Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Conferinţa Naţională de psihopedagogie specială şi consiliere şcolară (cu participare internaţională)

În perioada 20-21 februarie, la Oradea, se va desfăşura

Conferinţa Naţională de psihopedagogie specială şi consiliere şcolară (cu participare internaţională)

Dorind să oferim profesorilor din învăţământul special şi special integrat, logopezilor şi psihologilor şcolari, dar şi altor cadre didactice şi specialişti oportunitatea unui schimb de experienţă şi exemple de bune practici, vă invităm să vă înscrieţi cu prezentări directe, indirecte sau tip poster la secţiunile conferinţei, propunându-vă o gamă variată de workshop-uri.

„SCRII pSihoPEdagog, CIteşti speciaAL - Arta consilierii şi integrării copiilor în familie, şcoală, viaţă", ediţia a II-a
Programul conferinţei
Vineri, 20 februarie
9.00-11.00 Sesiune plenară
Cuvânt  introductiv - prof. Alina Vese, inspector de specialitate la Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor
Prelegeri susţinute de invitaţii speciali: prof. univ. dr. Elena Bonchiş, prof. univ. dr.Vasile Preda, prof. univ. dr.Vasile Marcu, conf. univ. dr.Traian Vrăsmaş, conf. univ. dr.Cecilia Sas,  conf. univ. dr. Ioan Chelemen, conf. univ. dr. Adrian Roşan, conf. univ. dr.Valentin Cosmin Blândul, lector. univ. dr.Karla Peter, lector. univ. dr.Daniela Roman.
11.30 Prezentarea lucrărilor pe secţiuni
1.Direcţii de acţiune în abilitarea şi reabilitarea copiilor cu cerinţe educative speciale
2.Provocări ale integrării copiilor cu cerinţe educative speciale
3.Consilierea copiilor şi părinţilor în contextul parteneriatului şcoală-familie-comunitate
4.Rolul proiectelor educaţionale şi a activităţilor non-formale în dezvoltarea personalităţii copiilor
14.30 Workshop
Cerinţele educaţionale speciale în Europa - conf. univ. dr.Traian Vrăsmaş (CCD)
17.00 Workshop-uri
1.Emoţii bune? Emoţii rele? Sau... doar emoţii. Dezvăluirea, primul pas spre acceptarea şi adecvarea propriilor emoţii - psihoterapeut Luminiţa Felezeu - formator în psihodramă (CCD+COPSI)
2. Starea de bine - o prioritate pentru fiecare - lector. univ. dr. Mioara Salloum, sub coordonarea prof. univ. dr. Doru Vlad Popovici (CCD+COPSI)
3. Strategii metacognitive utilizate în predarea disciplinelor din domeniul "Limbă şi comunicare" - lect. univ. dr. Adela Bradea, conf. univ. dr. Valentin Cosmin Blândul (CCD)
Sâmbătă, 21 februarie
9.00 Workshop-uri
1.În sprijinul copilului prin familia lui - lector univ. dr. Daniela Roman, prof. consilier şcolar Mihaela Levai, prof. psihopedagog Oana Tuduce, prof. psihopedagog Monica Szabo (CCD+COPSI)
2. Probleme de conduită la elevi. Modalităţi specifice de intervenţie - conf. univ. dr. Delia Bârle, lector. univ. dr. Laura Bochiş (CCD+COPSI)
11.30 Workshop-uri
1.Rolul terapiilor prin mediere artistică în dezvoltarea unei personalităţi complexe - lector univ. dr. Daniela Roman,
prof. psihopedagog Teodora Pantazi, prof. psihopedagog Carmen Ilisie, prof. psihopedagog Lavinia Gorgan (CCD+COPSI)
2. Învăţarea prin joacă - motivul pentru care copiii adoră logopedia - conf. univ dr. Monica Secui,  prof. psihopedagog Laura Hărdălau, prof. psihopedagog Geta Laslou, prof.psihopedagog Melinda Deneş ( CCD+COPSI)
13.30 Evaluarea conferinţei
14.00 Tombola cu premii
Conferinţa se va desfăşura la Centrul Cultural Posticum  (Oradea, Str. Teiului, Nr. 26, www.posticum.ro)
Taxele conferinţei se vor achita prin ordin de plată în contul Asociaţiei Naţionale a Profesorilor Psihopedagogi Orizont, RO33BTRL00501205E49226XX deschis la Banca Transilvania, Sucursala Oradea, anterior trimiterii formularului on-line.
30 ron - participare ca audient (include: mapa de participare, pauza de cafea)
50 ron - participare cu lucrare (maxim 3 autori, taxa se plăteşte individual de către fiecare autor şi include pentru fiecare participant: mapa de participare, broşura cu rezumate, pauza de cafea/ cheltuieli de expediere a diplomelor în ţară)
35 ron - participare la workshop (taxa se achită pentru fiecare workshop selectat; înscrierea la workshop-uri este condiţionată de înscrierea la conferinţă ca audient sau cu lucrare)
30 ron - participare la workshop (pentru membrii asociaţiilor partenere cu cotizaţia plătită la zi)
100 ron - participare COPSI (se achită suplimentar, o singură dată, de către psihologii cu drept de liberă practică, care doresc să obţină credite)
Conferinţa este organizată cu sprijinul Casei Corpului Didactic Bihor şi este în curs de acreditare la Colegiul Psihologilor din România.
Toţi participanţii pot opta pentru oricare dintre workshopurile propuse, cu condiţia ca acestea să nu se desfăşoare în acelaşi interval orar şi li se vor elibera adeverinţe CCD atât pentru participarea la conferinţă, cât şi pentru participarea la workshop-uri.
Membrii COPSI vor primi şi diplome cu credite pentru participarea la conferinţă şi pentru workshop-urile acreditate COPSI, la care participă (numărul de credite va fi anunţat înainte de finalizarea perioadei de înscriere).
Înscrierea la conferinţă se poate face prin completarea formularului on-line
(https://docs.google.com/forms/d/1LMZTFLcFSRzU-fK0iJsHuUixI20Bkg2P48MrQv1G5Nw/viewform?c=0&w=1&usp=mail_form_link)
până la data de 31 ianuarie 2015.
Rezumatele lucrărilor, solicitate în fişa de înscriere vor fi publicate în broşura cu ISBN a conferinţei.
Lucrările în extenso, în limba română, vor fi trimise pe adresa revistapsihopedagogieispeciale@gmail.com până la data prezentării, 20 februarie 2015 şi vor fi publicate în Nr. 5/2015 al Revistei Psihopedagogiei Speciale (ISSN 2285-5572), în urma evaluării pozitive realizate de recenzorii revistei.
Pentru informaţii suplimentare ne puteţi contacta la tel. 0766790055 - Teodora Pantazi, preşedinte Asociaţia CES; tel 0742151041 - Sanda Turcuş, preşedinte ANPPO şi la adresa de e-mail: conferintaces@gmail.com sau puteţi accesa site-ul: www.anpporizont.ro.
Comitetul ştiinţific
Conferinţa se bucură de sprijinul unui comitet ştiinţific, format din lectori şi practicieni în domeniul educaţiei speciale, educaţiei special integrate, psihoterapiei şi psihologiei şcolare:
prof. univ. dr. Elena Bonchiş, Universitatea din Oradea/ preşedinte Asociaţia Naţională a Psihologilor Şcolari
prof. univ dr. Vasile Marcu, Universitatea din Oradea
prof. univ. dr. Gheorghe Schwartz, Universitatea „Aurel Vlaicu", Arad
prof. univ. dr. Doru Vlad Popovici, Univeritatea din Bucureşti
prof. univ. dr. Vasile Preda, Univeristatea „Babeş Bolyai" Cluj Napoca
prof. univ. dr. Ecaterina Vrăsmaş, Univeritatea din Bucureşti/ preşedinte Asociaţia RENINCO România
conf. univ. dr. Valentin Cosmin Blândul, Universitatea din Oradea/ Asociaţia pentru Educaţie şi Formare „TopFormalis"
conf. univ. dr. Delia Bârle, Universitatea din Oradea
conf. univ. dr. Ioan Chelemen, Universitatea din Oradea
conf. univ. dr. Adrian Roşan, Univeristatea „Babeş Bolyai" Cluj Napoca
conf. univ. dr. Cecilia Sas, Universitatea din Oradea
conf. univ dr. Monica Secui, Universitatea din Oradea
conf. univ dr. Simona Trip, Universitatea din Oradea
conf. univ. dr. Traian Vrăsmaş, Univeritatea „Ovidius" Constanţa/ Asociaţia RENINCO România
lect. univ. dr. Laura Bochiş, Universitatea din Oradea/ Asociaţia CES
lect.univ.dr. Adela Bradea, Universitatea din Oradea
lector. univ. dr. Julien Kiss, Universitatea din Oradea
lector univ. dr. Karla Peter, Universitatea din Oradea
lector univ. dr. Teofil Panc, Universitatea Titu Maiorescu,  Bucureşti
lector univ. dr. Daniela Roman, Universitatea din Oradea /Asociaţia Naţională a Psihologilor Şcolari
lector. univ. dr. Mioara Salloum, Universitatea din Oradea/ Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Orizont" Oradea
asist. univ. dr. Andra Perţe, Universitatea din Oradea
prof. Alina Vese, inspector şcolar de specialitate la Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor
prof. dr. Carmen Bodiu, director Casa Corpului Didactic a Judeţului Bihor
prof. dr. Angela Maruşca, director Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Orizont" Oradea/ Asociaţia Naţională a Profesorilor Psihopedagogi „Orizont"
prof. dr. Rodica Popa, Casa Corpului Didactic a Judeţului Bihor
prof. psihoped. dr. Lorena Vaetisi, Şcoala Gimnazială Specială-CRDEII, Cluj Napoca/ Univeristatea „Babeş Bolyai" Cluj Napoca
prof. psihopedagog Melinda Deneş, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Orizont" Oradea
prof. psihoped. Lavinia Gorgan, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr.1 Oradea/  Asociaţia CES
prof. psihoped. Doina Gyori, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr.1 Oradea
prof. psihoped. Carmen Ilisie, director adjunct Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr.1 Oradea
prof. psihopedagog Geta Laslou, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Orizont" Oradea
prof. psihopedagog Laura Hărdălau, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Orizont" Oradea
prof. consilier şcolar Mihaela Levai, Colegiul Naţional „Iosif Vulcan" Oradea
prof. psihopedagog Teodora Pantazi, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr.1 Oradea/ preşedinte Asociaţia CES
prof. psihopedagog Monica Szabo, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Oradea
prof. psihopedagog Oana Tuduce, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Nr. 1 Oradea
psihoterapeut Luminiţa Felezeu - Societatea de Psihodramă Jacob Levy Moreno
Theodora P. & Ovidiu D.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 20:15:20 Ora de vară a Europei de Est