Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Registrul Auto Român a înteţit controalele la service-urile auto

În 2014,

Registrul Auto Român a înteţit controalele la service-urile auto

Registrul Auto Român a înteţit, în 2014, controalele la service-urile auto. Demersul a urmărit supravegherea eficientă a pieţei de gen şi garantarea unui nivel ridicat în siguranţa circulaţiei.

Raportarea Departamentului Supraveghere Piaţă (R.A.R.) pe anul trecut arată că inspectorii Registrului au desfăşurat,  în perioada 1 ianuarie 2014 - 31 decembrie 2014, nu mai puțin de 6.213 acţiuni de control la agenţii economici de pe piaţa naţională. Acestea au fost finalizate prin  4.142 documente de control (PVCSC), întocmite la operatori economici care efectuează activitate comercială, distribuţie componente auto şi la prestatorii de servicii care efectuează activităţi de reparaţii auto, dezmembrări auto, staţii ITP şi ateliere TLV.
Controalele s-au soldat cu sancţiuni contravenţionale totale în valoare de 1.765.990 lei.  S-au aplicat, de asemenea,  2.357 sancțiuni complementare (opriri de la comercilizare, suspendări de activitate).
 Per-ansamblu, inspectorii R.A.R.-R.A. au identificat următoarelor încălcări ale legii:
*lipsa autorizaţiei tehnice eliberate de R.A.R.
*lipsa înregistrărilor şi nemenţinerea dovezilor care să demonstreze conformitatea activităţilor executate cu condiţiile tehnice şi de calitate impuse, astfel încât vehiculele să corespundă condiţiilor şi reglementărilor legale privind admiterea şi menţinerea în circulaţie
*nemenţinerea condiţiilor iniţiale de autorizare
*introducerea pe piaţă a produselor şi materialelor noi care privesc siguranţa circulaţiei şi protecţia mediului neomologate/necertificate
 *lipsa declaraţiei de conformitate emise de producător sau de reprezentanţii acestora
*lipsa inscripţionării şi/sau etichetării produselor
Iată situaţia defalcată a inspecţiilor:
1. 1.194  acţiuni de control la operatori economici care comercializează componente auto. Au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în valoare de 41.400 lei
2. 275 acţiuni de control la operatori economici care montează sau repară instalaţii GPL. S-au aplicat sancţiuni în valoare de 68.500 lei şi s-a dispus suspendarea activităţii pentru 11 societăţi
3. 4.658 de acţiuni de control la operatori economici care desfăşoară activităţi de reparaţii, întreţinere şi dezmembrări auto. S-a constatat lipsa autorizaţiei tehnice eliberate de RAR şi nerespectarea domeniului autorizat în 770 cazuri. S-au aplicat amenzi în valoare de 1.592.090 lei şi 607 măsuri complementare de oprire sau suspendare a activităţii
4. 86 acţiuni  de control desfăşurate la atelierele TLV şi la staţiile ITP
Este vorba de societăţile care desfăşoară activităţi de inspecţie tehnică periodică și activităţi de verificare tahografe. S-au aplicat sancţiuni contravenţionale în valoare de  64.000 lei  și totodată s-au anulat 14 atestate de inspector tehnic.
Registrul Auto Român realizează, prin Departamentul Supraveghere de Piaţă (DSP), o intensă activitate de disciplinare a pieţei de profil, desfăşurând acţiuni de control care urmăresc conformitatea activităţilor de reparaţii efectuate, cu respectarea condiţiilor tehnice şi de calitate impuse de constructorul de automobile, precum şi supravegherea pieţei serviciilor auto privind certificarea şi/sau omologarea echipamentelor, pieselor de schimb şi materialelor utilizate la vehicule rutiere, având ca rezultat creşterea siguranţei circulaţiei rutiere şi protecţia mediului.
Iza Tache-Gherheş,
specialist Relaţii Publice
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Registrul Auto Român a înteţit controalele la service-urile auto.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 16:24:22 Ora standard a Europei de Est