Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Revista „OviDan” nr. 48/160 din 25 dec. 2014 - 2 ian. 2015

Semnal

Revista „OviDan” nr. 48/160 din 25 dec. 2014 - 2 ian. 2015

Ediţia conţine ştiri şi fotoreportaje din şcoli, de la diferite evenimente din Oradea şi judeţ.
Numărul se deschide cu seara de Crăciun la Biserica Ortodoxă cu hramul Sfântul Apostol Andrei din Oradea.

Joi, la Universitatea Agora, am participat la un concert extraordinar de colinde. Tot la Universitatea Agora, a avut loc o întâlnire cu studenţii de la programele de studiu Contabilitate şi Drept, înscrişi în proiectul „C.E.R.C. DE. APTITUDI.N.I. - CrEaRea, Corelarea şi DEzvoltarea APTITUDInilor Necesare pentru trecerea la viaţa actIvă". Aplicaţia Oradea City Report a câştigat premiul pentru Cea mai bună aplicaţie din România, oferit de Open Government Partnership Romania (OPG) oraşului Oradea. Primarul Ilie Bolojan şi viceprimarii Mircea Mălan şi Ovidiu Mureşan au prezentat, marţi, Strategia de dezvoltare locală a Municipiului Oradea pe perioada 2014-2020. În ajunul sărbătorilor de Crăciun, studenţii Facultăţii de Ştiinţe Socio-Umane, departamentele de Sociologie şi Asistenţă Socială şi Psihologie, au organizat un eveniment caritabil. De Ziua Internaţională a Persoanelor cu Dizabilităţi, la Facultatea de Ştiinţe Socio-Umane, s-a derulat o dezbatere la care au participat studenţi din cei trei ani de studii, specializarea Psihopedagogie Specială, profesori psihopedagogi şi profesori de sprijin din instituţiile de învăţământul special şi special integrat din judeţul Bihor. În pagina Universităţii Agora, distinsul rector Ioan Dziţac a prezentat bilanţul pe 2014, intitulat „Universitatea Agora - un furnizor antreprenorial de învăţământ superior". La Şcoala Gimnazială „Nicolae Bălcescu" s-a derulat proiectul educaţional  interjudeţean „Copiii pentru copii". În pagina Performanţe, puteţi citi: Experienţe reuşite şi satisfacţii depline pentru cls. a XII-a A de la Lic. Tehnologic. Nr.1 Salonta: patru premii şi menţiuni, la Târgul  firmelor de exerciţiu „Rivulus Dominarum Tineret", de la Baia Mare; în celălalt articol am scris despre succesul orădencei Toth Andrea. Eleva d-nei prof. Molnar Monica a cucerit marele premiu la X-Faktor Ungaria. În paginile din mijlocul revistei am publicat fotoreportajul realizat la cea de-a X-a ediţie a Festivalului de colinde „Noi umblăm a colinda". În pagina Lectura şi istoria, am publicat despre Magia poveştilor, la C.N. „Mihai Eminescu", articol semnat de prof. Tătar Ramona Manuela, şi Lecţia vie a istoriei la Şcoala Gimnazială „Aurel Pop" din Oşorhei: 25 ani de la Revoluţia Română din 1989, de prof. dr. Claudia Tişe. În pagina serbărilor de Crăciun, puteţi afla despre serbările de la Şcoala Gimnazială „Dacia" (clasa dnei prof. Florina Zach) şi Şcoala Gimnazială Internaţională Agora (clasa d-nei prof. Dana Drugaş). La rubrica săptămânală „Cântarea zilei", Alexandra ne încântă cu două cântări: Naşterea Ta, Hristoase şi  Taina creştinătăţii. La controverse, Al Serpens semnează articolul Solomon Marcus - partener de seamă în jocul internaţional al cercetării. Cercetaşii orionini au petrecut trei zile de vis în Tabăra de iarnă de la Sebişel. Concursul cu premii „Merita.bio" a ajuns la ediţia a XXVIII-a.  
Acestea au fost subiectele care au încăput în cele 16 pagini ale revistei „OviDan" nr. 48/160 din 25 dec. 2014 - 2 ian. 2015, pagini care cuprind 64 de poze.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 13:26:04 Ora standard a Europei de Est