Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

ICCCC 2016-o conferinţă dedicată aniversării a 110 ani de la naşterea lui Grigore C. Moisil

Anul viitor la Universitatea Agora

ICCCC 2016-o conferinţă dedicată aniversării a 110 ani de la naşterea lui Grigore C. Moisil

Trebuie să mărturisesc că sunt un admirator al lui Grigore C. Moisil, chiar dacă nu l-am cunoscut decât prin intermediul scrierilor sale şi al câtorva emisiuni de la televiziune.

Am aflat mai multe amănunte despre personalitatea şi viaţa sa de la unul dintre discipolii săi, fostul meu şef de catedră, prof. univ. dr. mat. Gheorghe Nadiu (1941-1988), care a plecat prematur dintre noi.
În 2006, am organizat conferinţa  International Conference on Computers Communications and Control, ICCCC 2006- Băile Felix, ediţie pe care am dedicat-o Centenarului Grigore C. Moisil. Tot atunci am fondat şi am lansat şi primul număr al revistei International Journal of  Computers Communications and Control (IJCCC) şi i-am invitat pe cei care-l cunoşteau cel mai bine pe Moisil să contribuie cu articole. Au răspuns invitaţiei mele discipolii şi continuatorii operei lui Moisil, George Georgescu, Afrodita Iorgulescu şi Sergiu Rudeanu, care au contribuit cu lucrarea „Grigore C. Moisil (1906-1973) and his School in Algebraic Logic", prezentată de A. Iorgulescu la ICCCC 2006 ca lucrare invitată şi publicată în IJCCC 1(1): 81-99, 2006.
Ştiam însă că cea mai autorizată voce care poate povesti despre omul de ştiinţă Grigore C. Moisil, cât şi despre omul Moisil, este Solomon Marcus.
În urma mai multor convorbiri telefonice şi schimburi de e-mailuri am reuşit să obţin de la domnul acad. Solomon Marcus un frumos articol despre Grigore C. Moisil. Din păcate, autorul n-a putut veni la conferinţă să-şi prezinte articolul în faţa unei audienţe internaţionale, dar este o mare onoare şi un mare noroc pentru mine de a fi avut şansa să public chiar în primul număr al IJCCC un articol despre Grigore C. Moisil scris de acad. Solomon Marcus.
Nedorind să ratez o oportunitate, o întâlnire faţă în faţă cu Solomon Marcus, pe care nu-l mai întâlnisem niciodată, i-am propus să organizăm un simpozion special dedicat centenarului Moisil la Oradea în noiembrie, simpozion la care am invitat elevi, studenţi şi cadre didactice din Oradea şi judeţul Bihor. Cu acest prilej ne-a fascinat cu conferinţa invitată „Grigore C. Moisil, un reper în ştiinţă, în cultură, în educaţie şi viaţă".
Am petrecut o săptămână de neuitat cu academicianul Solomon Marcus la Oradea. Am vizitat împreună Universitatea Agora, gazda simpozionului, Universitatea din Oradea şi librăriile din Oradea. L-au interesat doar „locurile cu cărţi", bibliotecile, editurile şi librăriile.
Domnul acad. Solomon Marcus a acceptat să participe alături de mine şi rectorul Universităţii Agora, prof. univ. dr. ing. Mişu-Jan Manolescu, la o emisiune în direct la postul de televiziune local TVS Oradea, emisiunea „Frontal" moderată de Florin Ardelean (există o înregistrare video). S-au discutat la această emisiune timp de o oră multe subiecte, pornind de la Centenarul Moisil s-a ajuns la ... soarta studiului matematicii în şcolile din Australia.
Pe timpul şederii domniei sale la Oradea, timp de o săptămână, am ascultat cu nesaţ amintirile despre Grigore Moisil povestite de Solomon Marcus şi de prof. univ. dr. mat. Ioana Moisil, nepoata lui Grigore Moisil, invitată şi dânsa de către mine la simpozion.  
L-am provocat să-mi povestească întâmplări anecdotice pe seama lui Moisil. Am reţinut o anecdotă pe care n-o mai auzisem până atunci, pe care o redau aproximativ mai jos, dar ea avea cu totul alt farmec spusă de Solomon Marcus.
La sfârşitul unui congres de matematică la Budapesta se organizează un banchet ce includea şi o degustare de vinuri. Moisil, stând la masă cu un academician maghiar, se apucă temeinic de degustare. Ia paharul, îl scutură finuţ în dreptul ochilor..., îi priveşte cercetător şi admirativ buchetul mişcându-şi semnificativ stufoasele sale sprâncene...., îl apropie sfios de nas..., îl miroase cu curiozitate şi dexteritate..., îl duce tacticos la gură..., ia o înghiţitură infinitezimală..., pleoscăie din limbă a mare plăcere..., afişează un surâs enigmatic şi decretează foarte hotărât:
- Tokaj, 1958. Foarte bun!
- Dar văd că vă pricepeţi, nu glumă!, zise academicianul maghiar, care-l privise admirativ în timpul captivantului ritual de degustare.
- Mmm, da..., mormăi cu modestie Moisil, după ce înghiţise de data asta o gură sănătoasă din deliciosul nectar al regilor, rege al vinurilor ungureşti.
- Sunteţi profesionist sau doar amator?, întrebă curios ungurul.
- Doar amator. Mare amator!
În 2016 se vor împlini 10 ani de la ICCCC 2006 şi 110 ani de la naşterea lui Grigore C. Moisil, motiv pentru care conferinţa ICCCC 2016 (http://univagora.ro/en/icccc2016/) va fi dedicată din nou marelui om de ştiinţă român.
La ICCCC 2016 avem invitaţi speciali trei mari informaticieni  contemporani, cu zeci de mii de citări ale operelor lor ştiinţifice, http://univagora.ro/en/icccc2016/keynote-speakers/): prof. Enrique Herrera Viedma (Spania), prof. Zenonas Turskis (Lithuania), prof. Gang Kou (China).
Ioan Dziţac
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto:
ICCCC 2016–o conferinţă dedicată aniversării a 110 ani de la naşterea lui Grigore C. Moisil.

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 08:35:14 Ora de vară a Europei de Est