Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Facilități fiscale la Primăria Oradea

Bonificaţii de 10 şi 5 la sută, la plata integrală a obligaţiilor

Facilități fiscale la Primăria Oradea

Municipalitatea orădeană a pregătit o serie de măsuri pentru a se sincroniza cu nevoile cetățenilor și de a crea un cadru mai larg, măsuri care au fost prezentate ieri, 3 martie 2015, în cadrul unei conferințe de presă, de către directorii economici Nadia Haș și Sorin Iacob.

Astfel, Nadia Haş a anunţat că, începând din data de 16 februarie 2015, programul de lucru cu publicul în Sala ghişeelor (piramidă) a fost prelungit, funcţionarii primăriei stând la dispoziţia cetăţenilor care doresc să-şi achite impozitele şi taxele locale sau doresc să depună sau să ridice acte din Sala ghişeelor, zilnic, de luni până joi, între orele 7:30 - 18:00, iar vineri între orele 7:30 - 15:30. Conform concluziilor primelor două săptămâni, cetăţenii respectă încă programul iniţial de lucru cu publicul de luni, marţi, miercuri şi vineri 7:30 - 16:30, iar joi 7:30 - 18:30, prezenţa cetăţenilor la Primărie fiind încă preponderent în intervalul orar înaintea modificării, a explicat d-na Haş.
Nadia Haş a atras atenţia cetăţenilor că, în măsura în care timpul le-o permite, să vină la Primăria Oradea pentru a achita taxele şi impozitele aferente, dar în cazul în care preferă metodele mai moderne, să utilizeze plata on-line prin intermediul sistemului de Plăţi Online de pe site-ul Primăriei Municipiului Oradea (www.oradea.ro). Plăţile se pot efectua şi prin unităţile Direcţiei de Poştă, precum şi prin unităţile C.E.C.
Totodată, Sorin Iacob a menţionat că persoanele fizice care achită integral obligaţiile de plată reprezentând impozit pe clădiri, teren şi  taxa auto până la 31.03.2015, beneficiază de o bonificaţie de 10%, iar  persoanele juridice care achită integral obligaţiile de plată beneficiază de o bonificaţie de 5%.
În perioada 01.01.2014-01.03.2014 numărul persoanelor fizice care au plătit era de 41.432, numărul persoanelor fizice care au plătit cu bonificaţie era de 28.132, cu un total valoare încasată de la persoane fizice de 9.794.476 lei. În ceea ce priveşte numărul de persoane juridice care au plătit, acesta era de 4.174, iar numărul de persoane juridice care au plătit cu bonificaţie era de 1.189.
În schimb, în perioada 01.01.2015-01.03.2015, numărul persoanelor fizice care au plătit era de 43.287, din care numărul persoanelor fizice care au plătit cu bonificaţie  este de 29.957, cu un total valoare încasată persoane fizice - 11.741.026 lei, iar numărul persoanelor juridice care au plătit  este de 4.044, din care numărul persoanelor juridice care au plătit cu bonificaţie  este de 1.224 persoane.
În ceea ce priveşte avizele de funcţionare, Sorin Iacob a atras atenţia cetăţenilor că toţi comercianţii care desfăşoară pe raza municipiului Oradea activităţi de alimentaţie publică, bar, restaurant au obligaţia obţinerii Autorizaţiei de alimentaţie publică. Până în prezent au fost eliberate 871 de autorizaţii de funcţionare şi 2995 de avize de funcţionare.
Aceste autorizaţii se vor viza până la data de 31.03.2015.
Sorin Iacob a anunţat că contribuabilii persoane juridice care deţin în proprietate clădiri care nu au fost reevaluate în ultimii 3 ani fiscali anteriori anului 2015 sunt rugaţi să procedeze în cel mai scurt timp la efectuarea reevaluării şi la depunerea declaraţiilor şi documentelor privind reevaluarea, în aşa fel încât acestea să poată fi înregistrate în evidenţa fiscală, iar cei care doresc să achite integral impozitul pe clădiri până la 31.03.2015 să o poată face, beneficiind astfel de bonificaţia de 5%.
În urma efectuării reevaluării, cota de impozitare se modifică de la 20% la 1%, iar persoanele care vor depune reevaluarea până la data de 31.03.2015 vor fi exonerate de plata amenzii pentru depunerea cu întârziere a declaraţiilor de impunere.
O altă noutate iniţiată de Primăria Oradea este faptul că, începând de ieri, s-a lansat şi la Primăria Oradea sistemul de PayPoint, între orele 8-16, sistem prin intermediul căruia se pot plăti facturile de electricitate, telecomunicaţii, reîncărcare electronică, anumite servicii etc.
Biroul de presă

Trimite email
luni, 16 iunie 2025, 19:22:30 Ora de vară a Europei de Est