Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Conferinţa Naţională de psihopedagogie specială şi consiliere şcolară (cu participare internaţională)

În perioada 20-21 februarie, la Oradea, se va desfăşura

Conferinţa Naţională de psihopedagogie specială şi consiliere şcolară (cu participare internaţională)

Dorind să oferim profesorilor din învăţământul special şi special integrat, logopezilor şi psihologilor şcolari, dar şi altor cadre didactice şi specialişti oportunitatea unui schimb de experienţă şi exemple de bune practici, vă invităm să vă înscrieţi cu prezentări directe, indirecte sau tip poster la secţiunile conferinţei, propunându-vă o gamă variată de workshop-uri.

„SCRII pSihoPEdagog, CIteşti speciaAL - Arta consilierii şi integrării copiilor în familie, şcoală, viaţă", ediţia a II-a
Programul conferinţei
Vineri, 20 februarie
9.00-11.00 Sesiune plenară
Cuvânt  introductiv - prof. Alina Vese, inspector de specialitate la Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor
Prelegeri susţinute de invitaţii speciali: prof. univ. dr. Elena Bonchiş, prof. univ. dr.Vasile Preda, prof. univ. dr.Vasile Marcu, conf. univ. dr.Traian Vrăsmaş, conf. univ. dr.Cecilia Sas,  conf. univ. dr. Ioan Chelemen, conf. univ. dr. Adrian Roşan, conf. univ. dr.Valentin Cosmin Blândul, lector. univ. dr.Karla Peter, lector. univ. dr.Daniela Roman.
11.30 Prezentarea lucrărilor pe secţiuni
1.Direcţii de acţiune în abilitarea şi reabilitarea copiilor cu cerinţe educative speciale
2.Provocări ale integrării copiilor cu cerinţe educative speciale
3.Consilierea copiilor şi părinţilor în contextul parteneriatului şcoală-familie-comunitate
4.Rolul proiectelor educaţionale şi a activităţilor non-formale în dezvoltarea personalităţii copiilor
14.30 Workshop
Cerinţele educaţionale speciale în Europa - conf. univ. dr.Traian Vrăsmaş (CCD)
17.00 Workshop-uri
1.Emoţii bune? Emoţii rele? Sau... doar emoţii. Dezvăluirea, primul pas spre acceptarea şi adecvarea propriilor emoţii - psihoterapeut Luminiţa Felezeu - formator în psihodramă (CCD+COPSI)
2. Starea de bine - o prioritate pentru fiecare - lector. univ. dr. Mioara Salloum, sub coordonarea prof. univ. dr. Doru Vlad Popovici (CCD+COPSI)
3. Strategii metacognitive utilizate în predarea disciplinelor din domeniul "Limbă şi comunicare" - lect. univ. dr. Adela Bradea, conf. univ. dr. Valentin Cosmin Blândul (CCD)
Sâmbătă, 21 februarie
9.00 Workshop-uri
1.În sprijinul copilului prin familia lui - lector univ. dr. Daniela Roman, prof. consilier şcolar Mihaela Levai, prof. psihopedagog Oana Tuduce, prof. psihopedagog Monica Szabo (CCD+COPSI)
2. Probleme de conduită la elevi. Modalităţi specifice de intervenţie - conf. univ. dr. Delia Bârle, lector. univ. dr. Laura Bochiş (CCD+COPSI)
11.30 Workshop-uri
1.Rolul terapiilor prin mediere artistică în dezvoltarea unei personalităţi complexe - lector univ. dr. Daniela Roman,
prof. psihopedagog Teodora Pantazi, prof. psihopedagog Carmen Ilisie, prof. psihopedagog Lavinia Gorgan (CCD+COPSI)
2. Învăţarea prin joacă - motivul pentru care copiii adoră logopedia - conf. univ dr. Monica Secui,  prof. psihopedagog Laura Hărdălau, prof. psihopedagog Geta Laslou, prof.psihopedagog Melinda Deneş ( CCD+COPSI)
13.30 Evaluarea conferinţei
14.00 Tombola cu premii
Conferinţa se va desfăşura la Centrul Cultural Posticum  (Oradea, Str. Teiului, Nr. 26, www.posticum.ro)
Taxele conferinţei se vor achita prin ordin de plată în contul Asociaţiei Naţionale a Profesorilor Psihopedagogi Orizont, RO33BTRL00501205E49226XX deschis la Banca Transilvania, Sucursala Oradea, anterior trimiterii formularului on-line.
30 ron - participare ca audient (include: mapa de participare, pauza de cafea)
50 ron - participare cu lucrare (maxim 3 autori, taxa se plăteşte individual de către fiecare autor şi include pentru fiecare participant: mapa de participare, broşura cu rezumate, pauza de cafea/ cheltuieli de expediere a diplomelor în ţară)
35 ron - participare la workshop (taxa se achită pentru fiecare workshop selectat; înscrierea la workshop-uri este condiţionată de înscrierea la conferinţă ca audient sau cu lucrare)
30 ron - participare la workshop (pentru membrii asociaţiilor partenere cu cotizaţia plătită la zi)
100 ron - participare COPSI (se achită suplimentar, o singură dată, de către psihologii cu drept de liberă practică, care doresc să obţină credite)
Conferinţa este organizată cu sprijinul Casei Corpului Didactic Bihor şi este în curs de acreditare la Colegiul Psihologilor din România.
Toţi participanţii pot opta pentru oricare dintre workshopurile propuse, cu condiţia ca acestea să nu se desfăşoare în acelaşi interval orar şi li se vor elibera adeverinţe CCD atât pentru participarea la conferinţă, cât şi pentru participarea la workshop-uri.
Membrii COPSI vor primi şi diplome cu credite pentru participarea la conferinţă şi pentru workshop-urile acreditate COPSI, la care participă (numărul de credite va fi anunţat înainte de finalizarea perioadei de înscriere).
Înscrierea la conferinţă se poate face prin completarea formularului on-line
(https://docs.google.com/forms/d/1LMZTFLcFSRzU-fK0iJsHuUixI20Bkg2P48MrQv1G5Nw/viewform?c=0&w=1&usp=mail_form_link)
până la data de 31 ianuarie 2015.
Rezumatele lucrărilor, solicitate în fişa de înscriere vor fi publicate în broşura cu ISBN a conferinţei.
Lucrările în extenso, în limba română, vor fi trimise pe adresa revistapsihopedagogieispeciale@gmail.com până la data prezentării, 20 februarie 2015 şi vor fi publicate în Nr. 5/2015 al Revistei Psihopedagogiei Speciale (ISSN 2285-5572), în urma evaluării pozitive realizate de recenzorii revistei.
Pentru informaţii suplimentare ne puteţi contacta la tel. 0766790055 - Teodora Pantazi, preşedinte Asociaţia CES; tel 0742151041 - Sanda Turcuş, preşedinte ANPPO şi la adresa de e-mail: conferintaces@gmail.com sau puteţi accesa site-ul: www.anpporizont.ro.
Comitetul ştiinţific
Conferinţa se bucură de sprijinul unui comitet ştiinţific, format din lectori şi practicieni în domeniul educaţiei speciale, educaţiei special integrate, psihoterapiei şi psihologiei şcolare:
prof. univ. dr. Elena Bonchiş, Universitatea din Oradea/ preşedinte Asociaţia Naţională a Psihologilor Şcolari
prof. univ dr. Vasile Marcu, Universitatea din Oradea
prof. univ. dr. Gheorghe Schwartz, Universitatea „Aurel Vlaicu", Arad
prof. univ. dr. Doru Vlad Popovici, Univeritatea din Bucureşti
prof. univ. dr. Vasile Preda, Univeristatea „Babeş Bolyai" Cluj Napoca
prof. univ. dr. Ecaterina Vrăsmaş, Univeritatea din Bucureşti/ preşedinte Asociaţia RENINCO România
conf. univ. dr. Valentin Cosmin Blândul, Universitatea din Oradea/ Asociaţia pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis"
conf. univ. dr. Delia Bârle, Universitatea din Oradea
conf. univ. dr. Ioan Chelemen, Universitatea din Oradea
conf. univ. dr. Adrian Roşan, Univeristatea „Babeş Bolyai" Cluj Napoca
conf. univ. dr. Cecilia Sas, Universitatea din Oradea
conf. univ dr. Monica Secui, Universitatea din Oradea
conf. univ dr. Simona Trip, Universitatea din Oradea
conf. univ. dr. Traian Vrăsmaş, Univeritatea „Ovidius" Constanţa/ Asociaţia RENINCO România
lect. univ. dr. Laura Bochiş, Universitatea din Oradea/ Asociaţia CES
lect.univ.dr. Adela Bradea, Universitatea din Oradea
lector. univ. dr. Julien Kiss, Universitatea din Oradea
lector univ. dr. Karla Peter, Universitatea din Oradea
lector univ. dr. Teofil Panc, Universitatea Titu Maiorescu,  Bucureşti
lector univ. dr. Daniela Roman, Universitatea din Oradea /Asociaţia Naţională a Psihologilor Şcolari
lector. univ. dr. Mioara Salloum, Universitatea din Oradea/ Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Orizont" Oradea
asist. univ. dr. Andra Perţe, Universitatea din Oradea
prof. Alina Vese, inspector şcolar de specialitate la Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor
prof. dr. Carmen Bodiu, director Casa Corpului Didactic a Judeţului Bihor
prof. dr. Angela Maruşca, director Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Orizont" Oradea/ Asociaţia Naţională a Profesorilor Psihopedagogi „Orizont"
prof. dr. Rodica Popa, Casa Corpului Didactic a Judeţului Bihor
prof. psihoped. dr. Lorena Vaetisi, Şcoala Gimnazială Specială-CRDEII, Cluj Napoca/ Univeristatea „Babeş Bolyai" Cluj Napoca
prof. psihopedagog Melinda Deneş, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Orizont" Oradea
prof. psihoped. Lavinia Gorgan, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr.1 Oradea/  Asociaţia CES
prof. psihoped. Doina Gyori, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr.1 Oradea
prof. psihoped. Carmen Ilisie, director adjunct Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr.1 Oradea
prof. psihopedagog Geta Laslou, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Orizont" Oradea
prof. psihopedagog Laura Hărdălau, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Orizont" Oradea
prof. consilier şcolar Mihaela Levai, Colegiul Naţional „Iosif Vulcan" Oradea
prof. psihopedagog Teodora Pantazi, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr.1 Oradea/ preşedinte Asociaţia CES
prof. psihopedagog Monica Szabo, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Oradea
prof. psihopedagog Oana Tuduce, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Oradea
psihoterapeut Luminiţa Felezeu - Societatea de Psihodramă Jacob Levy Moreno
Theodora P. & Ovidiu D.

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:36:49 Ora standard a Europei de Est