Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Am participat la un stagiu de formare în Republica Cehă

În perioada 3-7 noiembrie

Am participat la un stagiu de formare în Republica Cehă

În perioada 3-7 noiembrie 2014, doamnele profesori Chirodea Alexandra Teodora şi Fuciu Cristina Laura au participat la stagiul de formare „Current issues in education-early school leaving" - Probleme curente în educaţie-abandonul şcolar timpuriu organizat de către instituţia ITC International la Praga, Republica Cehă.

Stagiul face parte din proiectul Erasmus+ secţiunea KA 1 conceput de doamna profesor Florea Camelia Simona.
Părăsirea timpurie a şcolii este un aspect relevant în toate ţările UE şi a atras atenţia atât cercetătorilor în domeniu cât şi factorilor de decizie politică şi educatorilor. Există un risc real pe termen lung de dezavantaj socio-economic pentru o persoană care abandonează şcoala timpuriu. Pentru mulţi, abandonului şcolar timpuriu poate să conducă la oportunităţi reduse de angajare şi un risc crescut de sărăcie şi şomaj. De asemenea, adolescenţii care abandonează şcoala timpuriu au un risc crescut de consum de droguri, activitatea infracţională şi probleme psihologice. Mulţi tineri care au abandonat şcoala timpuriu simt că sunt văzuţi ca „rataţi" sau „învinşi" de comunitate în general deoarece există un stereotip negativ faţă de părăsirea timpurie a şcolii care creează un stigmat.
Cursul a permis celor 15 participanţi din 6 ţări să împărtăşească experienţe şi practici din ţările lor şi a oferit un fundal teoretic pentru diferite abordări posibile.
Organizate în 9 module, activităţile la care am participat ne-au permis să experimentăm diverse teorii, metodologii, abordări şi forme de evaluare care ar trebui să sprijine elevii cu nevoi diferite şi a căror utilizare în educaţie ar trebui să împiedice abandonul şcolar timpuriu. Prin derularea activităţilor propuse de trainerii de la ITC International ne-am putut dezvolta de asemenea, abilităţile de comunicare cu elevii dificili şi cu părinţii acestora şi am exersat abilităţile de prevenire şi gestionare a conflictelor, am aflat sugestii cu privire la modul acţiune în ceea ce îi priveşte pe elevii cu risc de abandon şcolar timpuriu şi sugestii cu privire la modul de a reacţiona la primele semne de absenteism.
 Au fost propuse strategii eficiente de predare care promovează implicarea activă a tuturor elevilor în parcursuri educaţionale productive. Strategiile propuse au inclus predare şi învăţare activă, învăţarea prin cooperare, educaţia de la egal la egal, utilizarea TIC în educaţie, învăţarea bazată pe proiecte şi învăţarea  bazată pe sarcini, precum şi aplicarea eficientă a creativităţii în educaţie.
S-a abordat evaluarea ca şi caracteristică dinamică a oricărui proces educaţional. În cazul prevenirii părăsirii timpurii a şcolii, evaluarea trebuie să fie strâns legată de evaluarea nevoilor elevilor înainte ca aceştia să se implice într-o activitate de învăţare. Acest lucru permite identificarea din timp a dificultăţilor şi obstacolelor cu care elevii se pot confrunta. Profesorii trebuie să cunoască mijloace moderne de evaluare, tipuri de evaluare şi forme, modele, tehnici şi instrumente pentru a deveni capabili să le folosească în mod eficient la clase pentru a realiza, printre alte obiective educaționale, prevenirea părăsirii timpurii a şcolii.
O serie întreagă de activităţi a vizat modalităţile de lucru cu copiii cu nevoi speciale, aceştia fiind una dintre categoriile cu risc crescut de abandon timpuriu al şcolii. Nu doar că ne-am îmbunătăţit cunoştinţele teoretice şi ne-am împărtăşit experienţa în domeniul lucrului cu copiii cu nevoi speciale, dar am putut vedea şi încerca mai multe metode şi activităţi diferite potrivite pentru lucrul la clasă cu aceşti copii.
Într-o Europă în care migrarea forţei de muncă este o realitate zilnică, clasele multiculturale şi elevii din diferite medii socio-economice au făcut subiectul unui alt modul. Elevii minoritari ca şi grupare şi cei proveniţi din medii economice dezavantajate se află în cea mai mare pondere expuşi riscului de abandon timpuriu al şcolii. De aceea activităţile acestui modul ne-au ajutat să ne dezvoltăm cunoştinţe de psihologie interculturală şi comunicare interculturală şi să concepem sarcini de lucru care să promoveze înţelegerea între elevii de culturi diferite.
Fuciu Cristina Laura

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 16:26:31 Ora de vară a Europei de Est