Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Am participat la un stagiu de formare în Republica Cehă

În perioada 3-7 noiembrie

Am participat la un stagiu de formare în Republica Cehă

În perioada 3-7 noiembrie 2014, doamnele profesori Chirodea Alexandra Teodora şi Fuciu Cristina Laura au participat la stagiul de formare „Current issues in education-early school leaving" - Probleme curente în educaţie-abandonul şcolar timpuriu organizat de către instituţia ITC International la Praga, Republica Cehă.

Stagiul face parte din proiectul Erasmus+ secţiunea KA 1 conceput de doamna profesor Florea Camelia Simona.
Părăsirea timpurie a şcolii este un aspect relevant în toate ţările UE şi a atras atenţia atât cercetătorilor în domeniu cât şi factorilor de decizie politică şi educatorilor. Există un risc real pe termen lung de dezavantaj socio-economic pentru o persoană care abandonează şcoala timpuriu. Pentru mulţi, abandonului şcolar timpuriu poate să conducă la oportunităţi reduse de angajare şi un risc crescut de sărăcie şi şomaj. De asemenea, adolescenţii care abandonează şcoala timpuriu au un risc crescut de consum de droguri, activitatea infracţională şi probleme psihologice. Mulţi tineri care au abandonat şcoala timpuriu simt că sunt văzuţi ca „rataţi" sau „învinşi" de comunitate în general deoarece există un stereotip negativ faţă de părăsirea timpurie a şcolii care creează un stigmat.
Cursul a permis celor 15 participanţi din 6 ţări să împărtăşească experienţe şi practici din ţările lor şi a oferit un fundal teoretic pentru diferite abordări posibile.
Organizate în 9 module, activităţile la care am participat ne-au permis să experimentăm diverse teorii, metodologii, abordări şi forme de evaluare care ar trebui să sprijine elevii cu nevoi diferite şi a căror utilizare în educaţie ar trebui să împiedice abandonul şcolar timpuriu. Prin derularea activităţilor propuse de trainerii de la ITC International ne-am putut dezvolta de asemenea, abilităţile de comunicare cu elevii dificili şi cu părinţii acestora şi am exersat abilităţile de prevenire şi gestionare a conflictelor, am aflat sugestii cu privire la modul acţiune în ceea ce îi priveşte pe elevii cu risc de abandon şcolar timpuriu şi sugestii cu privire la modul de a reacţiona la primele semne de absenteism.
 Au fost propuse strategii eficiente de predare care promovează implicarea activă a tuturor elevilor în parcursuri educaţionale productive. Strategiile propuse au inclus predare şi învăţare activă, învăţarea prin cooperare, educaţia de la egal la egal, utilizarea TIC în educaţie, învăţarea bazată pe proiecte şi învăţarea  bazată pe sarcini, precum şi aplicarea eficientă a creativităţii în educaţie.
S-a abordat evaluarea ca şi caracteristică dinamică a oricărui proces educaţional. În cazul prevenirii părăsirii timpurii a şcolii, evaluarea trebuie să fie strâns legată de evaluarea nevoilor elevilor înainte ca aceştia să se implice într-o activitate de învăţare. Acest lucru permite identificarea din timp a dificultăţilor şi obstacolelor cu care elevii se pot confrunta. Profesorii trebuie să cunoască mijloace moderne de evaluare, tipuri de evaluare şi forme, modele, tehnici şi instrumente pentru a deveni capabili să le folosească în mod eficient la clase pentru a realiza, printre alte obiective educaționale, prevenirea părăsirii timpurii a şcolii.
O serie întreagă de activităţi a vizat modalităţile de lucru cu copiii cu nevoi speciale, aceştia fiind una dintre categoriile cu risc crescut de abandon timpuriu al şcolii. Nu doar că ne-am îmbunătăţit cunoştinţele teoretice şi ne-am împărtăşit experienţa în domeniul lucrului cu copiii cu nevoi speciale, dar am putut vedea şi încerca mai multe metode şi activităţi diferite potrivite pentru lucrul la clasă cu aceşti copii.
Într-o Europă în care migrarea forţei de muncă este o realitate zilnică, clasele multiculturale şi elevii din diferite medii socio-economice au făcut subiectul unui alt modul. Elevii minoritari ca şi grupare şi cei proveniţi din medii economice dezavantajate se află în cea mai mare pondere expuşi riscului de abandon timpuriu al şcolii. De aceea activităţile acestui modul ne-au ajutat să ne dezvoltăm cunoştinţe de psihologie interculturală şi comunicare interculturală şi să concepem sarcini de lucru care să promoveze înţelegerea între elevii de culturi diferite.
Fuciu Cristina Laura

Trimite email
sâmbătă, 8 noiembrie 2025, 10:56:59 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Smiley la Hard Rock Café, București
duminică, 23 noiembrie 2025, ora 21.00