de profesor. Activitatea a fost realizată în grupe de 4 elevi, pornind de la idei în limba română. Totodată copiii au primit informații despre marii poeți ai Franței și despre câteva din principalele frumuseți care fac din Franța o țară unică în lume.
 La ora de limba germană, elevii clasei a X-a F, împreună cu prof. Cotuțiu Mariana, au realizat o scurtă „călătorie" prin cele 3 țări vorbitoare de limba germană. Fiecare grup de elevi au prezentat câte un punct turistic din aceste țări. Manifestarea a avut ca scop familiarizarea elevilor cu limba germană, cu obiectivele cultural turistice importante din aceste țări, cu obiceiurile şi tradițiile. La sfârșitul orei, elevii au făcut o scurtă comparație între țara noastră și țările vorbitoare de limba germană, asemănări şi deosebiri, fiind subliniată interculturalitate, aprecierea valorilor şi spiritul european, prietenia şi armonia dintre naţiuni, ţări şi popoare.
Prof. Cotuțiu Mariana

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 23:39:35 Ora de vară a Europei de Est