Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

O ediție specială a Zilei copilului

Astăzi, în pădurea de la Băile Felix

O ediție specială a Zilei copilului

Educatoarele grupei mari pregătitoare de la Grădinița nr. 47 din Oradea (Lia Hule și Alina Ferche), în „complicitate” cu comitetul de părinți, au pus la cale, astăzi (luni, 2 iunie 2008), o ediție specială a Zilei copilului, tocmai în pădurea de la Băile Felix.

O ediție „Kalokagathia” la nivelul grădiniței
Lia („vulpița”) și-a pus în aplicare toate planurile și priceperea pentru ca totul să iasă precum a fost gândit, iar copiii să se simtă ca în ... pădure!
În ambianța generoasă oferită de Măria-sa, pădurea, cu tot alaiul ei de cântători și încântători, doar copiii mai lipseau pentru ca tacâmul să fie complet, iar vizitatorii să se simtă ca în Rai (Raiul de pe pământ). Antrenul a fost total, iar educatoarele au ridicat în picioare și au mobilizat toată suflarea. Și directoarea și părinții, toți au intrat în cerc, cu toții s-au prins în horă. Geta Bara (directoarea) a fost legată la ochi și a trebuit să „vadă” și ce nu vroia și ce nu putea accepta. Copiii au trăit momentele la maximum, jucând totul pe o carte. S-au dăruit cu toată ființa, au cântat, au recitat (și în locul părinților, aflați la grea încercare)...
De jucat, s-au jucat să le ajungă cât pentru o săptămână. Au bătut mingea în cadrul unui joc ce se cheamă fotbal, dar nu oricum ci de-adevăratelea (arbitrați și organizați de dl Dan Molnar). Fetele au plimbat mingea ca la volei, handbal și alte cele, așa cum s-au priceput, fiecare în legea sa, așa cum și-a dorit și cu cine a dorit fiecare, având mingi la discreție. În explozia generală de bucurie și copilărie adevărată, au ieșit la suprafață personalitățile și caracterele puternice. Dominic e o atletă de soi și o autoritară, lider de necontestat. Orși e o ”vulpiță”, precum educatoarea-șefă, stilată și perseverentă, știe ce vrea și face ce vrea. Alexandra e supărăcioasă și prea orgolioasă ca să intre în grațiile lui Orși. Regina e echidistantă și mândră, ca o ... prințesă. Horia, Sofia și Ionela sunt prieteni, dar numai până la un punct. Până fiecare ascultă de celălalt. Cristina e jucăușă și iubitoare. Ea a găsit cea dintâi floare. Pe Carla o iubesc foarte mult... țânțarii, pentru că are un sânge special. Educatoarele au ascuns florile, fetele le-au găsit, iar fluturașii au zburat în căutarea florilor...
Prin zona „Kalokagathia” a pădurii au trecut și alți drumeți, Lia Popovici, cu ai săi elevi, de la Școala „Dacia”, precum și o armată întreagă de școlari (clasele I-IV) de la Sântandrei, dar și mulți sportivi, puși pe fugă.
După cum vă spuneam, de voie de nevoie, și părinții au fost puși la grea încercare, provocați și „exploatați”. Dan Molnar a ținut cu dinții ca prichindeii să joace fotbal ca la carte (scor, 4 la 3 pentru Dragoni, Leii s-au consolat cu ideea că tot ei sunt...  regi, peste toți). Mihaela Bulzan a pus comitetul pe roate, Alina Raita a dat undă verde microbuzului, Horia Bortoș ... cu cafeluțele pe tavă, Carmen Șandor a ghicit, dar nu în cafea, și nici în cărți, Aneta Ciortin a fost prezentă în toate punctele cheie, Dorina Tomuța s-a îngrijit de alții, dar și-a „pierdut” poșeta („subtilizată” de șefa). Alinuța-blonda, o dulce adiere, frumoasa din pădurea... cea binecuvântată ... e mereu ca o icoană! Cu toții au fost minunați; o frumoasă poveste cu feți-frumoși și prințese care au petrecut o zi specială în pădurea de la Felix; un vis frumos trăit cu ochii deschiși, din care ne deșteptam, adesea, brusc din cauza țânțarilor obraznici (fără cei șase ani de-acasă).
În împărăția nuferilor
 Nuferii din Felix fiind în concediu, deci indisponibili pentru a fi deranjați cu privirea, ne-au pus pe drumuri, fiind astfel nevoiți să apelăm la cei din vecini, de la 1 Mai.
Îmbarcați în mașini, una și una, autoturisme de lux (ce mai!), ne-am îndreptat spre Rezervația naturală „Pârâul Pețea” de la 1 Mai. Am admirat ce era de admirat, apa cu nuferi (mai puțini), vegetația luxuriantă, din abundență, concertul cântătoarelor, iar copiii s-au pus pe umflat baloane, cu baticurile de cercetași pe cap ori la cât pe post de eșarfe.
Ajunși în patrie, micii cercetași au golit tot ce li s-a pus pe masă, au luat în chirie pijamalele și s-au dus cu gândul din nou în pădurea fermecată ... ademeniți de un somn regesc, după o zi de poveste! (Ovi Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O ediție specială a Zilei copilului.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 22:21:41 Ora standard a Europei de Est