Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

25 ani de la Revoluţia Română din 1989, de prof. dr. Claudia Tişe

Lecţia vie a istoriei la Şcoala Gimnazială „Aurel Pop” din Oşorhei

25 ani de la Revoluţia Română din 1989, de prof. dr. Claudia Tişe

La 16 decembrie 2014, s-au împlinit 25 de ani de la Revoluţia Română din 1989. Evenimentele din decembrie 1989, constituie un moment important în evoluţia istorică a naţiunii româneşti. S-a scris şi povestit foarte mult despre decembrie 1989, dar generaţia tânără cunoaşte atât de puţin despre realitatea acelor zile!

Anul 1989 a fost un an marcant în istoria internaţională. Pentru Europa simbolizează anul căderii regimurilor comuniste din Centrul Europei. A venit momentul în care atât Occidentul cât şi Uniunea Sovietică şi-au reevaluat relaţiile diplomatice internaţionale. Mihail Gorbaciov s-a arătat deschis propunerilor de apropiere diplomatică, atât cu SUA cât şi cu statele Europei Occidentale. Conştient de colapsul modelului economic şi politic sovietic, a încercat să evite prăbuşirea propriului sistem din Rusia. Ca urmare, a acceptat fără intervenţie militară, schimbarea regimurilor comuniste din Europa Centrală. Evenimentele de la Praga, prăbuşirea zidului Berlinului, deschiderea frontierelor germane şi ungare, au constituit doar începutul prăbuşirii unui sistem politic inoperant, învechit, şi atât de urât, datorită unui sistem de teroare şi a ocupaţiei militare externe. Cert este că, în decembrie 1989, România şi Uniunea Sovietică au rămas singurele state comuniste din Europa. De asemenea, România a fost singurul stat european în care, trecerea spre democratizare s-a făcut cu vărsare de sânge, pentru a justifica preluarea puterii de către sistemul post comunist condus de Ion Iliescu, Nicolae Militaru, Petre Roman şi alţii.
După 25 de ani, 1989 în România este încă o incertitudine a istoriei. Rămâne întrebarea: Ce a fost atunci în ţară: lovitură de stat, revoltă populară înecată în sânge sau revoluţie? Generaţia revoluţionară, tânără, care a ieşit în stradă începând cu 16 decembrie, care a rămas în stradă sub gloanţele Securităţii şi Armatei, până la 26-27 decembrie 1989, au sperat cu adevărat schimbarea. Au murit pentru drepturi şi libertăţi democratice, pentru democratizarea sistemului politic din România. Au cerut înlăturarea regimului Ceauşescu şi pluralism politic. Au dorit înlăturarea sistemului de teroare care a guvernat ţară în ultimii 45 de ani. Acei oameni şi-au cerut dreptul şi libertatea de exprimare şi alegere. Au dorit un viitor democratic României şi un sistem economic capitalist corect. Ei sunt eroii acestei naţiuni, eroi pe care statul român după 1990 i-a uitat parcă definitiv. Morţii din 1989 sunt martirii României, într-un moment de schimbare politică crucială pentru poporul român. Pentru cinstirea memoriei lor, noi trebuie să povestim generaţiei tinere, ce a fost în decembrie 1989 la Timişoara, Bucureşti, Cluj-Napoca, Sibiu, Craiova. Încă este greu de făcut o analiză istorică pertinentă. Dar, încă, avem avantajul că cei care au participat la Revoluţie, mai trăiesc între noi. Opinia lor contează, speranţele şi deziluziile lor sunt mărturii veritabile ale unei istorii trăite. Puţini cunosc, de ce în oraşe ca Oradea, Iaşi, Braşov, revoluţia a fost paşnică, în timp ce în alte părţi, sistemul represiv a tras fără remuşcare în protestatari. Cei tineri nici nu se gândesc la idealurile revoluţiei, atunci când sunt chemaţi să-şi exercite dreptul de exprimare şi vot, măcar o dată la 4-5 ani. Ei nu ştiu că pentru libertatea lor, în decembrie 1989 s-a murit în România.
În acest context, în 15-16 decembrie 2014, elevii clasei a VIII-a de la Şcoala Gimnazială „Aurel Pop" din Oşorhei au participat la o dezbatere pro şi contra evenimentelor din decembrie 1989.
„După 25 ani, a meritat să mori la Revoluţie?"
Activitatea face parte dintr-un proiect personal, coordonat de prof. dr. Claudia Tişe, cu titlul „In Memoriam - Evenimente care ne-au schimbat istoria". În cadrul acestui proiect, ne dorim să rememorăm momentele care au marcat şi au schimbat cursul istoriei noastre, în context intern şi internaţional. În anul şcolar 2014-2015, vor mai fi organizate şi alte dezbateri, având şi alte teme importante pentru noi ca stat şi naţiune.
În urma activităţii din 15 decembrie 2014, elevii au putut afla derularea pe etape a revoluţiei din 1989 din România. Au conştientizat importanţa acelor zile pentru democratizarea sistemului politic din România. Au cunoscut vizual, victimele revoluţiei şi urmările fenomenului din '89. Au fost invitaţi să povestească personal, ei, ce cunosc despre 1989, din familie sau de la cunoscuţi. Am sperat că rămân cu o temă meditativă importantă: „După 25 ani, a meritat să mori la Revoluţie?"
Felicitări, Claudia!
Din '89, aflăm, în sfârşit, că cineva pune punctul pe i, informând elevii, punctual, despre Revoluţia Română!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: 

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 13:27:38 Ora de vară a Europei de Est