Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

O seară magică pentru Ioana Dziţac la Gala Naţională a Voluntarilor

Vineri, o seară de poveste

O seară magică pentru Ioana Dziţac la Gala Naţională a Voluntarilor

Vineri, 12 decembrie 2014, în cadrul Galei Naționale a Voluntarilor, ediția a IV-a, a continuat tradiția premierii voluntarilor, eveniment care a avut loc la WASP - Working Art Space and Production, Bucureşti.

La plecare, Ioana Dziţac ne-a promis că la întoarcere ne va povesti cum a fost la Gală.
„În dimineaţa zilei de vineri, la sediul Asociației Shakespeare School pentru Educație, am fost primită cu multă bucurie de către personalul de acolo în frunte cu Oana Pîrvan, coordonatoarea de proiecte a asociaţiei, cea care a decis că merit să fiu nominalizată în cadrul Galei Naţionale a Voluntarilor; drept cadou am primit un rucsac plin cu materiale ale asociaţiei şi distincţia de „SuperVoluntarul anului 2014'', acordată de Asociația Shakespeare School pentru Educație.
În seara galei, am avut bucuria de a cunoaşte foarte multă lume bună, persoane care susţin intens voluntariatul în diverse domenii şi câteva personalităţi: pe d-na Liliana Preoteasa - subsecretar de Stat în Ministerul Educaţiei Naţionale, d-na Mona Nicolici - manager Departament Sustenabilitate OMV Petrom, dl Raed Arafat - secretar de Stat şi ambasador al voluntariatului în România etc.
În cadrul galei, am primit distincţia Premiul Publicului pentru Cel mai votat voluntar al anului 2014, obţinând peste 3.800 de voturi şi, aşa cum spuneau cei de la asociaţie, titlul de Voluntarul anului 2014 în sufletele noastre. La acestea s-a mai adăugat şi distincţia de finalistă la categoria Voluntarul anului în educaţie, o categorie la care am fost cea mai tânără finalistă!
În cadrul intervenţiei din timpul galei, am mulţumit familiei, prietenilor, asociaţiei care m-a nominalizat şi tuturor celor care m-au votat, dar şi Federaţiei Volum care a reuşit să adune o adevărată familie a voluntarilor din toate colţurile ţării.
Profilul şi palmaresul Ioanei... ca voluntar, dar nu numai
-Felicitări, Ioana, pentru toate distincţiile primite!
Cred că eşti primul voluntar din Bihor ajuns în această gală şi primul nostru câştigător, care ai adunat cele mai multe voturi din partea publicului.
Pentru cei care te-au votat, dar care poate că nu cunosc tot ceea ce ai reuşit tu să înfăptuieşti în domeniul voluntariatului, te rog să oferi amănuntele pe care le consideri importante.
-În anul 2014, am prestat peste 270 de ore de voluntariat şi am organizat peste 10 activităţi/evenimente în cadrul Proiectului Engleză pentru viață, al Centrului de Informare Europe Direct Oradea şi în cadrul Global Confederation of Romanian Students; în perioada 2010 - 2013, am desfășurat și coordonat activități de voluntariat ecologic, am participat la diverse simpozioane în domeniu, în calitate de preşedinte al Comitetului Eco-Agenţilor Şcolii Gimnaziale „Nicolae Bălcescu", în cadrul Programului Mondial Eco - Şcoala/ Proiectul Naţional Eco-Şcoala; în 2011, am participat la un proiect de strângere de fonduri care au fost donate cu ocazia sărbătorilor de iarnă unor copii bolnavi de sindromul Down; în 2010, am participat la Proiectul Dreptunghiul verde Nufărul, la plantare de pomi în cartierul Nufărul din Oradea; am participat şi am obţinut premiul III la Concursul Național Click pe verde - proiecte Eco, Vara Eco, precum şi la activităţi de voluntariat în perioada 2005-2006 în cadrul Programului Național de Acţiune Comunitară.
În domeniul Educaţiei, sunt autorul a 6 cărţi, 31 de articole, prezentări în cadrul diferitelor simpozioane, activități, cel mai recent premiu obţinut fiind Premiul I cu lucrarea „Scara cunoașterii - de la treptele ludice la cele logice", la Simpozionul internaţional „The child's education - a continuous challenge", secţiunea Educaţia în viziunea elevilor, ediţia a VII-a, 2 mai 2014, Lugoj; am participat la 4 şcoli de vară internaţionale, prilej cu care am vizitat colegii şi universităţi de prestigiu internaţional; am obţinut de-a lungul timpului peste 70 de premii/ medalii/ plachete, la școală și la diverse olimpiade/concursuri/ simpozioane /competiții sportive naționale și internaționale; am participat la activităţile din cadrul a 16 proiecte educaţionale, ultimul mare proiect câştigat, alături de echipa Colegiului Naţional „Emanuil Gojdu" Oradea, fiind Proiectul ,,Europe thinks! Europe acts! Europe wins!", câştigând dreptul de a participa la Zilele Euroscola de la Strasbourg, în 19.03.2015 etc".
Aceasta este Ioana Dziţac, un spirit gojdist, care nu renunță nicio clipă să creadă în schimbarea pe care fiecare dintre noi o putem face în bine!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: O seară magică pentru Ioana Dziţac la Gala Naţională a Voluntarilor.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 10:53:05 Ora standard a Europei de Est