Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Mentoratul – între profesiune și artă”

Joi și vineri, Sesiunea de comunicări științifice

„Mentoratul – între profesiune și artă”

Departamentul pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic din cadrul Universității Oradea organizează, la sediul Universității, în perioada 29 – 31mai 2008, Sesiunea de comunicări științifice cu participare internațională „Mentoratul – între profesiune și artă”.

Motivația alegerii temei
Sesiunea își propune să abordeze câteva teme de larg interes și totodată extrem de actuale. Astfel, ne propunem să identificăm cele mai recente tendințe existente la nivelul unor domenii precum psihologia educației, teoria educației, teoria instruirii, didactica specialităților, educația persoanelor aflate în dificultate ș.a.m.d. În egală măsură, ne propunem să identificăm nevoile cu care se confruntă alți colegi cu responsabilități în activitatea didactică, de mentorat sau de cercetare, precum și soluțiile pe care aceștia le-au găsit pentru a face față nevoilor educaționale raportate la problematica lumii contemporane. Alte întrebări la care ne propunem să găsim răspunsuri se referă la responsabilitățile mentorului, calitățile sale, specificul relației dintre mentor și persoana mentorată etc. Cu acest prilej, vor putea fi încheiate o serie de parteneriate între instituții de învățământ și cercetare din România și alte țări și, totodată, se vor pune bazele unor proiecte de cercetare și dezvoltare internațională.
Obiectivele simpozionului
Simpozionul urmărește: *prezentarea, diseminarea și promovarea rezultatelor cercetărilor științifice și de dezvoltare *cunoașterea  realizărilor din domeniul tematicii manifestării *intensificarea participării românești la programele Uniunii Europene și integrarea Ariei Române a Cercetării în Aria Europeană a Cercetării *stimularea colaborării internaționale în domeniul cercetării-dezvoltării.
Joi și vineri, lucrările se vor desfășura pe șapte secțiuni: Psihologia educației, Pedagogie, Didactica specialității, Psihopedagogie specială, Noile educații, Management educațional și Studenți.
Programul celor trei zile
Joi, între orele 10-13 – deschiderea festivă, în Aula Magna; între orele 15.00 și 17.00 – masă rotundă cu tema „Mentoratul – între profesiune și credință” (în pavilionul E, sala E 307); între orele 16.00 și 19.00 – dezbaterea „Consilierea pentru carieră: rolul educației părinților”, în cadrul proiectului Grundtvig „Părinții – consilieri vocaționali ai copiilor” (în Pavilionul F, sala F 118); între orele 17.00 și 20.00 – lucrări pe secțiuni (în pavilionul E, sălile E 307 și 308; între orele 20.00 și 21.00 – expoziție de materiale educaționale (în pavilionul E, etajul III);  de la ora 21.00 – Coctail de bun venit, oferit de DPPPD (la restaurantul „Capitolium”).
Vineri, între orele 9.00 și 14.00 – lucrări pe secțiuni (în pavilionul E, salile 307 și 308);
Sâmbătă, între orele 9.00 și 18.00 – excursie la Peștera Urșilor și Stâna de Vale.  
Informații actualizate se mai pot obține și de pe pagina de Internat a DPPPD, la adresa: http://www.uoradea.ro butonul Centre, Departamente - Departamentul pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic, secțiunea „Conferință 2008” ; persoană de contact: lect.univ.dr. Valentin Blândul, Universitatea din Oradea, DPPPD, Catedra de Pedagogie (str. Universității nr. 1, pavilion E, cabinet E 013), telefon / fax 0259 408788, mobil 0745 267047, e-mail bvali73@yahoo.com

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:30:19 Ora standard a Europei de Est