Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Organizarea focus-grupului final...

Miercuri, la Hotel Continental Forum Oradea

Organizarea focus-grupului final...

Echipa implicată în derularea proiectului POSDRU „Cercetarea şi prognozarea pieţei muncii din vestul României. Evidenţierea şomajului neînregistrat din judeţul Arad" anunţă organizarea focus-grupului final din seria celor 2 activităţi de acest gen prevăzute în cadrul proiectului, eveniment ce va avea loc la Hotel Continental Forum Oradea, în data de 11 februarie 2015, începând cu ora 9.30.

Proiectul este implementat de AJOFM Arad, în calitate de solicitant, alături de următorii parteneri: AJOFM Timiş, AJOFM Bihor, Consiliul Judeţean Arad, Universitatea de Vest „Vasile Goldiş" din Arad, Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Arad, FIREWHITE Software & IT Services SRL, Inspectoratul Teritorial de Muncă Arad, IRPET - Istituto Regionale per la Programmazione Economica Toscana.
Obiectivul general al proiectului este îmbunătăţirea serviciilor furnizate clienţilor SPO prin dezvoltarea unor soluţii de abordare a şomajului neînregistrat, schimb de bune practici cu o instituţie transnaţională din domeniul cercetării şi prognozării Pieţei Muncii.
Obiectivele specifice sunt:
1. Întărirea capacităţii organizaţionale a solicitantului prin metode specifice de abordare a şomajului neînregistrat la nivelul judeţului
2. Îmbunătăţirea mecanismelor şi instrumentelor în domeniul ocupării forţei de muncă prin analiza actuală şi reală a pieţei regionale a muncii şi transferul de bune practici
3. Îmbunătăţirea gradului de ocupare la nivelul judeţului prin crearea, actualizarea continuă şi implementarea bazei de date privind şomerii neocupaţi şi neînregistraţi şi oferirea serviciilor specifice SPO către un număr mai mare de astfel de persoane.
În urma derulării focus-grupului intermediar a fost creată o Reţea socială între actori publici şi privaţi relevanţi de pe piaţa muncii - reprezentanţi ai instituţiilor publice din acest domeniu, ai sindicatelor şi patronatelor, furnizori de servicii de ocupare şi furnizori de FPC, angajatori, ONG-uri, personal SPO - prin intermediul căreia vor fi abordate teme sociale, legate de piaţa muncii, dialog social, formare profesională, servicii de ocupare, teme de interes general.
În cele 3 judeţe cercetate - Arad, Timiş şi Bihor - , au fost vizitate peste 31.000 de gospodării pentru a identifica persoanele relevante din punct de vedere al proiectului, peste 6.000 de persoane au fost  intervievate cu ajutorul unor chestionare complexe cuprinzând 100 de întrebări, concepute de partenerii în proiect. Peste 3.000 de persoane neocupate şi neînregistrate au beneficiat de servicii specifice SPO şi au răspuns la chestionare de satisfacţie.
Tot în cadrul proiectului a fost realizată şi o reţea informatică privind evidenţa persoanelor neocupate. Întreg procesul de chestionare a fost eficientizat şi automatizat cu ajutorul unei aplicaţii informatice specializate, dezvoltată prin proiect, aplicaţie cu multiple componente, uşor interconectabilă cu sistemele informatice ale AJOFM şi ITM, avantajele fundamentale fiind atât  facilitarea procesului de sondare, cât şi realizarea unei baze de date interconectabilă, permanent actualizabilă, necesară realizării diagnozelor cu o componentă pentru angajatori, care reflectă specificul pieţei muncii în judeţele Arad, Bihor şi Timiş.
Pentru mai multe informaţii, precum şi pentru confirmarea participării, vă rugăm să contactaţi reprezentanţii echipei de management de proiect, la următoarea adresă de e-mail: mp@interlegal.ro, sau la datele de contact:
d-na. Olimpia Beşliu - telefon 0723.362.319 sau
d-na. Viorica Verebi - AJOFM Bihor - telefon 0741-002.726, e-mail: viorica.verebi@bh.anofm.ro
Director  executiv
Bekesi  Csaba

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 14:40:57 Ora de vară a Europei de Est